Tips, ervaringen & aanraders #5

Ja, oke mijn vader had het gedaan. Ik vind het er nog steeds erg goed uit zien.

1 like

Wisselende ervaringen als ik het zo lees :relaxed: Ik denk dat ik morgen even kijk hoe het uitkomt met de voedingen. Mijn vriend is thuis, dus die kan gewoon bij hem blijven. Ik heb verder ook niks heftigs te bespreken en volgens mij hoeft er lichamelijk ook niks onderzocht te worden. Ik kan me wel voorstellen dat ze het leuk vinden om hem te zien.

@Krentenbol Dat gevoel kan ik me zo goed voorstellen. Ik was maandag voor het eerst alleen in de stad zonder baby. Voelde ook echt als een overwinning. Natuurlijk alleen maar spullen voor de baby gekocht… :sweat_smile:

2 likes

Ja ik zei dat ook heel trots! Was ook heel trots dat ik er zelf heen was gelopen zonder hulp en zonder kinderwagen voor balans.

3 likes

Heb ik gedaan en vond het met een elektrische schuurmachine prima te doen. Moet nu weg, maar zal vanavond ff reageren nog met hoe en wat ik het heb aangepakt. Mocht ik het vergeten, remind me dan morgen even :relaxed:

1 like

Ja het is niet altijd zo geweest dat ze goed sliepen hoor. En ik vond het aan de borst in slaap vallen en dan snel weer wakker zijn wel zwaar met tijden (hier ook veel over geklaagd). Maar alles komt goed

1 like

Moet je de spullen van je kind labelen als ze naar de opvang gaan? En zo ja wat?

En wat moet je ze nog meer meegeven? Voeding krijgt ze van de opvang. Dus ik geef een lege fles mee denk ik dan?:joy: Of kun je die daar laten?

En extra kleding moet je dat in haar tas stoppen of hebben ze daar een plekje voor op de opvang.

En ik wilde een blaadje met instructies erbij doen die beetje specifiek bij haar horen (dat ze het bijv. snel warm heeft) of is dat raar?

Ik heb voor allebei een fles + flesspenen + fopspenen + poeder toren (omdat ze pepti krijgen en dat hebben ze daar niet) gelabeld.
De flessen + poeder toren met een label maker. En in de fopspenen heb ik met een mesje de naam gekrast :sweat_smile:
Flessen + fopspenen blijven gewoon daar, worden daar afgewassen en gesteriliseerd.
Poeder toren neem ik dus steeds weer mee om te vullen, maar dat hoeft meestal niet.
Ik geef elke dag een tasje mee met reserve kleren omdat ze vaak in de ochtend nog door lekken door de romper. Ze hebben daar ook een mandje voor hun kleren en spullen, maar ik vind het zo wel makkelijk.

En je kan zeker wel een briefje met info mee geven. Krijg je ook nog een intake gesprek? Want we hebben daar toen wat specifieke dingen besproken.

1 like

Hier tot 5 maanden ook de borst gebruikt om te slapen of flesje in het donker op bed. Steeds vaker liet hij zelf mijn borst los en draaide dan zijn hoofdje opzij en viel dan zo in slaap. Nu kunnen we hem 8 van de 10 keer gewoon wegleggen en dan valt ie zelf in slaap, dus kan ook best dat je baby het opeens kan! :blush:

1 like

Ik zou het even vragen, wij hebben alleen reservekleding (het 1e setje was enthousiast gelabeld maar daarna niet meer, ze hebben ieder een eigen mandje) en een speen met haar naam daar liggen
Volgens mij is een soort instructie niet vreemd hoor, dat heb ik ook gedaan toen
Weten ze iig wat ze als uitgangspunt moeten nemen
En ze vroegen bij ons welke fles/merk luiers etc ze hadden en dat gebruikten ze daar dan ook

Wow kochten ze dan jullie merk luiers? :flushed: toen ik daar was zag ik alleen kruidvat luiers volgens mij. Voeding wel nutrilon dus dat hoef ik niet mee te geven

1 like

Wij hebben een mail gehad met wat we moesten meenemen en een intakegesprek waar ze eventuele bijzonderheden en voorkeuren noteren. En op de groep zelf bij de overdracht vragen ze hier ook nog naar.

