Tips, ervaringen & aanraders #5

Wij zijn deze zomer in Italie geweest. Beetje geroadtript (stop in zwitserland, 3 plekken in italie en dan nog stop in duitsland). Het was fantastisch, maar volgende keer kiezen wij gewoon 1 agriturismo in Toscane en dan gaan we vanuit daar op pad. Het was voor ons toch wel een hoop gesleep haha.

2 likes

Ik vind Nederland ideaal met kinderen en verrassend leuk. Heb dan ook gewoon heerlijk vakantie gevoel

2 likes

Ik vind Nederland op zich prima, maar wij gaan graag op fietsvakantie en dan wil ik liever meer kans op droog weer. Maar zonder fiets vind ik Nederland helemaal goed!

1 like

Ik vind Nederland vooral duur! We wilden afgelopen zomer in Nederland blijven maar van de prijs van een huurtent op een camping sloeg ik steil achterover. Dan rijd ik liever een stuk :sweat_smile:.

@River wij gaan naar de Loire in Frankrijk deze zomer, met een 2-jarige en een baby. Niet al te ver rijden en hopelijk een beetje goed weer. Ik heb alle tips opgeslagen! We zitten nu in een appartement op een camping voor 1 week maar willen er nog een week aan vast plakken op een andere locatie.

1 like

Waar in Montenegro gaan jullie heen?

2 likes

Oooh, dom, ik zat met Macedoniƫ in mijn hoofd :sweat_smile:
Leuk!! Mooie plekken, tof met z’n tweeĆ«n!

1 like

Ik ben ook zoekende naar een leuke vakantie bestemming wat niet meteen kneiterduur is. 12 dagen in mei. Ben gek van Griekenland maar de temperatuur is daar dan niet heel denderend, zo rond de 20 graden, net als in de rest van Europa. Ik wil dan wel graag naar t strand of zwembad kunnen en lekker kunnen zwemmen. Onze zoon is dan rond de 9 maanden.

3 likes

Wij zijn met 2 kinderen gaan roadtrippen naar Sloveniƫ (was echt FANTASTISCH!) en naar Zuid Spanje. We hebben wel besloten dat we noooooit meer zo ver gaan rijden (we kwamen uiteindelijk uit bij Nerja).
Toen R 1 jaar was zijn we in Portugal van Lissabon naar Porto gaan roadtrippen (was ook echt heeel erg tof!) en aankomende zomer gaan we vanuit Lissabon juist zuidelijk een rondreis maken. Mijn man vindt het geweldig om dat allemaal uit te zoeken, waar we gaan slapen etc.
Mijn tips zijn om vooral appartementen te boeken of B&B’s. Uit eten met 2 kleine kinderen vinden wij helemaal niet leuk en gezellig en als we zelf koken dan eten ze ook nog gewoon normaal/gezond ipv alleen maar pizza of patat steeds.

Hier vinden ze het geweldig als er een zwembad is of een speeltuintje oid. Verder zijn ze vooral blij als ze bij ons zijn :joy:

3 likes

Wij zijn 5 jaar geleden hier geweest!

Was echt geweldig!

Vorig jaar hier:
https://agriturismolapalazzina.net/en/

Zijn hier ook mensen die gewoon nog hun oude vakantiestijl aanhouden? Wij houden van road- en stedentrips en ik heb nog nooit een echte chillvakantie gedaan, en ik denk ook niet dat drie weken op een camping of vakantiehuis iets voor mij is. Maar ik heb dus geen idee of dat mogelijk is :’) of scheelt dat per kind?

Ik denk dat we zelf aan het begin van de herfst naar Siciliƫ gaan, dan is hij anderhalf dus echt entertainment is dan nog niet nodig.

2 likes

Ligt vast aan het kind. Wij zijn ook van het rondreizen, veel dingen doen etc maar tijdens onze vorige vakantie kwamen we er wel achter dat dat met ons kind niet te doen was. Na maximaal een uur in de kinderwagen is ze er wel klaar mee, draagzak wil ze überhaupt niet meer. Dus wat wij vaak deden (15 maanden was ze toen) was rustig wakker worden, ontbijten, even spelen, dan even 2 of 3 uurtjes ergens heen (stadje, natuurgebied of museum of zo), terug naar de camping en dan ging zij slapen en wij chillen en 's middags zwemmen, spelen e.d. Maar er zijn vast ook kinderen die je overal mee naartoe kunt nemen en die alles prima vinden.

1 like

Wij zijn vorig jaar naar ItaliĆ« gegaan, eerst in Toscane (https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g652040-d2283227-Reviews-SommaVilla_B_B-Vicchio_Tuscany.html echt een DIKKE aanrader!!), Toen in Ferrara en uiteindelijk nog een paar dagen bij het Como meer en het viel me zoooo mee. Ik zag best op tegen zo’n takken end rijden met een kind van 2,5 maar we hebben het zo fijn gehad. Het b&b in de link hierboven is rustig, ligt boven op een heuvel en heeft een klein zwembad. Heel fijn als uitvalsbasis voor trips naar Florence, Pisa etc. Echt top en die vrouw helpt je met alle restaurants boeken. Geen mogelijkheid tot zelf koken maar heb t niet gemist eigenlijk.

