Tips, ervaringen & aanraders #5

Van mij is 2 en speelt vaak met een pop.
Met kerst hadden we een ‘levensechte’ kerstman en die kreeg ook de fles toegediend, speen en rondgereden in de poppenwagen. Baard werd ook geborsteld.
Soort pop maakt haar dus niet uit.

6 likes

N speelt de hele dag door met haar pop. Flesje geven, speentje indoen, liedjes zingen, in ‘bed’ leggen, hapjes geven, wandelen. Het houdt niet op haha, ze sleept hem overal mee naartoe.
(ze is 20 maanden)

6 likes

Zo schattig! :pleading_face: @Printemps Die van ons vind het voor eventjes wel leuk maar is drukker met haar knuffels dan met de pop. Hij ligt nu al een tijdje verstopt omdat ze er niet zo naar omkeek. Maar dit kan zo weer anders zijn!

Hebben jullie nog leuke tips voor cadeautjes voor een 2e verjaardag? Het duurt nog even maar ik wil alvast een lijstje bijhouden voor als we straks de vraag krijgen. Abonnement op de dierentuin krijgt ze van mijn ouders en een step van m’n schoonfamilie. Keukentje, loopfietsje, poppenwagen heeft ze al!

2 likes

Houten treinbaan was bij K. wel dé hit. Ze heeft van mijn moeder die van Little Dutch gekregen, daar zitten ook poppetjes en huisjes bij en van mijn oma kreeg ze het treinstation erbij. Verder kreeg ze een galaxylamp van andere oma, ook een grote hit.

Puzzels met verschillende aantallen in een doos bv 4-6-9-12 zijn ook leuk om vast in huis te hebben. Misschien een mandje voor aan de step?

Oh en wat ik een heel leuk cadeau vond (en ook veel is gebruikt) een houten kinderformaat picknicktafel voor in de tuin. Wij hebben een ronde gekregen, echt super leuk. Maar daar moet je natuurlijk wel de ruimte voor hebben.

3 likes

Die van mij is 2,5 en vindt kinetisch zand helemaal geweldig

2 likes

Thanks voor de goede ideeën! Ik sla ze op. We gaan dit voorjaar met de achtertuin aan de slag en aan een picknicktafel had ik nog niet gedacht, mooi cadeau van ons voor haar verjaardag.

Ze is gek op klei dus kinetisch zand ga ik denk ik al eerder halen om eens te proberen, ik ben alleen wel een beetje bang voor de troep :grimacing:.

We hebben nu een kleine treinbaan van hout maar vooral het slopen is tot nu toe leuk :sweat_smile:. Maar wie weet over een paar maanden want als ik al zie hoe ze nu speelt in vergelijking met een paar maanden terug zie je hoe snel die ontwikkeling gaat :flushed:

Ik Google nu die djeco puzzels en die zijn ook leuk zeg! Genoeg inspiratie weer

2 likes

Ik was ook bang voor de troep, maar kinetisch zand plakt aan elkaar en niet aan andere dingen, dus ik vond het best makkelijk op te ruimen!

2 likes

Heel erg handig en super fijn. :raised_hands:t2: Douchen is normaal m’n favoriete moment van de dag alleen sinds m’n zwangerschap vond ik het verschrikkelijk (veel lichamelijke klachten). Heb inmiddels wel m’n haar kunnen trainen dat ik het minder vaak hoef te wassen, maar dankzij het krukje is het een stuk minder onprettig. Ik heb hem sinds 3 weken maar ik had gewild dat ik het veel eerder had besteld.

1 like

Duurt nog maar 4 maanden, is al bijna zover :grimacing: Ik heb een lijst bijgehouden op lijstje.nl, kan die wel doorsturen voor inspiratie?

2 likes

Top, ik ga het gewoon proberen!

@Minnepin jaa de tijd vliegt hè. Als je het lijstje door wil sturen heel graag! We hebben natuurlijk een gekke kraamtijd gehad en haar eerste verjaardag ook klein gehouden dus we willen het graag wat groter vieren dit jaar als Corona het toelaat.

1 like

Ons kindje is ineens heel goed geworden in zelf yoghurt eten. De grap is dat we erachter kwamen omdat hij soms zomaar het bakje yoghurt wilde afpakken en het uiteindelijk maar toelieten.

Maar yoghurt gaat wel oké, alleen ander eten lukt nog niet echt. Nu gebruiken we van die simpele babylepels van Munchkin die we al sinds zes maanden gebruiken, maar ik neem aan dat er beter oefenbestek is. Heeft iemand nog tips hiervoor? Wij hebben ook dat kinderbestek voor Ikea maar dat is te groot voor z’n mond. F

2 likes

Heeft iemand de tip voor een goedkoop wipstoeltje wat goed rechtop kan? Eerste kindje was een reflux kindje dus als we weer die jackpot winnen wil ik graag een stoeltje waar hij voor korte tijd in kan zitten tijdens het douchen etc.
Ik lees veel goeds over de Baby Björn maar die vind ik te duur

1 like

Ik zou even gaan ruiken voordat je koopt, ik vind die Paola Reina poppen enorm stinken. Had dat niet verwacht, maar die mag 's avonds niet op de bank blijven.

2 likes

Marktplaats!

1 like

Prenatal heeft bestek met een ‘knikje’ erin, die vond ik wel handig al eerste bestek

Deze dus, ook nog eens supergoedkoop.

Ik zie ze tweedehands inderdaad voor 80-100 euro. Maar dat vind ik echt nog te duur voor iets wat ik weinig gebruik. Wij hebben niet een heel groot budget.
Ik zoek meer iets van Max 50 euro

Ik vond de Qute Q-bounce heel fijn. Alsnog boven budget maar misschien wel tweedehands voor goedkoper te krijgen?

@Keroppi ah die ga ik even halen!

2 likes

@Nefertiti deze wilde ik ook tippen echt superfijn! K. gebruikt die nog steeds om een bakje appelmoes leeg te lepelen haha. Ze kan prima met gewoon bestek eten inmiddels, maar zon bakje is met een rechte lepel altijd knoeien en hiermee niet.

1 like

Oh wat balen zeg, misschien heb je nog geluk en komt er 1 op. Of heb je hem snel nodig?

1 like

Ik ga Vinted en marktplaats afstruinen! Super tip.
Ik woon helaas helemaal in het zuiden, anders zou ik zeker geïnteresseerd zijn.

1 like