Tips, ervaringen & aanraders #5

Bij een vriendin van mij deden ze haar dochter dan in de draagzak, zodat ze wel hun handen nog vrij hadden voor de andere kindjes. Ze hadden wel van tevoren gevraagd of m’n vriendin dat wel prettig vond. Dat vond ik wel netjes!

3 likes

Bij ons sliep hij de eerste paar maanden in de swing. Deze staat op de groep en zo is er altijd iemand in de buurt. Elke keer gaven ze er even een zetje aan en werd hij weer lekker rond gewiegd en viel dan weer in slaap.

Eén keer kregen ze ‘m echt niet in slaap en toen zijn ze met ‘m gaan wandelen en sliep hij gelijk. Dat vond ik echt wel top dat ze dat deden!

1 like

Wij hoorden achteraf dat ze hem in het evacuatiebedje hadden gelegd, zodat ze een beetje heen en weer konden rijden en hij zo in slaap kon vallen :sweat_smile:. Met onze dochter zijn ze ook wel eens gaan wandelen. Dus ze proberen zeker wel wat.

3 likes

Herkent iemand zich hier in ?

Heb het idee dat mijn zoontje van bijna 3 verlatingsangst heeft.
Hij kleeft zich enorm aan mij. Wil de hele dag met mij knuffelen en als ik eten kook wil die al weer dat ik bij hem ga zitten.
Ook laatst toen ik hem achter liet bij zijn vader was het drama. En de avonden zijn zo zwaar. Hij wil niet alleen slapen en er is zo veel drama.
Het begint me echt op te breken. Het komt vast ook doordat die in een gebroken gezin moet leven en ik voel me daar dan weer schuldig over. Om het weekend is hij een lang weekend bij zijn vader. Ben nu alweer ruim 2 uur bezig geweest. Hij slaapt in de middag vaak niet. Vanmiddag viel die in slaap op de bank en daardoor is het nu weer drama denk ik.

Hij word ook in de nacht vaker wakker en dan heb ik echt de energie niet om hem weer in bed te krijgen. Maar zo langzaam heb ik 0 tijd meer voor me zelf en ik heb het soms echt wel even nodig. Ik hoop dat deze fase niet zo lang duurt.

3 likes

Oke beetje gerustgesteld :sweat_smile::clap:t3: Hopen dat ze misschien een beetje leert slapen daar dan

2 likes

Vind dit wel weg handige website:

Als ik terug denk aan m’n zoontje had hij ook op een latere leeftijd 2-2-3 jaar last van verlatingsangst dan daarvoor. Je hoort en leest vaak dat ze het als baby heel erg hebben maar bij ons was dat nooit zo heel duidelijk (hij was evenveel gehecht aan ons, mijn schoonmoeder en oppas). Maar juist op latere leeftijd 2-3 jaar had hij echt fasen dat we hem opeens niet meer kon afzetten op KDV, dan ging hij echt huilen. Blijkbaar is dat ook gewoon normaal omdat ze steeds meer besef krijgen. Het is dus een fase (ik denk op en af weken?) en je kunt weinig dan geruststellen.

3 likes

Denk dat dit uitzonderlijk was hoor. Heb gewoon een monster. Ik denk ook wel van: betaal grof geld voor dat jullie voor m’n kind zorgen, denk dat ze wel voor hetere vuren hebben gestaan dan een baby die niet wil slapen. Zeker bij die kleintjes dan zetten ze ze in zo’n wippertje of schommel geval en dan komt t meestal wel goed. Toen hij klein was zetten ze ook vaak de kinderwagen in het lokaal en sliep hij daar in.

3 likes

Ik heb dezelfde ‘zorgen’. Ze gaat woensdag voor de wenochtend. Ze wil nogal graag vermaakt en rechtop op zitten etc (en dan niet zo half onderuit zoals de triptrapp of Maxi-Cosi)

Ik denk dat ook wat kan zo’n baby van 3 maanden daar nou eigenlijk, was bang dat ze haar de hele dag in zo’n stoeltje zetten. Daarom fijn om te horen dat ze er ook mee wandelen of wiegen als ze niet wil slapen.
Hoor wel van vriendinnen dat kindjes daar juist goed slapen van de achtergrondgeluiden en ook de vele indrukken.
Ons meisje is nogal temperamentvol (dramaqueen) haha die kan soms zo krijssen of gillen als haar iets kleins niet zint. Maar ook weer heel nieuwsgierig en lief, Ben benieuwd wat ze dan van haar ‘vinden’ als baby qua karakter enzo. :wink:

1 like

Haha! Ja, hier precies hetzelfde! Gelukkig is het goed gekomen en ligt hij nu gewoon in zijn bedje daar.

2 likes

@Karl_Lagerfeld @Tubing Mijn baby gaat nu sinds 3 weken, 3x per week, naar het KDV en sliep overdag ook niet veel. Juist daar krijgt ze enorm veel prikkels en sliep ze beter. Lekker tussen alle herrie. Ik merk nu dat ze zelfs een overdagslaapritme heeft op niet-KDV dagen.

