Ik heb hier nooit over nagedacht maar mijn kind van 1 poept elke dag eigenlijk 2 a 3 keer. Moet ik dat dan met het cb bespreken? Hij heeft verder nergens last van.
Kan hij ook al vertellen waarvoor hij dan bang is of nog niet zo goed? Hier huilt ze soms omdat ze zoooo alleen is (troosten en weer door), monsters ziet (ook hier een body mist omgetoverd tot anti monster spray) of als ik haar lampje ben vergeten aan te zetten. Als je achter de reden van angst komt kan je misschien een betere langdurige oplossing zoeken
Ja hoor is gewoon nog rijping van de darmen.
Dochter (2,5) ligt een maandje nu in groot bed. En hebben sinds een week Sam het schaap van Zazu in huis. Dochter accepteert het nu wel dat we pas opstaan als het schaap wakker is, alleen wil ze nog niet dat Sam bij haar op de kamer staat, dat vindt ze nog spannend. Dus dan komt ze maar bij ons liggen. Wisselt tussen 6 en 7 dat ze naar onze kamer komt. Ik raad m dus wel aan!
Het zijn geen drollen maar ook geen diarree. Iets er tussenin. Ik heb geen idee wat normaal is eigenlijk, en aangezien het deze consistentie al heel lang heeft en hij nooit last heeft heb ik er nooit aan gedacht om erover te informeren bij het cb.
Wat ik deed (mag niet eigenlijk) is haar anus een beetje stimuleren met de thermometer met wat vaseline. Heel vaak ging ze dan poepen. Nu gebruiken we johannesbrood pit meel en poept ze heel vaak.
Ik vond dat ook heel vervelend dat ze niet iedere dag ontlasting maakte ook al zeiden ze dat het niet erg was. Vond het toch een vervelend idee, al die flesjes die je naar binnen giet en dan dagen niet poepen
Mijn dochter poepte inderdaad niet elke dag. Maar als ze er last van heeft merk je dat. Ze ging krijsen bij ontlasting / werd helemaal rood. En vaak kwam er dan harde prop uit en daarna echt een lading poep komen bij het verschonen. Bleef maar doorgaan. Wij gaven flesvoeding en hebben toen een tijdje pure goat gegeven. Toen werd het beter. Was heel zielig wel
Volgens mij is dat normaal hoor, mijn kind heeft ook zelden ‘harde’ ontlasting maar vaak wat breiig (sorry vies woord maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) en minstens twee keer per dag.
Same. Die van mij (13 mnd) poept ook 2-3 keer per dag. Zolang de ontlasting gewoon soepel is en hij er geen last van heeft, hoef je er niks aan te doen. Het verschilt per volwassene ook hoevaak je poept, dus logisch dat het voor kindjes ook verschilt
Ja breiig is een goed woord haha.
Oké ik ben blij dat ik me geen zorgen hoef te maken
Is het handig om een douchekrukje aan te schaffen voor aan het eind van de zwangerschap/na de bevalling? Zie dat ze nu bij de lidl in de aanbieding zijn namelijk. Of een beetje overdreven?
Bij mij zat die in mijn kraamhulpmiddelenpakket wat ik gewoon gratis aan kon vragen via link van het kraamzorgbureau. Daar zaten ook de bedklossen enzo in.
Ik vond het met name na mijn 2e bevalling erg handig, veel bloedverlies en kon anders echt niet douchen.
Volgens mij kan je deze ook gratis via je verzekering lenen. Ik verbleef na de bevalling nog een tijdje in het ziekenhuis, en vond het toen wel chill dat het er was.
Ik had hem geleend bij diezelfde organisatie (medipoint?) waar je klossen en rugsteun kan lenen (kostenloos). Ik zou hem dus niet kopen, maar lenen
@Ohappyday wij hebben sinds vorige week ook die van Alecto en werkt inderdaad goed! Mijn zoontje is 2 jaar en 4 maanden. Hij ligt s morgens echt te wachten tot het klokje geel wordt. De eerste dagen nam hij de klok overal mee naartoe haha.
Je kunt bij duxxie.nl bestellen (is uitleen) en je kunt gewoon je verzekeringsgegevens invoeren. Deze kreeg ik via mijn kraamzorg voor de klossen enzo. Heb wel zo’n douchestoel dit keer gedaan, om eventueel weeën op te vangen onder de douche.
Thanks voor alle reacties mbt de slaaptrainer. Ik zie dat die van Alecto iets gunstiger is geprijsd en daar hebben ze ook een aapjesvariant van. Ze is momenteel helemaal into de aapjes dankzij een liedje van peuterdansen, gisteren ging ze daarop dansen met een boekje in haar handen opgeslagen op de pagina met het aapje dus denk dat er voor die gaan
Geleend, kwamen ze brengen met de klossen en aan t einde ook weer ophalen!
Ik update nog even maar vannacht koorts opgekomene en dokter bevestigde vanmiddag dat hij een flinke keelontsteking heeft. We hopen dat als hij weer beter is de nachten ook weer een beetje normaler verlopen. Helemaal doorslapen hoeft nog niet maar wel iets draaglijker hopelijk