Tips, ervaringen & aanraders #5

Ja ik vind Vans groot vallen indd! Maatje kleiner past denk ik prima, zou dan voor 23,5 gaan. Maar als je cm’s hebt, kan je misschien de maattabel van Vans ff bekijken?

1 like

Ah ik heb al regelmatig mee gehuild als mijn baby’s allebei tegelijk aan het huilen waren en maar niet stopten :sob::sweat_smile: Sjonge jonge dat gaat toch door merg en been dat geluid, daar word ik dan echt wanhopig van.
Gelukkig gebeurt het steeds minder vaak.
Maar dat vind ik echt een van de moeilijkste dingen als ik alleen met ze ben hoor.
Ik ga wel noise cancelling koptelefoon kopen zodat als het gebeurt, ik in elk geval niet zo geraakt wordt door het geluid.

3 likes

Thanks! Op de site van vans kan ik geen maattabel vinden met cm’s vinden. Wel een omreken’tool’ maar daar adviseren ze 22,5 … lijkt me wel erg klein!

Ja ze vallen wel echt een stuk groter indd. Maar ik zou denk ik toch voor 23,5 gaan omdat je dan in ieder geval zeker weet dat het past :sweat_smile:

2 likes

Ben je lid van een bieb? Want soms bezorgen die ook :slight_smile:

1 like

Aaah wat balen zeg!

Misschien nog een leuke tip; ik zag in de app vd opvang net staan dat ze duplodieren in ijs hebben ingevroren en ontdekt met de kinderen hoe ze er weer uit komem, wat er gebeurt als je erop slaat, als je er water overheen giet etc. Heb K. (2,5) no niet erover gesproken natuurlijk, maar de foto die ze hebben gestuurd van haar ermee zegt genoeg. Ga dit thuis ook proberen iig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik bestel trouwens ook vaak bij Lobbes! Goede prijzen, regelmatig gehad dat iets daar goedkoper is dan elders en de doos is ook extra leuk; daar kun je een soort robot van knutselen geloof ik.

3 likes

Jep! Heb net die buggy nieuw en de originele voetenzak van de Day+.
Het zit niet zo netjes als in de Day+ zelf, want je kan ‘m niet om de zitting heen doen. Maar het past goed!

1 like

Mijn dochter van 8 maanden wil maar niet blijven zitten in haar stokke stoel als ze aan het eten is. We hebben al een tuigje. Ze kan al 1.5 maand staan, dus ze wil nu ook hele tijd kruipen/staan/optrekken etc. en ook in stokke stoel. Heeft iemand tips om haar wel te laten zitten? Zie foto voor voorbeeld. Haar been zit dus als op de tray.
We geven eten dmv rapley en ook als ze wel veel verschillend eten voor zich heeft wil ze staan. In een Ikea kinderstoel (dus zonder een trede onder haar voeten) gaat ze zich ook omhoog wurmen en staan.

2 likes

Ja we hebben al een tuigje maar die is misschien toch niet zo effectief. Welke hebben jullie? Misschien moet ik een andere proberen dan

Mooie eettafel hebben jullie!

2 likes

Ter info; bij Kleintjes (ook stukken) raden ze een tuigje gebruiken tijdens het eten met klem af. Als ze zich dusdanig verslikt dat je haar moet helpen moet je eerst gaan klooien om het tuigje open te krijgen.

Het is echt mega irritant, bij onze oudste hielp het om het onderste plankje 1 stand lager te zetten (ze moet er nog wel bij kan met haar voeten om zich sf te zetten bij verslikken) en het iets naar achteren te schuiven, zodat haar voeten helemaal voor ip het plankje zaten. Verder constant herhalen “op je billen zitten tijdens het eten” en terugzetten. Als ze het bleef doen haalde ik haar eruit en was eten klaar. Met een week of twee drie deed ze het niet meer. Onze jongste is wat hardnekkiger: die doet het al een paar maanden (gaat staan in de zitting). Inmiddels tijdens het eten trouwens meesfal als ze klaar is met eten. Of als er iets op tafel staat wat zd wil, maar als ze dat dan heeft blijft ze zitten.

