Tips, ervaringen & aanraders #5

Ja, denk hier ook die fase en duurt al een tijdje. Dochter gaat graag naar bed en slaapt snel in maar wordt na aantal uur onrustig idd.

@poesch hier toevallig ook haha.

1 like

Die van mij heeft al snel geleerd dat het boekje ook werkt als je eraan likt :joy::joy:

14 likes

Ja, echt precies hetzelfde hier. Mama bed zegt ze dan. En soms wil je gewoon zonder kind slapen :sleeping:. Als ze dan bij me ligt droomt ze ook wel, dan praat ze in haar slaap soms.

1 like

Die van mij likt altijd aan die pen :joy:

2 likes

Ja heeft S ook gehad. Heel soms bij hele drukke dagen alsnog. Dan horen we hem jammeren ergens over. We gaan dan altijd even heel stilletjes kijken of hij echt geen pijn heeft maar laten hem dan slapen. Het is een fase. We doen wel altijd dag doornemen etc.

1 like

Die van mij slaapt nu bijna elke nacht door, soms nog een keertje even wakker. Maar zodra ik binnenkom gaat ze alweer liggen en is ze weer in dromenland. Maar helaas is het nu weer elke ochtend 05:45. :weary:
Als ik zeg ga nog maar even liggen, doet ze dat soms. Maar na 15 minuten begint ze dan te zeuren, soms neem ik haar in bed, maar dan gaat ze alleen maar aan je plukken of met haar voetjes tegen je aan trappelen. Bedtijd is altijd hetzelfde, middagslaapje vaak 1,5-2 uur zonder problemen. Ik hoop dat dit snel weer overgaat, want die 5 in beeld vindt ik echt pittig. (Zeker nu ik covid heb)

Zo echt he bij ons ook altijd bij mij. En ik vind dat niet eens zo erg maar als ik haar bij ons in bed neem, wordt ze altijd wakker dus duurt het altijd minstens een uur voor ze weer slaapt. Dus nu is het een beetje kiezen tussen de hele nacht wakker worden van gejank en gejammer of 's nachts minstens een uur (maar vaak wel 2 uur) beklommen, geaaid, getrapt worden en vingers in mijn neus krijgen.

Wel fijn dat zovelen het herkennen! Laat je het weten als je bruikbare info vindt in het boek, @Printemps?

2 likes

Dasty en warm water is het antwoord :wink:

Wij hebben ook die van Hema, en zolang ze niet haar navel inkleurt ermee gaat het er met gele dasty en lauw/warm water prima af. Als het op kleding zit doe ik daar wat groene zeep op en is de kleding na normaal wassen (30gr is dat bij ons voor kleding) schoon.

Maar det gezegd hebbende, als er stiften zijn die er wel met een simpel doekje afgaan en ook makkelijk in de was hoor ik het graag want onze stiften zijn bijna op.

2 likes

Stabilo cappy!

Ik denk dat alle stabilo stiften wel uitwisbaar zijn hoor, maar deze vind ik extra fijn doordat de doppen aan een ring zitten (en ze dus niet kwijtraken). De stiften hebben de vorm van een tube en rollen dus ook niet van tafel.
Echt elke euro waard wat mij betreft.

7 likes

Nou toevallig 2 kinderen die zichzelf net helemaal onder hebben getekend haha. En papa die erom lachte, dus je snapt; er werden nog meer wangen en oogleden ingekleurd :sweat_smile: gewoon in bad met water is volgens mijn man ook voldoende om ze schoon te krijgen. Alsof ik daar iedere keer zin in heb joh :joy:

@Hetty ooh die heb ik al regelmatig cadeau gegeven vanwege de handige doppen haha!

3 likes

Crayola stiften!

2 likes

Of ze erger worden weet ik niet, maar vlakbij jullie is veilig en biedt comfort dus zou best kunnen schelen in hoe hij er doorheen komt.

