Hier is het ook sinds september ruk met de nachten sinds de 8-9 maanden ongeveer. Daarvoor was het een prima slaper, werd 1-2x wakker vaak en sliep snel weer in.
Wij zijn onlangs met R. (13 maanden) naar de huisarts geweest, om even het medische uit te sluiten. Merkte namelijk laatste tijd als ze plat lag het echt krijsen was en zodra ze dan een beetje schuin lag het beter was (maar alsnog werd ze iedere 1,5u wakker). Medisch alles ok en geen ooronsteking.
Huisarts constateerde wel dat ze wat dicht zat en adviseerde neusspoeling. Kun je gewoon bij kruidvat kopen en is iets anders dan neusspray. En inderdaad, er komt daarna hoop zooi uit de neus, wat ik met alleen neusspray niet voor elkaar krijg. Ze vindt het wel vervelend, gaat nu al huilen als ze dat ding ziet. Maar ik heb wel het idee dat sinds we dat gebruiken in de avond het weer ietsjes beter gaat. Als in ze is vannacht 3 of 4 keer wakker geworden ipv iedere 1,5 of iedere 2u.
Snelste manier om hier snachts allemaal weer te slapen is nachtvoeding, kan haar daarna gewoon wakker in bed leggen en dan slaapt ze weer prima in. Dat is dan maar zo denk ik. We hebben echt niet de puf om de strijd aan te gaan . Bij onze oudste ben ik die strijd wel aangegaan, maar toen had ik echt last ervan (geef borstvoeding) vanwege nieuwe zwangerschap en dus een reden. Nu kost het me minder energie om die voeding te geven dan de strijd aan te gaan. Oudste wilde niks anders drinken en het was 2-3 weken heel kut (echt 1,5u krijsen, gillen etc) en daarna was het ineens goed en was ze vd nachtvoedingen af. Gaven daarna vaak beker water mee naar bed, want werden wel soms wakker dat ze dorst had.
Je zou evt kunnen proberen de flesjes te verdunnen? Dus steeds minder melkpoeder/meer water? En zo afbouwen tot alleen een flesje water ook oke is. Dan kun je dat gewoon mee naar bed geven en weten ze het vaak zelf wel te vinden.
Ohja wij gebruiken sinds kort ook consequent witte ruis. Gewoon op youtube zon filmpje van 12u en ipad met beeld naar de muur. Weet niet of het nou echt helpt, maar durf er ook niet zo goed mee te stoppen. Toen mijn man het vd week met slapen overdag was vergeten sliep ze ineens maar 1u ipv 2,5u.