Tips, ervaringen & aanraders #5

Deze heb ik ook voor mijn baby gekocht om de zelfde reden. Leuk ding tot nu toe! Spiegel en het vlindertje zijn favoriet, ook van mijn tiener die er graag mee speelt als de baby er op ligt :crazy_face:.

1 like

@Keroppi @ixxi bedankt voor jullie ervaringen! Hier heb ik wat aan. Ik vind de sieraden inderdaad ook heel mooi, maar met zo’n duur product hecht ik toch wel veel waarde aan service haha.

Heeft iemand tips voor niet al te dure regenlaarsjes die goed blijven zitten (misschien met een vetertje aan de bovenkant oid)?

De opvang stuurt nu foto’s van mijn dochter op haar sokjes in de zandbak omdat haar laarsjes continu uit vallen…Zielig! Ik heb net al een beetje zitten kijken, maar zie alleen maar laarzen van zo’n 40 euro die een veter aan de bovenkant hebben, maar dat vind ik een beetje overdreven voor laarsjes voor de opvang…

Ik heb deze van Zalando. Zijn gevoerd dus ook wat warmer, en blijven bij mijn dochter in ieder geval goed zitten.
Ik doe haar meestal gewoon laarzen aan naar de opvang, zo heb ik aan 1 paar genoeg en hebben we thuis ook fijne laarzen om mee naar buiten te gaan. Misschien is dat een optie als je fijne laarzen hebt gevonden? Scheelt weer geld.

5 likes

Valelen ze op maat ofoet je door voering maat groter?

Ik had bij scapino roze regenlaarzen gekocht met touwtje maar maat te groot en die wilt ze nu dus niet aan.

1 like

Wat voor laarsjes heeft ze nu? Mijn kind heeft ā€˜gewoon’ die van HEMA (deze) en die vallen echt met geen mogelijkheid uit maar mijn kind heeft ook wel stevige beentjes waar ze echt strak omheen zitten.

Volgens mij vallen ze iets groter. Ze draagt normaal Vans en die schijnen groot te vallen, dus ik weet niet hoe goed mijn vergelijkingsmateriaal is. Ik had zelf 2 maten besteld, wist ik zeker dat er iets zou passen.

2 likes

Hebben jullie een uitvaartverzekering voor (jezelf) en kind? Mn moeder beging hier telkens over :woozy_face: snap het opzich wel. Zij hebben voor mij toen ook een bedrag verzekerd maar dat is in deze tijd alweer te weinig voor een beetje een normale uitvaart dus moet voor mezelf sowieso wel iets gaan afsluiten

Yes heb er een sinds m’n 18e. Toen we gingen samenwonen m’n man bij die bij mij ingeschreven en vervolgens m’n kindje ook. Mijn vader is jong overleden en waren blij dat we toen goed verzekerd waren. Ook al dat geregel enzo werd uit handen genomen. Uiteindelijk is m’n vader in NL begraven maar stel dat hij naar buitenland moest zou dat ook geregeld worden. Mamma en broers en aanhang hebben allemaal dezelfde verzekering.

2 likes

Ja, ik / wij hadden het niet voor we kinderen hadden. Als een van ons overlijd komt er namelijk door kruislingse verzekering behoorlijk wat geld vrij en daar kan je dan de uitvaart van betalen.

Maarja, als je kind overlijdt… komt er niks vrij maar heb je wel de kosten. Ik las toen zo’n horror verhaal van mensen die een crowdfunding moesten opzetten om een uitvaart naar wens voor hun baby te krijgen. En toen heb ik, zwanger en wel, een uitvaart verzekering afgesloten :see_no_evil:

Voor mezelf 1 afgesloten na de bevalling en kind erbij op geschreven. Gedaan na aanleiding van een verhaal waar mensen geen geld hadden.

Ja, absoluut doen. Voor jezelf en voor je kind (of kind bij partner, dat kan ook).
Mijn vader hamerde er steeds op toen ik op mezelf ging wonen dus heb het destijds afgesloten om van het gezeur af te zijn maar ik was er heel blij mee toen O te vroeg werd geboren en overleed. Hij viel toen onder mijn dekking omdat hij te vroeg was geboren. De kosten van de uitvaart waren erg hoog maar zijn vrijwel volledig vergoed. Dat is op zo’n moment echt belangrijk dat je niet ook nog die zorgen van uitvaart/kosten etc erbij hebt.

3 likes

Hadden het voor onszelf al voor we een kind hadden, heb helaas gezien hoe het fout liep in een gezin waarbij de moeder plotseling overleed en haar man en zoontje achterbleven met geldzorgen na de uitvaart omdat er niks geregeld was.

Voor onszelf wel, voor de kinderen (nog) niet.

1 like

Wij hebben deze van Tiny Love. Hij is nu 9 maanden en vindt ā€˜t nog steeds fantastisch. Echt al uren en uren mee gespeeld.

2 likes

Jij hebt dr helemaal zin in begrijp ik :joy:

Nou dan ga ik me maar eens even verdiepen in deze gezellige materie.

6 likes

Ja dat is dan inderdaad heel fijn en belangrijk. Wat een nachtmerrie…

Ik heb er bij K. vorig jaar ook gigantisch op lopen vloeken (ze was toen 1,5). Maat kleiner was echt te klein, maar vloog er wee rzoj ding door de speeltuin etc. Toen bedacht ze zelf ineens een keer mijn huissokken aan te doen (met van die nopjes op de onderkant?) voor de leuk en die wilde ze vervolgens niet uit toen we gingen wandelen. En voila: de laarzen vlogen niet meer uit dus ze heeft heel de winter op mijn huissokken in die laarzen rondgelopen haha. Die kwamen tot der knieen, dus sloeg ze dan vaak boven de laarzen een keer terug. Ook nog eens lekker warm.

Nu ze ouder is, hebben we het probleem niet meer trouwens.

1 like

Heeft iemand een tip voor een boek dat een beetje met foto’s uitlegt aan een kleuter dat er een baby komt? En dan ook wel zeg maar de fase van nu, dat ze weet dat het in mijn buik zit maar dat ze niet snapt dat ie in een ballon zit (zag ze op een plaatje). Lijkt me zo leuk om met haar dat te lezen🄰

2 likes

Thanks! Blij dat ik de Hamilton niet gekocht heb.
We hebben nu gekozen voor de Joolz Aer en vinden ā€˜m echt top! Wij zijn 1.83 ongeveer en het loopt heerlijk, hoogte precies goed.
Volgens mij is er voor de Joolz Aer ook een apart meerij plankje.

Gebruik jij dat meerij plankje voor een tweede kindje of voor als ze even niet willen zitten?

2 likes