Ik snap je bezorgdheden heel erg ivm het naar de opvang gaan. Ik heb net het omgekeerde eigenlijk… mijn dochter (4,5 maanden) zal over twee weekjes starten bij de opvang en zij doet het thuis net enorm goed. Ik ben door de hele pandemie meer thuis geweest dan ik (denk ik) in normale omstandigheden zou doen. Ben dan ook bang dat zij door de “drukte” net veel prikkels zal ervaren en dat zij het hierdoor moeilijker zal krijgen thuis omdat het hier een stuk rustiger is.
Ik probeer er kalm in te blijven en te denken: deze onthaalouder doet al jarenlang niets anders en weet echt wel hoe ze hiermee moet omgaan maar ik blijf het toch een dingetje vinden merk ik :worried:

1 like

Heeft iemand een aanrader voor camping met accommodaties in Frankrijk (liefst beetje midden of noord) met een dreumes van dan 1,5 jaar?

Mijn baby was ook wat ouder (5,5 maand met wennen) en is echt een enorme knuffel en niet veel drukte gewend vanuit huis. Vond het super spannend en de eerste paar keer moest hij idd wel huilen als er veel kindjes kwamen.
Nu merken we alleen dat hij na een ochtend opvang de hele dag veel meer kletst en sneller moe is haha

3 likes

Logisch dat je dat toch spannend vindt. Ik denk dat dat ook altijd wel een beetje blijft. Hier gaat de derde over een maandje voor het eerst, maar ook nu vind ik het wel weer een beetje spannend en vraag ik mij af hoe hij het gaat doen op de opvang. Ook al weet ik uit ervaring dat het uiteindelijk toch wel goed komt.

1 like

Oh dat ziet er goed uit! Onze baby is dan al wat ouder (14 maanden in de zomer) maar kan nu nog zo slecht inschatten hoe je dag er dan uit ziet. Heb je echt al wat aan zo’n groot zwembad bijvoorbeeld? Gingen jullie veel naar het strand?

2 likes

Dankje voor de uitgebreide reactie! :grin: Zo’n zwembad klinkt wel echt heel leuk dan, meertje en strand lijkt me ook leuk ja als afwisseling.

We twijfelen zo tussen zelf een huisje huren met een privé zwembad en dan in de buurt van het strand of een camping waar je lekker makkelijk alles in de buurt hebt en veel dingen voor kindjes.

2 likes

Met alle kdv verhalen hier groeit mijn angst ook met de dag. Hij gaat pas in februari wennen, maar mijn jongste dochter was echt een ramp bij een gastouder (daar zijn we nu gelukkig weg) en ik ben echt zo bang dat dit zich weer gaat herhalen. Ook al is een vriendin van ons ook leidster en kon zij onze oudste dochter beter op bed leggen dan wij (zoon is een beetje als oudste dochter qua alles). Maar pff ik maak me al zenuwachtig. Ik heb woensdag ook intake gesprek :weary:

4 likes

Wij zijn in augustus hier geweest (N was toen 15 maanden) en dat was heerlijk: veel te doen op de camping maar niet té massaal, leuk zwembad en aan de rivier met strandje waar ze ook leuk kon spelen. En hele mooie omgeving met leuke uitjes (ook voor kinderen)!

3 likes

Als aanvulling op de vraag van @River, iemand nog tips voor leuke vakantiebestemmingen? Wij willen eigenlijk in mei één weekje en dan in september twee weken. Vorig jaar dus naar de camping geweest en ik wil nu eigenlijk wel een appartementje of zo, ik dacht zelf voor mei aan mallorca of Griekenland (of Portugal, of Italië :joy:) maar als het maar een beetje lekker weer en levendige omgeving is ben ik snel blij. Oh ja, zouden jullie boeken obv alleen logies en ontbijt (ontbijt lijkt me sowieso chill) of halfpension/all in? Ik ben daar eigenlijk totaal niet van, nooit gedaan ook, maar om nu steeds al vroeg op de avond een restaurantje te moeten zoeken met een humeurig dreumes (ze wordt in mei 2) lijkt me ook niet ideaal. En in september willen we dan iets langer maar pfoe ik vind het zo lastig, ik wil ook dat mijn kind het leuk heeft maar ik denk dat haar idee en ons idee van leuke vakanties nogal verschillen haha. Roadtrippen vind ik het leukst, maar ik denk dat dat geen succes gaat zijn.

2 likes

Wij zijn hier inmiddels al een aantal keer geweest en gaan in september weer. Mooie ruime appartementen midden in Toscane. Het is alleen niet echt een kinderspeelparadijs met 70 glijbanen maar er zitten wel altijd veel gezinnen met kinderen. Ze hebben wel wat speeltoestellen en een trampoline staan en de eigenaar is heel relaxed.

3 likes