En huid-op-huidcontact stimuleert ook de aanmaak van oxytocine (“knuffelhormoon”) en dat verlicht ook.

3 likes

Die van SES my first! Zijn hier uit de bank gegaan… kleding… zelfs de witte muur schoon gekregen :ok_hand::grin:

2 likes

Mijn baby van 6 maanden is obsessed met glazen water drinken. Ze strekt altijd haar beide handjes uit als ze me water ziet drinken en ze kan ook al echt goed uit een glas drinken? Ze lijkt het echt lekker en leuk te vinden.
Nu las ik eigenlijk dat baby’s van 6 maanden nog geen water mogen maar ja zoveel krijgt ze ook weer niet binnen… zou het echt kwaad kunnen als ik gewoon met haar blijf oefenen/spelen?

1 like

Nouuu hier ook precies hetzelfde sinds een paar weken! Maar mijn zoontje is pas 9 maanden oud. Jullie kindjes allemaal al wat ouder volgens mij?

Hangt er wat in de lucht ofzo?

Gelukkig gaat ‘t af en toe ook ineens weer 1 of 2 nachten goed en smaakt hij de hele dag door. Maar vaak wordt hij rond 23.00-01.00 uur ergens wakker en krijgen we ‘m niet meer in slaap. Leg ‘m dan ook maar tussen ons in en dan slaapt hij heel de nacht rustig verder :woman_shrugging:t4:

Ben nu alleen ‘bang’ dat ik ‘m een nieuwe slaapassociatie aan leer en hij straks alleen nog maar bij ons wil liggen. Het ging juist zo goed sl die maanden.

Waar heb je dat gelezen? Volgens mij mag dat namelijk gewoon, Voedingscentrum geeft dat ook aan. Wij zijn rond de 5 a 6 maanden begonnen met water (toen we ook met hapjes begonnen). We geven haar nu tijdens/na fruit en groentehapje een paar slokjes water uit zo’n flexibele open beker. Juist om alvast te wennen aan water en daarmee te oefenen!

Wat doet de opvang eigenlijk als je kindje niet slaapt overdag? Mijn baby is daar sinds 2 weken echt een ramp mee. Op dit moment ben ik de enige die haar in slaapt krijgt en het kost me alsnog dik 3 kwartier en dan slaapt ze soms max 20. Minuten. Alleen als ze op mij ligt red ze makkelijk 2 uur oid.

Ben echt huiverig dat ze haar dan naar huis sturen ofzo? Las zoiets bij @Ludo

Want ze raakt wel oververmoeid dan en dan gaat ze écht krijsen

2 likes

Bij ons wiegen ze de babies die moeilijk is slapen vallen gewoon of gaan lekker met ze zitten tot ze in slaap vallen. Ook hebben ze een weigje in de ruimte zelf staan en dat vond mijn dochter bijvoorbeeld heel fijn, dan sliep ze gewoon tussen de kindjes, in de slaapkamer wilde ze niet slapen. Heb ze nooit hoeven ophalen.

4 likes

Mijn kind slaapt thuis overdag niet, gewoon echt nul. Misschien soms 20 minuten als alle omstandigheden perfect zijn en op de opvang 9.00 tot 11.30 en 13.30 tot 15.00 …
Ze ligt daar gewoon de hele dag te maffen.
Zou me niet bij voorbaat druk maken daarover. Ze weten heel veel van baby’s en krijgen ook moeilijke kindjes in slaap

@Botsautobob ik doe rapley en dan begin je sws pas met 6 maanden met vast voedsel en heb het volgens mij gelezen in het boek van de kleintjes methode of op een forum van dat boek

3 likes

Mijn kind wilde absoluut niet in het bedje en dus ook niet slapen. Hij sliep toen altijd in de wieg op de groep. En toen hij te groot werd hebben ze met super veel geduld geoefend in het bed en op een dag sliep hij erin. Ze bleven dan altijd bij hem.

2 likes