Tips, ervaringen & aanraders #5

Ja dat is waar, ze gebruikte de vork bij ons vooral als een schep, niet zozeer om mee te prikken (dat was toen op die leeftijd ook motorisch wat teveel gevraagd :smiley: )

Wij hebben zoals andere niet ook de Qute Q-bouncer. Heel fijn ding!

Ik wil dit spel graag aanraden:

Het is voor 2+ maar mijn dochtertje van 21 maanden kan het al heel goed en heeft er ook veel plezier in :relaxed:

16 likes

een plastic bekertje of bakje, daar speelt ze bij ons al een jaar mee haha
of zon ballenbakbal,! als je die onder water duwt, springt hij zo omhoog uit water, dikke pret

4 likes

Uno junior en bunnyhop zijn hier heel geliefd bij de 4 jarige. Ik vind zelf bunnyhop nog wat ingewikkeld en vooral lang duren, ze heeft er niet altijd het geduld voor. Maar zeker Uno is een aanrader.
En niet helemaal hetzelfde idee maar ze heeft laatst ook een elektrisch vissenspel gekregen, ook een dikke hit.

2 likes

Heeft iemand hier ervaring mee? Onze baby valt eigenlijk altijd aan de borst (of tijdens de fles) in slaap. Niet na elke voeding hoor, maar het is tegenwoordig wel de manier om hem in bed te leggen. Het gebeurt maar heel zelden dat we hem wakker of half slaperig in bed leggen en dat ‘ie dan zelf in slaap valt. Aan de ene kant heel fijn want we doen het echt op verzoek en volgen hiermee zijn ritme, maar aan de andere kant verontrust het me een beetje. Is dit erg of doodnormaal, doen alle baby’s dit zo en is dit af te leren of wordt het vanzelf anders in de loop der tijd? Hij is nu 6 maanden.

1 like

Boodschappen spel!
Bekijk Ravensburger Boodschappen spel - leerspel op: Ravensburger Boodschappen spel - leerspel | Games | bol.com

De spellen van Haba

Smartgames

2 likes

Normaal, het kan vanzelf veranderen maar soms moet je (als je wil) dit zelf doorbreken.

2 likes

@Cauchi @Spaties thanks, goed om te horen dat baby’s dit vaker hebben haha. In feite is het alleen maar fijn, we zijn allang blij dat we nooit uren met een huilende baby rond hoeven te lopen! Maar vorige week zijn we een weekje weg geweest, en sindsdien is hij een beetje uit zijn doen en heeft hij wat minder structuur dan normaal. Dus daarom vind ik het nu even wat lastiger en ook moeilijker te peilen waar hij behoefte aan heeft.

2 likes

Morgen heb ik het nagesprek met de verloskundige. Namen jullie je baby daar mee naartoe? Mijn schoonmoeder zei dat men dat vaak doet. Zelf had ik er helemaal niet aan gedacht, want het gaat vooral om mijzelf. De verloskundige was uiteindelijk ook niet bij de bevalling, want ik werd op het laatste moment medisch.

Heeft iemand wel eens een Trip Trap stoel geverfd? Of zeggen jullie: koop een leuk printje als hoes en laat hem in de kleur die hij is (wit)?

Ik had toen mijn baby meegenomen, geen zin om daar speciaal oppas voor te regelen. Ging prima! Was ook maar een gesprekje van een kwartier, verder geen lichamelijke controle of iets dergelijks

2 likes

Nee had ik niet gedaan, ik wilde vooral even goed praten en was bang dat mijn baby er doorheen zou huilen. Ik heb toen wel foto’s laten zien van haar haha.

2 likes

Heb ik gedaan en zou ik nooit meer doen. Schuren, primen, schuren, verven, schuren, verven, drogen en nog steeds heb ik beschadigingen als ik de plankjes verplaats. Het is dat die van ons tweedehands was en de verf daar echt vanaf brokkelde, anders had ik hem lekker gelaten zoals hij was.

3 likes

Hier hetzelfde. Of met de stofzuiger aan. Maar bijvoorbeeld ook altijd wel in mijn armen of in de draagdoek (ook doordat ik dan nog met mijn andere 2 kinderen naar buiten wil soms of de oudste uit school moet halen enz). Maar heb ik dit met hen allebei ook zo gedaan en de meiden slapen nu helemaal prima! (4&2 jaar). Daarvoor heb ik wel 1x moeten slaaptrainen, maar toen was de jongste nog net geen 2.

1 like

Goeie, dank je wel voor je ervaring. Wel balen voor jou dat het niet is geworden zoals je wilde😓

Wij hebben ook 2 lelijke gekocht en zelf opgeknapt en geverfd maar vond het echt een takkewerk. Ze zijn wel mooi geworden, we hebben een lichtgrijze en 1 petrol groen gemaakt.

1 like

Thanks! Dan gaan we lekker zo door. Fijn dat ze nu goed slapen allebei, volgens mij is dat echt iets waar je geluk mee moet hebben. Ik zie nu al op tegen het moment dat slaaptraining nodig is :sweat_smile:

@SemM ik heb ook een oudje opgeknapt, vond het ook een takkewerk hahaha. Was toen denk ik 35 weken zwanger of zo dus het schuren voelde extra zwaar. Moesten er ook een paar keer overheen verven omdat de eerste laag verf niet goed pakte. Het is wel mooi geworden en ben uiteindelijk wel blij dat we er niet de volle mep voor hebben betaald! Maar je moet er dus wel ff goed voor gaan zitten haha.

1 like

Heb ik niet gedaan want ik wilde rustig praten en wilde dat ze naar mijn hechtingen keek, en ik wilde niet dat de baby het zou verstoren.

1 like

Hangt er denk ik vanaf wat je zelf uit dit gesprek wilt halen. Als je echt nog dingen wilt bespreken is het misschien onhandig. Ik had zelf m’n baby niet mee en het eerst wat ze zei was: ‘NAAHH, heb je je baby thuís gelaten?’ En ik wilde juist trots vertellen dat ik voor het eerst een momentje wat zonder mijn baby kwam doen :sweat_smile:

4 likes