Tips, ervaringen & aanraders #5

Hadden het voor onszelf al voor we een kind hadden, heb helaas gezien hoe het fout liep in een gezin waarbij de moeder plotseling overleed en haar man en zoontje achterbleven met geldzorgen na de uitvaart omdat er niks geregeld was.

Voor onszelf wel, voor de kinderen (nog) niet.

1 like

Wij hebben deze van Tiny Love. Hij is nu 9 maanden en vindt ‘t nog steeds fantastisch. Echt al uren en uren mee gespeeld.

2 likes

Jij hebt dr helemaal zin in begrijp ik :joy:

Nou dan ga ik me maar eens even verdiepen in deze gezellige materie.

6 likes

Ja dat is dan inderdaad heel fijn en belangrijk. Wat een nachtmerrie…

Ik heb er bij K. vorig jaar ook gigantisch op lopen vloeken (ze was toen 1,5). Maat kleiner was echt te klein, maar vloog er wee rzoj ding door de speeltuin etc. Toen bedacht ze zelf ineens een keer mijn huissokken aan te doen (met van die nopjes op de onderkant?) voor de leuk en die wilde ze vervolgens niet uit toen we gingen wandelen. En voila: de laarzen vlogen niet meer uit dus ze heeft heel de winter op mijn huissokken in die laarzen rondgelopen haha. Die kwamen tot der knieen, dus sloeg ze dan vaak boven de laarzen een keer terug. Ook nog eens lekker warm.

Nu ze ouder is, hebben we het probleem niet meer trouwens.

1 like

Heeft iemand een tip voor een boek dat een beetje met foto’s uitlegt aan een kleuter dat er een baby komt? En dan ook wel zeg maar de fase van nu, dat ze weet dat het in mijn buik zit maar dat ze niet snapt dat ie in een ballon zit (zag ze op een plaatje). Lijkt me zo leuk om met haar dat te lezen🥰

2 likes

Thanks! Blij dat ik de Hamilton niet gekocht heb.
We hebben nu gekozen voor de Joolz Aer en vinden ‘m echt top! Wij zijn 1.83 ongeveer en het loopt heerlijk, hoogte precies goed.
Volgens mij is er voor de Joolz Aer ook een apart meerij plankje.

Gebruik jij dat meerij plankje voor een tweede kindje of voor als ze even niet willen zitten?

2 likes

Deze las ik voor:

De middelste wilt deze nog steeds heel graag lezen, maar dan maak ik wel even duidelijk dat er echt geen baby meer in mijn buik komt :sweat_smile:

8 likes

Iemand tips voor een mooi kunstwerk van je kind aan de muur? En dan bedoel ik niet een van haar knutsels maar een mooie portrettekening of schilderij.

We zijn niet zo van de foto’s aan de muur maar een mooi portret om haar als peuter vast te leggen lijkt me heel gaaf. Ik vind via Google alleen maar tekenaars die een foto natekenen maar we hebben niet echt een geschikte foto. Ik zoek eigenlijk iemand die een tekening/schilderij maakt waar ze model voor zit. Liefst in de omgeving tussen Arnhem en Utrecht. Qua stijl staan we voor vanalles open ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken.

Ken je linda rusconi? Je kan haar even opzoeken, ik vind haar stijl heel cool en zag toevallig vanochtend dat ze voor Rianne Meijer een tekening van haar kinderen had gemaakt (niet haar standaard type werk). Blijkbaar heeft ze dat ook in haar repertoire :slight_smile:

1 like

Deze vind mijn dochter ook heel leuk. Alleen deel al gescheurd door zelf willen lezen.
Heb ook nijntje - kleine pluis
En Sarah wordt grote zus (volgens mij is dat de titel) ipv sarah zeg ik haar naam met voorlezen.

H. Doet de laatste tijd zelf zijn slaapzakje uit in bed, krijgt al een tijdje een lakentje in bed om te wennen aan een dekentje/laken maar daar slaapt hij soms nog wel wat onrustig voor. Draait veel…

We willen H. nu met een pyjama aan onder een deken laten slapen, maar hoe kun je dat goed afbouwen of is dat een cold turkey manier. Hebben jullie verhalen hoe jullie dit deden?

Deze autist vindt nieuwe dingen altijd een beetje moeilijk.

2 likes

Wij deden het cold turkey. Warme pyjama aan. Dekbed toch proberen onderin strak in te stoppen.

1 like

Hema heeft pyjama’s waarbij je ook een kleine pyjama voor je knuffel krijgt. Misschien dat dat extra helpt? :slight_smile:

5 likes

Hier toevallig afgelopen week over gestapt naar dekbedje in ledikant, ze vond en vindt het fantastisch. Maar ik had juist wel het idee dat ze slaapzakje niet meer fijn vond.

2 likes

Wij hebben ook gewoon pyjama aan gedaan en dekbed over. Viel me enorm mee hoe goed hij eronder bleef liggen, want in slaapzak ging hij ook het hele bed door.
Savonds als ik naar bed ga leg ik het dekbed nog even goed over hem heen.

Slaapzak achterste voren kregen wij ook geadviseerd, daar werd hij alleen maar ongelukkig van :sweat_smile:

1 like

Ah super dankjewel, dit soort kunstenaars bedoel ik inderdaad! Zie wel dat zij ook een foto gebruikt als basis. Misschien dan toch maar mooie foto’s laten maken een keer.

2 likes

Vraagje over slaaptrainers/wekkers

Hoe lang duurde het voordat jullie kindjes het concept doorhadden en dat het ook werkte? Dochter is ruim 2 en begrijpt prima dat ze uit bed mag als de pinguin groen is. Maar als ze eerder wakker wordt (bijvoorbeeld 15 minuten) dan gaat ze ons toch roepen. Ik snap het ergens wel, 15 minuten in je ledikantje wachten is natuurlijk een eeuwigheid.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Boekjes naast haar ledikant? Hoewel ik denk dat ze die dan niet zelf kan pakken.

Wij hebben een bak speelgoed naast het ledikant staan en die zetten we ‘s ochtends in haar bed. En dan gaan we zelf nog even slapen. Eigenlijk alleen in het weekend, want ze is elke ochtend rond 7.00 wakker. Wij zijn totaal geen ochtendmensen, dus elke minuut is mooi meegenomen.