4 likes

Tuurlijk kan dat, misschien met wat aanpassingen. Ik ben zelf ook absoluut niet van de chillvakanties, dat hoeft ook niet. Zoals gezegd, houden wij heel erg van fietsvakanties, dat kan met alle leeftijden (afstanden wat aanpassen). Denk dat dat met alles wel kan. Hangt ook van je eigen instelling af. Je kan het gewoon proberen. Wij hadden vorig jaar niks vast gelegd, als het dan niet goed ging, konden we altijd last minute een huisje zoeken oid.

1 like

Wij doen dat indd! Blijven 2-4 nachten op 1 locatie en gaan dan door. Lopen de steden rond met de kinderen. Toen we alleen R hadden deden we haar op onze rug in de draagzak en gingen we als een speer. Met 2 kinderen gaan we iets langzamer, maar dan doen we vaker een winkel in of een ijsje eten. Vooral het ijsje eten is hier een hit :joy:

Edit: nu R ouder wordt, blijkt het wel lastiger. Voor aankomende zomer hebben we nu een appartement incl zwembad voor een week (wat echt uitzonderlijk is voor ons :sweat_smile:). De meiden zijn dan makkelijker blij te maken, als ze de hele middag in het zwembad mogen. S ochtends zullen ze ons ding moeten doen 🄲

4 likes

Ja wij gaan als hij ruim anderhalf is naar Siciliƫ denk ik. (edit: ik herhaal mezelf zie ik nu haha) Dan kijken we even of hij dat leuk vindt maar dat we wel een huisje hebben met wat vermaak dichtbij. Ik hoop het maar.

We zijn ook niet echt actief ofzo maar gewoon lekker eten, musea, rondslenteren, etc vinden we wel leuk om te doen.

We zijn al weggeweest met hem maar toen was hij zeven of acht maanden, dus dat is sowieso lastig.

1 like

Wij doen ook nog steeds wat we zelf ook zouden doen. Zijn al verschillende keren op roadtrip geweest en gaan ook altijd uit eten met M (ze wordt 3 in april).

Je tempo is wel iets rustiger dan met z’n tweeĆ«n en af en toe moet je gewoon alleen een dagje speeltuinen inplannen.

1 like

Oh dan hoop ik dat het hier ook net zo goed meevalt. Bedankt voor je reply!

2 likes

Als het bij de derde nog steeds spannend is, dan is het inderdaad niet zo abnormaal voor mij. Elk kindje is natuurlijk weer anders. Gaat je baby bij dezelfde opvang als broertjes en/of zusjes? Dankjewel voor je geruststelling :wink:

2 likes

Wij zijn in september een weekje naar Ibiza geweest toen hij 17 maanden was. Was echt zo leuk! Vliegen ging mega goed en het is niet ver ong 2 uur)

Waren wel naar een all-in gegaan en moet zeggen dat dat echt ideaal was. Alleen zijn de eet tijden daar wel later dan we hier gewend zijn. Maar hij als slechte slaper deed het toen perfect op de mediteraanse tijden :joy:.

We gingen een dagdeel lekker op pad. Hadden een huurauto en crossten lekker het eiland over. En de andere helft van de dag waren we lekker bij het zwembad. Was ook een zwembad die afliep dus een heel erg groot gedeelte van het zwembad kon hij gewoon in rondlopen. Kind was uren per dag in het zwembad aan t spelen.

Hadden een kamer met een groot balkon, en een apart slaapkamer. Dat was echt ideaal.
We hebben toen ook nog gezocht op hotels met een swim-up room zodat we lekker konden chillen tijdens een dutje. Maar die waren er op dat moment niet voor ons.

Krijg echt zoveel zin om weer te gaan! T was echt zo’n relaxte vakantie :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ja hoor wij. Wij doen best vaak stedentrips of langere vakanties van een week of 10 dagenin een hotel. Boeken nu S groter is een 3-persoonskamer. Daarvoor met babybed. Zoeken hotel uit op kindvriendelijkheid, maar is er niet altijd. We zitten ook niet zo vaak in het hotel. Vertrekken vaak is ochtend na ontbijt al lekker naar buiten. S sliep ook makkelijk is buggy, dan konden wij even een terrasje pakken. Stoppen onderweg vaker voor de stadsparken enzo. Of naar het strand met wat speelgoed. Het lukt mij ook om te shoppen :rofl:, dan houdt m’n man S gewoon bezig. Wat we al hebben gedaan aan steden: Parijs (vaak), London (paar keer), Valencia, Barcelona, meerdere steden in ItaliĆ« (was rondreis wat hij ook prachtig vond veel ijsjes uiteraard), Istanbul, nog naar Saoedi-ArabiĆ« geweest. Ik ben niet opgegroeid met vakantieparken of camping (hadden daar het geld niet voor) dus ken dat niet en lijkt mij persoonlijk erg saai ( sorry sorry!). We kunnen niet wachten om weer ergens naar toe te gaan.

4 likes