Tips, ervaringen & aanraders #5

Vraagje! Babes is zijn best aan het doen om te gaan staan, maar glipt weg op de gladde vloer ondanks zijn anti-slip sokken. Blote voeten is leuk voor even maar de vloer is hier echt heel koud.

Zijn de leren slofjes van Lodger dan een aanrader? Of andere anti-slip sokken?

N droeg veel Slipstops!

2 likes

Goede tip, die kende ik helemaal niet! Bedankt :relaxed:

Van mij was ook zoiets bij die leeftijd. Misschien maat 68. Altijd slechte drinker geweest en eten moeizaam. Maar nu ze 2 is eet gaat het goed, kleine bouwvakker is het.

Mijn baby is bijna 7 maanden en kan ook nog niet goed zelf zitten. Ik wilde dolgraag starten met rapley maar dat was gewoon echt niet te doen omdat ze wel al graag wilde eten met 5 maanden ongeveer. Heb de keuze gemaakt om gewoon prakjes te geven tot ze goed kan zitten en dan over te gaan op rapley. Geen idee of het gaat lukken haha, vandaag weer in de kinderstoel gezet en zitten ging nu wel beter, dus wil binnenkort rapley een kans geven. Maar misschien kan je het ook zo aanpakken? Of misschien doe je dat al, dan heb ik niks gezegd :joy:

Ohja brood wacht ik dus ook nog even mee. Heb dat 1 keer geprobeerd maar was geen succes nog. Ze krijgt nu sochtends een fles, daarna fruit, met de lunch een fles of pap, smiddags kleine snack (maisvinger ofzo) en een fles, avondeten en daarna nog een fles en naar bed.

3 likes

Nee joh! Wij boden gewoon net zoveel aan tot hij zelf stopte met eten en hij at echt weinig aan het begin. Dus gewoon voldoende aanbieden. Zolang je gezond en voedzaam eten geeft kunnen kinderen heel goed aangeven wanneer ze genoeg hebben gehad.

Een volwassen bord eten is uitzonderlijk met zes maanden, maar er is ook niks mis mee.

2 likes

Mijn dochter is 10,5 maand hè! Met die eetlijst op de opvang
Met 6 maanden was het wat jij geeft :smiley:

Dit is dus wel 10,5 maand maar zou het dus niet gek vinden als ze ook een groentenhapje aanbieden. En anders nog een fles

1 like

Food before one is just for fun!

Melk is tot 1 jaar de belangrijkste voeding

3 likes

Kwam die boekje tegen bij de Zeeman, grote hit hier (bijna 2). Het nodigt haar echt uit om zelf te kleuren, meer dan een gewoon kleurboek, omdat er al van alles met kleur in staat. Voor oudere kinderen denk ik ook leuk, met de opdrachtjes erbij (beetje kutfoto’s met spiegeling van de lamp)

18 likes

Heel leuk, bedankt voor de tip!
L loopt nu bij de kinderfysio voor haar fijne motoriek en dit zijn precies de opdrachten die zij moet doen!

2 likes

Oeh ik ga even kijken, leuke tip! Onze zeeman heeft altijd maar weinig maar wie weet!

Die van mij droeg altijd van dit soort leren slofjes, warm en ze gleed niet weg

4 likes

Ik heb er 1 bij de kringloop gevonden. Ze vond het heel leuk van 1 tot 1.5 jaar.
Racete ze in het huis rond.
Nu met 2 zit ze er af en toe nog op.

1 like

Wat zijn fijne buitenslofjes? Die ‘leren’ van Lodger zijn allemaal suède en dat lijkt me niet echt top. Babysteps zegt dat hun slofjes niet voor buiten zijn bedoeld.

Het is voor kruipen en lopen. Maar misschien zijn overschoentjes daar ook geschikt voor. Is dat een beetje antislip aan de onderkant?

1 like

Ik vind hem het geld waard, maar het is wel een duur ding dus dat ligt natuurlijk ook aan je budget.

1 like

Nog aan het leren lopen. Ik vind Shoesme zo duur voor nu, ik heb liever slofjes tot hij echt gaat lopen.

Ik had van die slofjes van aapies (?) ofzo

1 like

Het is de laatste tijd altijd nat haha. Maar ik ga dan gewoon op zoek naar overschoentjes, want hij heeft al stoffen slofjes van Lodger. Als het dan straks beter weer is kijk ik wel weer verder.

1 like

Ja ja ja jaaaa! Doe het! Je gaat er zoveel plezier aan beleven. K. is 2,5 en als haar zusje er niet in staat, staat zij erin (anders staat ze nu op een gewoon opstapje). Vanaf het moment dat wij hem hebben echt meerdere malen per dag gebruikt. Als ik kook staat er eigenlijk zelden geen kind in om “mee te helpen”. En bijkomend voordeel; vaak wordt er tijdens het koken al een hoop groente gesnoept of ik zet er speciaal tomaten bij als de groente niet geschikt zijn om rauw te snoepen :wink:

@Nefertiti R. heeft heel lang op suede slofjes buiten gespeeld, die waren best waterafstotend. Spoot ze af en toe in met zon spray en gewoon op gras/zandbak kreeg ze dan geen natte voeten. Nu heeft ze schoentjes van Shoesme met zon rubberen neus, uit de sale maar dan moet je net mazzel hebben dag er iets thssenzig wat je leuk vindt. Heb van een vriendin van die overdingen van playshoes geleend, kon ze gelukkig lenen want die trok ze dus uit (maar zij heeft echt heel lang een alles uittrekken fase gehad).

5 likes