Haha ja het blijft toch je baby die je ergens naartoe brengt. Maar komt helemaal goed! Gewoon aangeven bij de opvang dat je het spannend vindt en lekker veel updates wilt.
De baby gaat inderdaad naar dezelfde opvang als zijn broer en zus, dus we kennen ook alle leidsters. Hij komt zelfs nog even in de groep bij zijn broer. Ik ben benieuwd hoe dat gaat!
Ik wil dit jaar eigenlijk Italië. Maar beval begin juni dus geen idee of het goed idee zal zijn.
Eerste twee september denk ik op zijn vroegst.
Even kijken ook wat voor baby het zal zijn.
Oh, dit klinkt mij echt ideaal in de oren! Wil je het hotel doorsturen (als je daar verder ook tevreden over was)?
Heel ander onderwerp: Wanneer gingen jullie kindjes goed zelf eten met bestek? Wij hebben geen rapley ofzo gedaan en E eet pap en avondeten nog niet zelf (met 18 maanden). We gebruiken wel altijd bestek dat hij ook zelf kan gebruiken en we beginnen nooit meteen met voeren. Af en toe eet hij een hapje zelf met zijn lepel of vork, maar dan gaat er veel naast en lijkt het hem te langzaam te gaan. Hij geeft dan eigenlijk altijd snel het bestek aan ons, zo van: voer mij. Als we daar niet op in gaan, gaat hij huilen of maait al het eten op de grond, dus dan zwichten we toch maar. Is dit herkenbaar voor iemand en hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Brood en fruit eet hij prima zelf, maar dat is natuurlijk zonder bestek
Ongevraagde tip post:
Ik kreeg onderstaand speeltje van een vriendin omdat het destijds het favoriete speeltje van haar zoontje was. En mijn baby van 4 maanden heeft 'm ook al gebombardeerd tot favoriet.
Nu was er een twee maanden oudere baby bij ons op bezoek, en we hadden de baby voor de foto op het speelkleed gelegd. Pakt hij dus direct ook dat speeltje daar was mijn dochter het niet mee eens, dus nu hebben we een foto met twee baby’s die verwoed aan hetzelfde speeltje liggen te trekken
Gaat dus om dit ding:
Dochter (bijna 2) eet het liefst met haar handen. Bestek begint nu wel te komen.
Lepel was het eerst, voor haar pap bij het ontbijt en het toetje. Maar nog lang niet altijd en ook niet de hele maaltijd. 's Ochtends heeft ze vaak zo’n honger, dan heeft ze geen geduld voor de lepel. Dan helpen wij door een hapje klaar te leggen, ze hoeft dan alleen de lepel naar haar mond te brengen. Misschien helpt dat bij jullie?
Zelf pap / toetje op de lepel scheppen, gaan pas sinds een maand ofzo wat beter.
En sinds die tijd is het prikken met een vork ook begonnen. Vooral dingen die makkelijk te prikken zijn, zoals banaan en aardappel. Maar handen hebben nog wel de voorkeur. Ik vind het prima. Erwtjes / rijst gaat met handen ook netter dan met de lepel, vind ik ook wel fijn, haha.
Ja met dat laatste ben ik het sowieso eens, maar was vooral benieuwd of er kinderen zijn die het wel aan kunnen. We zullen zien!
Ik heb nu alleen de ervaring van toen hij 8 maanden was en dat vond ik wel minder leuk dan normaal, maar toen was hij veel moeilijker dan nu.
Ah, goed om te lezen dat het bij jullie ook nog vaak met de handen gaat. Lepel of vork klaarleggen doen we inderdaad wel eens. Dan probeert hij er wel mee te eten, maar hij is het ook op die manier snel zat. Beetje lui uitgevallen denk ik haha
Ja tuurlijk!
Het is Tropic Garden in Santa Eulalia.
En we hadden dan de suite voordeel. Die heeft 1 extra slaapkamer en dan nog een woonkamer gedeelte met ook een magnetron. Ze hadden ook een groot balkon. Dus lekker om nog te zitten als je kind in bed ligt.
info hotel
Vond het een aanrader! Zeker met kinderen. Er is echt de hele dag door eten te krijgen (als je kiest voor all in). Ze hebben zelfs waterijsjes voor de kids die ze gratis kunnen krijgen.
Er is een los peuterbadje maar ook dus een groot zwembad met echt wel een heel groot stuk waar t net als de zee afloopt.
Enige nadeel vond ik dat wij tegenover het entertainment zaten. En omdat het hotel in een u is gebouwd weerkaatste dat. Ik zou daarom aanraden om dan een kamer aan de achterzijde de vragen of gewoon wat verder van het entertainment af.
Eten was afwisselend qua keuken. Zat eigenlijk altijd wel wat bij wat we lustten. Geen Michelinster waardig. Maar dat heb ik eigenlijk altijd wel met hotels. Vriendelijk personeel en vond het heel schoon.
Sint Eulalia is ook een heel leuk dorpje. Vanaf het hotel was het op loopafstand te bereiken. Denk 15/20 minuutjes ofzo? Het is echt een leuk havenplaatsje met horeca erlangs.
Ibizastad en de luchthaven zaten op 25-30 minuten rijden geloof ik.
Das een goeie tip, dat ga ik inderdaad vragen!
