Tips, ervaringen & aanraders #5

Is dat die pinguin met drie kleuren?

Hier duurde het bij 1 van de 2 zeker een week voordat hij doorhad dat we het meenden. Dus elke x heen gaan en zeggen; je wekker is nog niet geel (wij hebben een blauw(nacht) geel(dag) wekker) Alecto nogwattes) dus het is nog geen tijd om wakker te worden. En nu ze wat ouder zijn gaan ze gewoon spelen in de kamer en komen ze de kamer uit als ie geel is

Ja, van Luvion.

Wat misschien een ‘nadeel’ is, is dat voordat de pinguin groen wordt, deze eerst nog een half uur oranje is. En de nachtlamp-functie kan je dempen, maar dit licht is best fel en niet te dimmen. Misschien wordt ze er juist wakker van. Ik heb er maar een boekje voor gezet om het wat te dempen.

1 like

Wat is handig als stoel in de babykamer? Is zo’n schommelstoel echt handig/nodig of kan een gewone fauteuil ook? Kom ma door met de tips :joy:

Ohja en hij moet ook mooi zijn :joy::joy:

Mij leek een schommelstoel niet handig omdat je daar vaak niet rustig uit kan opstaan, dus ik heb een gewone stoel. Ik heb zelf deze: https://www.made.com/nl/moby-fauteuil-imitatie-schapenvacht

Achteraf gezien had ik er liever een gehad met een iets hogere rugleuning, zodat je daar zelf je hoofd tegenaan kan leggen. Wel fijn tijdens nachtelijke voedingen

Ik weet wel dat dit een populaire stoel is voor op de babykamer: STRANDMON Oorfauteuil, Nordvalla donkergrijs - IKEA

1 like

Ohja, die laatste lijkt me inderdaad ook heel fijn zitten! En beschikbaar in meerdere kleuren. Ga dinsdag naar de ikea (oa de commode kopen!!!) dus ga dan even proefzitten. Iemand nog een baby die ik even kan lenen? :crazy_face:

1 like

Ik heb die strandmon en gelukkig een grote babykamer, want ik vind dat die stoel wel echt heel veel ruimte in neemt! Verder vind ik hem prima, kon goed met kind en al in m’n armen makkelijk opstaan en idd m’n hoofd tegen de achter/zijkanten steunen.
Edit: heb die strandmon in kindervariant nu ook op z’n kamer staan naast z’n boekenkastje en die 2 stoelen zo bij elkaar vind ik echt intens schattig haha

4 likes

Ik heb een schommelstoel van Jysk die ik heel fijn vind!

1 like

Ik heb nooit een stoel in die kamer gehad heb het ook echt niet gemist. Is t raar dat ik dat nirt had? Ik weet het niet?

Denk dat vooral veel zitten en proberen je tot de juiste stoel brengt.

3 likes

Iemand die ik ken wil voor zijn de verjaardag van zijn 2-jarige zoontje een quad bestellen
Het lijkt mij super gevaarlijk? Wat vinden jullie ervan?

2 likes

Ik vind het verschrikkelijk

2 likes

Ja ik ook maar ik kom argumenten tekort :joy:

1 like

Nou, wat voor controle kan een kind van 2 over zo’n quad hebben?? Lijkt me argument genoeg, levensgevaarlijk.

4 likes

Ik heb hier heel veel meningen over en ze zijn allemaal negatief. Wil hij dat z’n kind de volgende Max Verstappen wordt? Zelfs die reed ‘pas’ toen hij 3 was op een quad

1 like

Ja 2 spelen ze nog met blokken toch?
Wat geven jullie op een 2e verjaardag?

1 like

Nee hoor ik had bij beide kinderen een stoel maar zat er nooit in, mijn man af en toe. Dit keer ga ik ook geen stoel op de kamer zetten.

Oke deze vraag is al een miljoen keer gesteld maar krijg het even niet teruggezocht met de zoekfunctie.

Bijna elke ochtend word N. wakker omdat hij compleet is doorgelekt. 2 luiers, 2e achterstevoren, ander merk, niet te strakke romper. Heb zo’n beetje alles uitgeprobeerd. Ben er inmiddels redelijk klaar mee :sweat_smile:.

Maat groter wordt hem echt niet want hij is net over naar deze maat. Gebruiken nu baby dry pants, maar ook met premium protection lekt hij
door. Weet iemand of er een iets bredere luier is? Vind die van baby dry maar net om de billen vallen.

En wat ik anders wil proberen is er een wasbare luier overheen doen. Doe jij dat bij jouw zoontje @June88, zoiets staat me bij? En zo ja, welke heb je? Of heb je tips waar ik op kan letten?

2 likes

Ik moet June88 hierin bijtreden. Mijn dochter heeft hier ook last van en door een maat groter (Premium Protection) te gebruiken is dit inderdaad verholpen. (Ze slaapt gemiddeld zo’n 11 uur per nacht.)

1 like

Het is vooral “stoer” om het te geven. Wij hebben S op z’n eerste verjaardag een elektrische auto gegeven. Die zie je ook best vaak tegenkomen. Maar daar zat wel kinderbeveiliging op. Gordel. Icl helm. Ging niet sneller dan hoe jezelf stapsgewijs kunt lopen. We hebben echt lol daarmee gehad. Heel veel foto’s is buurt gemaakt naast een echte Mercedes of bmw.,Hij is nu 5 rijdt er af en toe nog in. Dat kan hij nu zelfstandig zonder dat ik het moet besturen. Is best duurzaam zo!

Maar een quad vind ik te ver gaan. Daar kiep je toch zo om, zou ik denken. En waar laat je zo’n groot ding.

2 likes

Ja deze kleine waar het om gaat heeft al een mercedes autootje. Heel cute ziet het eruit maar die rijdt 18 km/u … ook erg snel vind ik.
Maar nu hebben we afgesproken dat ik mee ga cadeautjes kopen en mee mag beslissen (dus die quad komt er niet :joy: )

Dan is het helemaal dubbelop ja. Zou idd gaan voor meer leerzame dingen.