Ik had het gisteren met de kinderarts over het slechte slapen van mijn dochter (20 maanden) en volgens haar kan het ermee te maken hebben dat kindjes op deze leeftijd veel en levendig beginnen te dromen. Mijn kind slaapt dus wel goed in en slaapt - over het algemeen - de eerste 5 uur rustig in haar bedje maar begint 's nachts vaak met huilen/mopperen half in haar slaap, half wakker. Soms laten we het, dan gaat het af en toe beter maar over het algemeen blijft ze dit dan elk halfuur doen en soms pak ik haar en leg ik haar tussen ons in waar ze over het algemeen rustiger verder slaapt. Ik denk dat het wel met dromen te maken zou kunnen hebben want andere oorzaken (honger, dorst, koud, warm) heb ik denk ik wel uitgesloten. Iemand nog tips om het dromen misschien te verminderen of ideeĆ«n wat dit anders zou kunnen zijn? Geen TV een X aantal uur voor ze naar bed gaat, proberen we al maar lijkt nog niet echt effect te hebben. Volgens de arts wordt het vanzelf weer minder maar ze heeft hier nu wel al zoān drie maanden last van en ik wil weer eens een nacht doorslapen.