2 likes

Als je rapley doet zou ik geen tuigje doen, ivm kunnen afzetten.
Hier wel tuigje gebruikt maar we deden niet echt rapley. Hadden ook niet strak, staan kon wel maar niet been erover.
Heel vaak herhalen, op je billen zitten. En zachtjes terug duwen. Of als ze echt klieren eruit halen en klaar.
Geduld hebben en blijven herhalen.

Misschien in een babynestje in de box/co-sleeper? Het nestje van doomoo heeft ademend materiaal bij het hoofdeinde (zelfde als aerosleep). Onze dochter sliep er heerlijk in

1 like

Tip: De ’ Hey bear sensory’ filmpjes zijn hier een succes, lekker hoog contrast. misschien ben ik dan even niet zo’n perfecte moeder, maar als je echt nodig naar de wc moet of ff een boterham wilt smeren is dat voor de jongere baby’s wel ideaal. Staat max 15 min aan per dag hoor, maar het maakt haar meteen stil als ze huilerig is, en ik vind het zelf ook lekker vrolijk die muziekjes.

5 likes

Even los van het schema, als jij wil dat de opvang een extra fles geeft, doen ze dat niet dan? Hier krijgt dochter van ruim 10 maanden op sommige dagen nog 4 flessen en de opvang doet dan ook een extra fles op ons verzoek.

Mijn baby is een paar weken ouder dan de jouwe en had dit ook op hetzelfde moment. Geborgenheid inderdaad denk ik want slaapt heerlijk op/in het voedingskussen of een aankleedkussen in de box. Ik denk ook dat de box een beetje koud is nu, ons boxkleed is niet zo dik dus met het aankleedkussen is het lekkerder.

3 likes

Ik deel je mening, hier geen goede eter (daarom zoveel melk) hoewel het de laatste tijd steeds beter gaat, maar hier krijgt ze op de opvang:

Fruithap
Twee flessen vaak dus
Warme maaltijd (verschillend voor 4-6-9-12 maanden)
Cracker
Stukjes groenten s middags

En zoals een leidster zei: niemand hoeft niet honger te lijden :joy::joy:

1 like

Als ik dit allemaal lees moet ik mijn baby van 6 maanden echt wat meer vast voedsel en wat minder flesvoeding gaan geven volgens mij. Ze krijgt 5 flessen van 150 ml en ‘s ochtends fruit en ‘s avonds groente (allebei 2 ijsblokjes). Ze is wel flink klein voor haar leeftijd (past nog in maat 62, 6,5 kg) en ze krijgt grotere flessen echt niet weg.

Ik dacht dat ik heel langzaam porties moest vergroten maar ik denk dat ik iets te voorzichtig ben.

1 like

ah nee joh, elk kind is anders! Ik begon rond 6 maanden ‘pas’ met vaste voeding. En rond 1,5 jaar begon het eindelijke wat zoden aan de dijk te zetten qua hoeveelheid. Daarvoor was niveau ongeveer dit qua hoeveelheid: sabbelen op een broodkorst en likken aan een stukje appel.

Je kan het altijd aanbieden. Als ze het niet willen, dat eten ze het toch niet op. Dat geldt voor flesvoeding en ook voor vaste voeding.

2 likes

Niet onzeker van worden, ieder kind is anders en zolang ze tevreden is, goed plast en haar lijntje op de groeicurve volgt is het goed toch.

Onze oudste at bv pas rond de 9-10 maanden echt brood. Liet het daarvoor gewoon staan of paar muizenhapjes. Onze jongste kon je met 6 maanden een boterham geven en die at hem weg alsof ze nooit anders heeft gedaan. Zelfde opvoeding, zelfde manier van voedsel aanbieden en toch een ander patroon erin :wink:

2 likes