Tips, ervaringen & aanraders #5

Ja ik ga sowieso voor voorleesboeken en ga dit deel van het forum maar eens goed bekijken voor inspiratie :blush:

3 likes

Thanks!

N. Is net 12 kg en zit dus in maat 5 van pampers. Die beginnen met 12 kg en lopen tot 17 ofzo? Kan me bijna niet voorstellen dat ik dan een maat groter kan gaan.

Bedankt voor het linkje! Hiermee lekte jouw zoontje dus (vrijwel) nooit meer door? Ben echt in staat alles te proberen. Wordt er echt geirriteerd van. Slaapt hij af en toe lekker tot 7:30 wordt hij de keren dat hij doorlekt weer veel te vroeg wakker :rage:

1 like

Ik zou als tweede luier nog een maat groter proberen. Dat was het enige wat werkte hier. Wij gebruiken Kruidvat luiers trouwens.

2 likes

Oh wij zweren bij de luiers van de Albert Heijn en dan de ‘ Extra droog en zacht’ versie!!!

3 likes

Wij ook! Bijna nooit doorlekkers!

1 like

Nou eigenlijk ben ik nog niet naar maat 6 gegaan als volledige omdat hij pas net aan de ondergrens van maat 5 zit.
Gewicht volgens pak 4 zou zelfs nog kunnen (12 kg) dus mijn maat 5 was al de maat groter.

Maat 6 is wel het proberen waard. Uiteindelijk moet ik me misschien niet zo blind staren op het gewicht. Grote kans dat het qua pasvorm gewoon wat beter valt dan. Ga het in ieder geval proberen!

Zo balen altijd. Nooit gedoe met deze luiers gehad :sweat_smile:. En vind het vaak ook zonde van al die opengebroken pakken maargoed! Mocht hij nu maat 6 nog niet passen dan is dat over een tijdje natuurlijk wel.

Thanks voor jullie antwoorden allemaal en ook @June88

2 likes

Minimaal twee maten groter. Had mijn dochter nodig destijds. Een maat groter gaat niet alleen om de kilo’s van je kind, maar vooral over de hoeveelheid plas die hij kan absorberen.
Heb echt alles geprobeerd, twee over elkaar, andersom aan doen, wasbare luier overbroekje, andere merken… het enige wat hielp was simpelweg de capaciteit vd luier verhogen en niet naar de kilo’s op het pak te kijken

4 likes

Past in een joolz aer buggy ook de voetenzak van de kinderwagen day+?

1 like

En @Maelis @simsalabim. Nou de maat 6 is in huis! Heel benieuwd!

Nooit gedacht zoveel bezig te zijn met luiers :sweat_smile:. So much fun

3 likes

Wij kunnen het matras voor het wiegje niet meer vinden. Welke hebben jullie? Ik ben niet van plan om die van aerosleep te kopen, maar iets goedkoper want het is maar voor een paar maanden.

2 likes

Voor in het ledikant van Ikea en voor het wiegje gewoon eentje van babypark voor twee tientjes, met het wiegje mee besteld want zoals je zegt liggen ze maar relatief kort op.

1 like

Thanks! Ja die van Ikea hebben we nog liggen voor de ledikant. Ik denk dat we de wieg uitgeleend hadden aan m’n broer en het matras daar ergens gesneuveld is. Morgen even langs de Prenatal.

3 likes

Kan iemand mij even geruststellen?

Onze baby blijkt sinds kort een rasechte buikslaper. Hij valt het best in slaap op zijn zij en draait daarna in zijn slaap naar zijn buik. Vervolgens rolt en wurmt hij zich in zijn slaap het hele bed door :joy: hij ligt gedurende de nacht in alle mogelijke posities en op alle plekken in zijn bedje, maar 9 van de 10 keer dus op zijn buik. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien ben ik een beetje panisch hoor, maar ik vind het dus best eng en check heel vaak of ‘ie nog wel ademt en of zijn neusje vrij ligt. Kan iemand mij geruststellen en vertellen dat baby’s heus wel zelf goed gaan liggen zodra ze mogelijk geen adem meer krijgen op hun buik? Hij is bijna 6 maanden en kan heel goed rollen, houdt ook zijn hoofdje goed hoog in buikligging, maar voor echt kruipen zijn zijn armpjes nog niet sterk genoeg.

1 like

Jaaa komt goed! Mijn kind sliep ook redelijk snel op haar buik. Is even spannend maar komt echt goed.

2 likes

@Koda @anon37686689 dit was even inderdaad wat ik nodig had om te horen haha, dank jullie wel :grinning_face_with_smiling_eyes: hij kan soms zo kreunen en steunen in zijn slaap, en soms ligt hij echt met zijn gezicht recht naar beneden waardoor ik dan toch weer ga twijfelen of het wel goed gaat. Je beeldt je dan toch de slechtste scenario’s in, maar goed, je kan er ook moeilijk de hele nacht naast gaan zitten.

En mijn zoontje slaapt op dit moment precies als op die foto hahaha, zo schattig met die billetjes hahaha.

3 likes

Ik wil voor m’n dochter vans Hi glitter kopen. Ik heb haar voeten opgemeten en ze heeft nu maat 24, maar vans valt altijd groot toch? Welke maat zal ik dan nemen? Gewoon 24? Of 23,5? Of zelfs nog kleiner?

Even hier ook voor alle ongevraagde adviezen die er gegeven worden. Cartoons als reactie op ‘sleep when the baby sleeps’

19 likes

Toevallig dit gisteravond gedaan. J. heeft buikgriep en na een diarree incident spuugde ze me ook nog helemaal onder. Ik zat er even helemaal doorheen :sweat_smile:

Ik zit helaas voorlopig binnen met m’n peuter van bijna 2,5 doordat ik covid heb. :cry: En wil dan maar even wat leuk speelgoed en boekjes bestellen om haar wat makkelijker bezig te laten zijn.
Hebben jullie nog wat leuke tips en waar bestellen jullie het online?

1 like

Lobbes! Of bij heutink voor thuis. Daar kan je op leeftijd zoeken volgens mij.

5 likes