Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik smeer altijd een beetje dentinox :joy:

1 like

Zonnebril? De zon kan best fel zijn

2 likes

Thanks voor de reacties @Peyton @simsalabim @Zitzak en @Ivy heb setje besteld :ok_hand: ben benieuwd.

1 like

Wij zouden afgelopen week gaan met onze baby van 7 weken. Ik had een platte reiswieg gehuurd zodat ze plat kon liggen ipv in de maxicosi. Kost met onderstel 70 euro en de testrit die we ermee gemaakt hebben was heel chill. We zijn uiteindelijk niet geweest (ivm nog geen booster hebben), maar leek mij ideaal! Wij zouden heen ook met overnachting doen omdat het me spannend leek aan een stuk door, maar zou dat nu al niet meer doen denk ik.

Jaaa goede, thanks! Gelijk 1 besteld!

2 likes

Wie heeft er een geniale tip voor handschoentjes/wantjes die WEL blijven zitten? #wanhopig

Van die skiwanten die met een rits open gaan, zoals dit:

Deze zijn van de Decathlon https://www.decathlon.nl/p/warme-en-waterdichte-skiwanten-voor-kinderen/_/R-p-325593?mc=8587657&c=BLAUW

4 likes

Ik moet binnenkort dezelfde keuze maken. En volgens mij sta ik er hetzelfde in als jij. Heb je al een keuze gemaakt? En wat was je reden?

K. deed ze vorig jaar ook steeds uit. Nu heeft ze van die handschoentjes met vingers, waarbij je de bovenkant dan terug kan klappen zeg maar en die houdt ze wel aan. Zijn haar vingertoppen meestal wel bloot, maar als ze het koud krijgt maakt ze ze dicht.

1 like

Hoe sliepen jullie kindjes overdag rond 1 jaar? Ik heb al een paar weken enorme strijd met m’n zoontje. Hij sliep 2 keer 1,5 uur maar weigert nu zijn ochtend slaapje. Ik doe hem dan rond 11.30 in bed en dan slaapt hij 1,5 uur. In de middag gaat hij ook met geen mogelijkheid meer slapen. Je kunt je voorstellen dat hij dus best vermoeid is :weary:. Het voelt heel vervelend zo maar ik weet even niet meer wat ik nog meer kan proberen. Het cb zegt dat er kindjes zijn die minder slapen en dat dat prima is, maar hij is wel zichtbaar moe dus dat gaat niet helemaal op…

Ik ben voor de eendaagse cursus voorbereid bevallen gegaan!
Ik wilde eigenlijk de mini-cursus samen bevallen volgen, maar die werd niet gegeven en qua inhoud is deze bijna hetzelfde gaf ze toen aan.

1 like

Beiden meestal maar 1x. En als ze wel 2x slapen 2 korte slaapjes van 45min of 1 lang slaapje en dan eind vd middag nog een kort slaapje (doen we alleen als we in de avond nog weg gaan bv en het fijn is als ze wat langer wakker kunnen blijven).

1 like

De mijne 13 mnd rommelt ook een beetje met zijn slaapjes. Ik volg hem gewoon. Als hij moe is gaat hij naar bed, soms slaapt hij al om 10.30, soms pas rond 12. Afhankelijk van hoe lang hij slaapt (of wanneer ik hem wakker maak als ik wegmoet oid). Slaapt hij smiddags nog een keer. Savonds gaat hij niet voor 19 naar bed, ook niet als hij om 18 al moe is. Dan doe ik gewoon nog wat rustige dingen met hem zoals een boekje lezen en een beetje knuffelen. Als hij twee slaapjes heeft gedaan gaat hij soms pas tegen 20 naar bed. Ik vind het prima dat het nu een beetje een rommeltje is overdag, de nachten vind ik het belangrijkst en dat gaat hoe gelukkig goed. Ik denk dat hij over een maandje of twee wel helemaal over is op 1 slaapje, maar daar heb ik nog geen haast mee.

In de overgangsfase van 2 slaapjes naar 1 heb ik het eerste slaapje ingekort als dat nodig was. Eerst naar 1 uur geloof ik, later naar een half uur. Dan rustte ze wel even uit maar wilde ze in de middag ook nog slapen. Na een aantal weken denk ik was ze helemaal over naar 1 slaapje.

Edit: niet goed gelezen, je kindje wil niet slapen in de ochtend. Lastig. Dan zou ik of doorbijten, misschien in de avond wat eerder naar bed, of inderdaad 2 korte slaapjes zoals al door anderen was aangegeven.
Lastig, maar het komt weer goed!

Zit hij misschien in de overgang naar 1 slaapje? Die overgangsweken waren hier ook altijd super rommelig. Rond de 13 maanden ging mijn dochter over naar 1 slaapje, en dan bij voorkeur vroeg lunchen en rond 12 uur in bed. Dan sliep ze zo 3 uur.
Die overgangsweken moet je even doorheen, heel vervelend is dat maar het kwam weer goed (rond de 2 jaar ging ze van 1 slaapje naar helemaal niks, dat was ook een paar weken drama).

Wat zijn jullie aanraders voor mini sokken? Ik heb is die van de kruidvat, maar die zijn echt nog veel te groot.

Slaapjes inkorten deed ik inderdaad ook voor deze fase maar werkt helaas niet meer. Hij is sowieso een erg alerte baby (bijna dreumes :pleading_face:) en geen fan van slapen. Dus een extra middag slaapje werkt ook niet, hij zit dan rechtop in bed te schreeuwen/huilen. Ook met slaaptraining gaat hij niet haha.

Thanks de rest ook voor jullie ervaringen! Ik hoop dat het even een overgang is en binnenkort weer soepeler gaat.

1 like

Het is meer ook dat ze uitvallen, als ze maar iets sneller rent of speelt vallen die stomme dingen weer uit.

Bedankt voor de tip, jij ook @Dr.Watson.

Zeeman, maar echt al in het najaar gekocht toen ze ze net binnen hadden want vaak als het eenmaal nodig is zijn ze daar al weg. Maar je kunt altijd even kijken. Kan vanavond wel even een foto ervan maken.

1 like

Wat hier denk ik het succes is, is dat ze relatief dun zijn en der vingertoppen er dus uit kunnen waardoor ze wel het idee heeft dat ze dingen met haar handen kan blijven doen/goed vastpakken. Heb nu ook van die echte wanten met een duim voor der, en vind ze even prima tot ze dus iets wil doen/buiten spelen dan gaan ze meteen uit.

1 like