Ja daar was ik al naar het kijken maar wat zijn die duur zeg Heb al zoveel geld uitgegeven aan pacco en puckababy’s… en het werkt allemaal niet zo lekker bij haar. Ze ligt nu in een grote hydrofiel gewikkeld, als ik wakker word is ze er meestal ook uit gewurmd al met 1 of 2 armpjes. Dus misschien wat losser inbakeren of inderdaad al een armpje eruit.
Ivm het omrollen! Als ze dan ingebakerd omrolt dan kan ze niet terugrollen.
Maargoed tot nu toe ligt ze hele avond stil en moet ik 200 keer kijken of ze nog wel ademt omdat ze zo stil is
In de puckababy mini konden mijn kinderen gewoon rollen. Zelfs met de armpjes erin.
Bij ons ging het met mega-actieve baby verrassend goed. We hebben het heel inconsequent aangepakt, soms een armpje los, soms allebei los en dan naar beneden duwen tot ze sliep. En dat dan steeds korter doen, dus tot ze bijna sliep. Maar dan een dag later weer 1 armpje los en gewoon zelf laten klooien. En vrij snel kon ze gewoon inslapen met minder wilde armen. Dus wie weet wordt het makkelijker dan je nu kunt vermoeden - ik duim mee!
En de tip dikke slaapzak (zodat armen moeilijker op te tillen zijn geloof ik) las ik veel. Dat komt qua seizoen wel goed uit nu.
Ja enorm duur inderdaad. Ik zou dan losjes inbakeren in de doek inderdaad. Of even handjes vasthouden, dat hebben wij inderdaad ook nog even gedaan @KJuffie, helemaal vergeten.
Sliep jouw baby ook met een speen? Want dat word hier dan het grootste probleem ze slaapt met speentje maar als haar handen los zijn, slaat ze die100 x uit en dan gaat ze huilen omdat de speen uit is Ze weet niet zo goed wat ze wil die meid
Jep. Eerst mepte ze die eruit, daarna werd dat eruit trekken/mee spelen en niet meer terug krijgen. We moesten met losse hand(en) zeker wel eens terug voor speentje, maar ze werd dan wel steeds vermoeider en liet m uiteindelijk met rust. Heb ook geprobeerd tweede speentje in haar hand te geven, om mee te friemelen maar daar trapte ze nooit in. Misschien wel een optie voor jou. Of… speen afleren. Heb ik heel vaak gedacht, maar nooit de kracht voor gevonden.
Heeft iemand tips voor een fijne speelhoekje op de kinderslaapkamer (4 jaar en ouder?). Bijvoorbeeld zoiets:
Maar ik ben dan vooral benieuwd welke meubeltjes jullie dan bij elkaar hebben gezet
Ik heb nog een Love to dream Swaddle Up, dat is een soort strakke slaapzak waarin ze hun armpjes naast hun hoofd kunnen leggen. Mag je tegen verzendkosten hebben als je wil, wij hebben die als stap tussen inbakeren en slaapzak gebruikt
Marktplaats staat vol met Fedde en Kees lakentjes, dus om het te proberen misschien een optie. Bij ons werkte het bij de oudste in ieder geval niet.
Ze hebben ook van Fedde en Kees een slaapzakje met ritsjes die je steeds verder open kan zetten (dus steeds meer bewegingsvrijheid).
Qua dikke stugge slaapzak werd de Hema al genoemd hier, dan moet je die velours versie hebben. Is ook nog eens lekker zacht
Zoiets als dit kun je maken met een IKEAmeubel vd kinderafdeling. De smastad speelgoedkist met bank, je koopt de kist namelijk los en zonder de kist is het gewoon een bank/tafeltje. En qua hoogte past daar dan ook prima een kinderstoel voor. Als je wilt kan ik er bij ons wel even een kinderstoeltje voorzetten voor het beeld.
Wij hebben er in de gang 2 (beiden met kist) naast elkaar staan en daarin zitten alle tassen, mutsen, sjaals, regenpakken etc etc. Echt superfijn vind ik ze, heel veel ruimte ook erin en een volwassene kan er ook gewoon opzitten. Ik vond de handvaten die IKEA toen op voorraad had niet zo, dus dacht koop wel andere. Nog niet gedaan, maar missen ze niet en ook onze oudste van 2,5 krijgt de lade prima open,
Oh ja heel graag! Daar zat ik net naar te kijken bij bol toevallig. Ik zal je een dm sturen
Suffe vraag maar hoe organiseren jullie de kleding die nog te groot is? Met de feestdagen zoveel kleding gekregen, met twee verschillende maatsystemen (Nederlands en een ander land) en veel ook pas draagbaar over meer dan een jaar, en bij de kleinere maten zijn er grote verschillen in hoe groot kleding in dezelfde maat is. Ben het overzicht helemaal kwijt.
Oo zou je dat niet erg vinden om te laten zien?
Heeft iemand ervaring met de moedermelk sieraden van moedersmooistesieraden? Ik heb eerder op het forum negatieve ervaringen met een andere site gezien, vroeg me af of iemand deze site toevallig kent.
Die hebben wij ook gebruikt! Toen hij begon te rollen hebben we eerst van één armpje het ritsje los gelaten, en op een gegeven moment van beide armpjes. Werkte voor ons erg fijn!
@roeptoeter ik heb alle kleding die nog te groot is in een bak liggen in de kledingkast, die ik eens in de zo veel tijd even uitzoek. Alles waarvan ik denk dat het dan wel past hang ik in de kast. Ik heb die kleding niet op maat gesorteerd maar dat zou je wel kunnen doen natuurlijk. Alle kleding die te klein is gaat hier altijd direct in een zak voor de verkoop of kringloop, of in de sentimentele-bewaar-bak
Ik ‘gooi’ dat gewoon achterin de kast. Elke 3 maanden ff erdoor om alles te checken, weggeven/verkopen wat niet meer past.
Dit is onze speelhoek in de woonkamer. Die kast is van IKEA. Je kunt ook op de kast zitten en er zit dus allemaal speelgoed in. De plank hebben we gekocht en zelf gebeitst en geïnstalleerd. Stoeltje was €3 bij de kringloop. Kurken bord ergens online gekocht.
Kleine moeite
Het linkerstoeltje is vrij laag (is nog van mij geweest, inc stickers die ik erop plakte op de leuning haha). De rechter is iets groter en ik denk hoger qua zitting dan een gemiddeld “kindertafel en stoelsetje”. Ik heb evt boven op K. Haar kamer een standaard ikeakinderkruk, maarja die ligt nu lekker te slapen
(Oh en zie nu dat er een lelijk stuk muur op staat haha, er komt binnenkort aan de andere kant vd hal een opberg/garderobekast op maat en daarna komen de plinten pas ).
Edit; even nieuwe foto geupload waarbij de naam aan de tas echt niet meer leesbaar is.
Dank je wel!!!