Flesje met naam + (borstvoeding of kunstvoeding)
Eventuele knuffel
Jasje
Extra setje kleertjes
Slaapzakje
Speen
Contant geld voor druppel :sweat_smile:

En indd op alles ff haar naam schrijven. Ze kreeg indd een eigen bakje.

(Vandaag eerste wendag gehad)

@SemM oke hierbij; wij hebben voor onze oudste de oude stoel van mijn (half)zusje. Die is geboren eind 2006 en onze dochter in 2019 dus die stoel was 13 jaar oud en 10 jaar echt volop gebruikt, daarna daar op zolder. Was een witte, maar flink wat slijtage plekken dus echt wel toe aan een opknapbeurt. Wat ik heb gedaan:

• stoel helemaal uit elkaar, schoonmaken (anders schuur je het vuil in het hout)
  • alles goed geschuurd, op sommige plekken was de stoel echt kaal dus ik heb alles zo goed als kaal geschuurd, met een elektrische schuurmachine
  • de ronde inkepingen waar de plankjes in gaan waren wat lastiger om goed te schuren, uiteindelijk schuurpapier om een boormachinebitje gedraaid en zo geschuurd, dat werkte goed.
  • stofvrij maken
  • grondlak (2x)
  • aflakken (2x)
  • tussendoor met fijn schuurpapier licht opschuren & weer stofvrij malen
  • laat het GOED drogen voor je de stoel weer in elkaar zet. Als je denkt het is droog wacht nog minstens een dag.

Lak heb ik bij een verfspeciaalzaak gehaald, gewoon op waterbasis want was zwanger en kindvriendelijk. Na 2,5 jaar dagelijks gebruik ziet het er nog keurig uit. Alleen aan de zijkant van 1 vd plankjes zit een kleine beschadiging. Omdat ik te snel hem weer in elkaar zette. Andere plankje heb ik toen nog een dag mee gewacht en die is nog steeds onbeschadigd aan de kanten.

Edit; het is zo een hele lijst en lijkt mega veel werk, maar ik vond het oprecht meevallen. Behalve de inkepingen voor de plankjes is alles namelijk recht, dus het is zo geschuurd en ook zo geverfd.

4 likes

Ik lees deze post nu pas en stond er vandaag mee in m’n handen maar ben voor een puzzel gegaan (waar ze overigens alleen maar mee gooide :cry:). Maar ik ga hem zeker alsnog halen!

2 likes

Oh nee je kon zeggen kruidvat of extra speciale tegen droge billen ofzo, weet niet meer was al lang geleden

1 like

Ik had m’n baby niet meegenomen want die moest precies een fles en vond dat dan zielig voor hem om dat te rekken. M’n verloskundige was helemaal beledigd :joy:.
Sorry, dacht dat ‘t voornamelijk om mijn verhaal en nazorg ging. Maar blijkbaar had ik ‘t mis, haha.

2 likes

Maar ik kan gewoon haar normale speen meegeven dan? En nog een extra in de tas ofzo?

1 like

Hadden ze bij mij wel gevraagd maar toen had ik die afspraak uiteindelijk bij een verloskundige die ik niet vaak gezien had dus vond het achteraf een beetje onnodig en veel gedoe voor niks :joy:

1 like

Is het normaal dat mn baby alleen goed slaapt met KEIHARDE white noise en niet als het op een normaal volume staat?

1 like

Volgens mij heb ik ook precies een afspraak met de verloskundige die ik maar 1 keer heb gezien. Ik ben ook bang dat het extra gedoe is en wat @fullmoon zegt, dat het dan precies tijd is voor een voeding.

1 like

Gelukkig was de Albelli korting verlengd en heb ik nu 4 boeken besteld. €108 korting, €102 betaald :ok_hand:t2::clap:t2:

16 likes