Oh dan toch een bekend voor de jongste, klinkt wel tof! Hopelijk gaat ook voor jou en voor hem alles naar wens van zodra het zover is
M’n baby is nu 18 dagen oud en krijgt kunstvoeding maar de laatste week poept ze zo slecht! Het is nu alweer bijna 4 dagen geleden en ik krijg er een beetje stress van dat het zo lang duurt zijn er misschien die tips hebben om het beetje op te wekken?
Met poedermelk kan er wel wat langer tussen zitten dat ze ontlasting hebben. Maar ik snap dat je bang bent dat ze straks helemaal verstopt raakt!
Dit is niet perse een poep tip, maar ivm reflux gebruiken we biologische johannesbroodpitmeel door de voeding en dat is zo ongeveer 100% vezels, en er wordt hier ontzettend veel gepoept poep wordt er ook best dun door.
Maar ik begreep dat sommige baby’s juist verstopt raken erdoor dus ik weet niet of je dit moet uitproberen…
Wel een tip die ik vaker heb gehoord is om de thermometer even erin te steken, dat kan ook een poep prikkel geven
Heeft ze er last van? Zo nee, dan volgens mij geen reden tot zorgen.
Mijn baby poepte ook heeeel weinig de eerste maanden. Soms maar 1x in de 4/5 dagen. Kreeg kunstvoeding.
Ik vond ‘t heerlijk, haha. Hij had er zelf ook geen last van namelijk.
Nu met 9 maanden en meerdere luiers op een dag verlang ik nog wel eens terug naar die tijd, haha.
Geen idee of het goed is, maar wij hebben wel eens de tip gekregen van het consultatiebureau om wat extra water aan de fles toe te voegen.
Geen ervaring maar zowel de kraamzorg als in onze omgeving geven ze aan dat het normaal is als (sommige) baby’s niet zoveel poepen, omdat de darmpjes zo moeten wennen. Baby die ik ken had 10 dagen niet gepoept en dat was ook ‘normaal’.
Heeft ze er last van dat je kan zien of merken?
Hier wordt dat sterk afgeraden bij kindjes onder zes maanden. Hoe dan ook zou ik zelf even het cb bellen @Frapa
Thanks, wist ik niet! Zelf bellen is sowieso altijd het beste.
10cc extra water bij elke fles
Iemand tips of herkenning van slecht slapende baby:
Hij is net 1 jaar geworden maar de nachten blijven heel moeilijk. Enige dat helpt is een flesje geven. Maar zo geraken we toch nooit af van het flesje? We zitten nu weer op 3 flesjes snachts…
hij zou op 1 jaar eigenlijk helemaal zonder flesje mogen zelfs?
Hij is wel wat verkouden nu. Heb de indruk dat hij meer door zen mondje ademt en daardoor misschien dorst krijgt van de droge lucht? We zetten voor het slapengaan de luchtbevochtiger aan (tijdens geeft dit teveel licht en geluid) en zijn bedje staat schuin. Helaas na ongeveer gemiddeld 3u slapen wordt hij wakker en enige wat helpt is een flesje drinken. Dan ben ik wel telkens een uur bijna in de weer tot ik hem weer kan neerleggen en hij verder slaapt…
de weken ervoor dacht ik misschien dat een doorkomend tandje aan de oorzaak lag? Of een sprongetje(beginnen met lopen etc)? Maar het blijft maar duren… eigenlijk al sinds september nu bijna elke nacht 1-3 x opstaan (maar dan enkel flesje helpt en makkelijk telkens een uur in de weer ermee…). Iemand die dit herkent?
Ik probeerde al:
- hem laten huilen
- water geven ipv melk
- paracetamol voor het slapen (om pijn uit te sluiten?)
Lijkt allemaa niet te helpen. Dan gaat hij echt schreeuwen tot hij zelfs moeilijk adem kan nemen. Flesje helpt dan instant…dus doen we dat maar…
Hoe komen we hier ooit vanaf?
Iemand die dit herkent of moed kan geven?
Wij zijn hier net doorheen, die van ons heeft denk ik drie weken gespookt en flesjes weer gedronken snachts. En opeeens was het voorbij. Volgens mij is het echt even een fase waarbij ze zich sterk ontwikkelen en verlatingangst voelen. Afgaand op de ervaringen in dit topic staat er een zelfde soort fase te wachten bij 15 en bij 18 mnd
Edit: ik zie nu dat het bij jullie al langer aan de gang is… vervelend zeg… eet hij savonds goed? Die van mij moet ik echt helemaal aftoppen, anders wordt hij snachts wakker van de honger. Dus na zo’n 200-250 gram avondeten eet hij nog 120-150 gram yoghurt en dan ook nog een flesje voor het slapengaan. Je zou eventueel de flesjes met wat minder poeder kunnen maken snachts zodat hij leert dat hij overdag moet eten?
Wij hebben hetzelfde met onze dochter van 15 maand. En omdat we beide aan het crashen waren zijn we nu onder begeleiding van een slaapcoach aan het slaaptrainen. Wat normaal niet past bij mij maar de ouder ( en mens) die ik nu overdag ben door het gigantisch slaaptekort past nog minder bij mij. Bij ons is het systeem met gecontroleerd laten huilen. En afbouwen naar voor nu 1 flesje en dan uiteindelijk op 0.
Sowieso ervoor zorgen dat ze overdag voldoende binnenkrijgt dus in haar geval ( 15 mnd) zijn dit 5 eetmomenten.
We zijn nu 4 dagen bezig en inslapen gaat al iets vlotter ( wij wiegden haar ook echt nog ) maar ze komt wel nog veel wakker.
Hopelijk is dit de oplossing