Tips, ervaringen & aanraders #5

Ja @Ivy Ik heb ook een bed met lades en heb juist die Chicco gekocht omdat je poten kunt inklappen.

2 likes

Ahh ik twijfel over de learningtower. Heb het in mijn omgeving nog nooit gezien dus kan ook niet ff testen. Thanks voor de reacties, even over nadenken

Ik vind het fietsen samen heel leuk maar soms zo jammer dat ik hem niet kan zien. Bestaan er een soort spiegels voor op de fiets zodat we elkaar kunnen zien?

En aanraders voor speelsturen zijn ook welkom, want volgens mij verveelt hij zich soms.

2 likes

Ja wij hebben er ook eentje, alhoewel het me een beetje tegenvalt hoeveel ze ermee doen/deden. Ik heb hem nu even weggezet, misschien dat ze er dan in het voorjaar buiten weer mee aan de slag gaan.

We hebben er ook eentje met kippentrap/glijbaan plank.

Dit wil ik echt graag… Ziet er zo tof uit! Mijn dochter is echt een klimgeit enzo. Dit forum is niet goed voor m’n portemonnee :joy:

3 likes

Haha geweldig. Vooral het 4e foto hoe ze zo liggend hangt.

2 likes

Mijn kind had bij zijn oma deze: Qibbel Toybar - Speelstuur - Grijs | bol.com

Vond hij heel leuk.

4 likes

Heb jij ook een Qibbel fietszitje/windscherm? Want ik heb met Qibbel gemaild en die zeggen dat het niet gebruikt kan worden met een ander zitje.

2 likes

Deze heb ik ook! Echt een heel leuk stuurtje. Maar ik heb ook wel een Qibbel fietsstoeltje @Nefertiti

2 likes

Een beetje vroeg maar mijn moeder is voor K. haar derde verjaardag op zoek naar een fiets. Ze wil kijken of ze een mooie 2e hands kan vinden, dus vandaar dat ze nu al (5 maanden van te voren) aan haar zoektocht begint.

Wat zijn volgens jullie aan- of juist afraders voor een eerste fiets?

1 like

Ja was ook van qibbel. Misschien bestaat er een universele?

1 like

Bestaat er een hanger of universeel speelgoedhouder voor aan een stoel?
Ik weet dat je ze van stokke trip trapp hebt, maar wij hebben een kidsmill.
Zoiets:

3 likes

Hoe wassen jullie de spuugdoekjes?

Ik deed ze eerst gewoon op 40 graden met de normale babywas en dat was geen probleem maar sinds kort merkten wij toch dat de spuugdoekjes bleven stinken als ze uit de was kwamen. Andere kleding ruikt gewoon normaal dus ligt niet aan de wasmachine. Heb toen alle hydrofiele en spuugdoekjes geweekt in een badje met azijn en daarna op 60 graden gewassen en toen rook het wel weer normaal. Maar wassen jullie allemaal je hydrofiele en spuugdoekjes zo?

Ik gebruik soms biotex waar ik het even in laat weken, (ook met de poep ongelukjes) of ik stel de wasmachine in op voorweken ofzoiets? Programma duurt dan bijna 4 uur maar dan geef je het ook even de tijd om het vuil/geurtjes los te weken. Heter wassen vind ik zonde van de kleertjes, want hier zit alles onder de spuug (ook de broekjes truitjes rompers etc).

40 graden, erge vlekken eerst uitspoelen, of ossengalzeep of vanish erbij.

2 likes

Ik had het gisteren met de kinderarts over het slechte slapen van mijn dochter (20 maanden) en volgens haar kan het ermee te maken hebben dat kindjes op deze leeftijd veel en levendig beginnen te dromen. Mijn kind slaapt dus wel goed in en slaapt - over het algemeen - de eerste 5 uur rustig in haar bedje maar begint 's nachts vaak met huilen/mopperen half in haar slaap, half wakker. Soms laten we het, dan gaat het af en toe beter maar over het algemeen blijft ze dit dan elk halfuur doen en soms pak ik haar en leg ik haar tussen ons in waar ze over het algemeen rustiger verder slaapt. Ik denk dat het wel met dromen te maken zou kunnen hebben want andere oorzaken (honger, dorst, koud, warm) heb ik denk ik wel uitgesloten. Iemand nog tips om het dromen misschien te verminderen of ideeĆ«n wat dit anders zou kunnen zijn? Geen TV een X aantal uur voor ze naar bed gaat, proberen we al maar lijkt nog niet echt effect te hebben. Volgens de arts wordt het vanzelf weer minder maar ze heeft hier nu wel al zo’n drie maanden last van en ik wil weer eens een nacht doorslapen. :grimacing:

1 like

Mijn dochter had dat ook een tijdje. Huilen en jammeren in de slaap. Op een gegeven ging het beter en ze is net weer van zo’n periode af.
Wij deden niks anders dan wat je nu eigenlijk doet.
Ik las vandaag iets over in bed de dag doornemen voor het slapen, wat leukst was etc. Dat wil ik gaan toepassen, misschien dat dat helpt met verwerken van de dag.
Merk sowieso als ze veel nieuws kan het slapen slechter gaat.

2 likes

Dank je voor je reactie! Begon het bij jullie dochter ook altijd pas als ze al een paar uur lag te slapen? Hoe lang duurde deze periode bij jullie? Jouw dochtertje is al 2 toch?

1 like

Ja ze is nu net 2 jaar. Het duurde wel paar maanden, hoelang weet ik niet meer want het is allemaal 1 waas voor me. :see_no_evil:
Ging voor mijn gevoel afgelopen maanden net 2 maanden goed en sinds de klok vooruit zetten slecht. Dit keer werd ze echt wakker ipv dat jammeren in de slaap.
Vannacht sliep ze voor eerst weer door en niet om 3 en 4 en 5 eruit willen. Ze werd zelfs weer eens om 7.45 wakker.

4 likes

Mijn kind zit nu al een half uur met een waterkleurboekje te spelen. Topvermaak is dit

5 likes