Ja was eerst tot 20e en nu tot gister geldig. Sorry
Op de groep van mijn baby zijn ze niet zo scheutig met foto’s. Ze gaat al drie weken meerdere keren per week en ik heb 1 foto
Bij de oudste op een ander kinderdagverblijf was het trouwens hetzelfde. Daar kwam het wel meer toen ze ouder werd.
Ik ben altijd een beetje jaloers op al die foto’s die kdv in NL sturen. Ik krijg hier nooit wat ivm privacy, in een ander land waar we gewoond hebben overigens ook niet. Mijn zus krijgt elke dag foto’s en hele verhalen over de app, ik hier noppes nada
Oh dan ligt het dus echt aan het kdv. Mijn zus ontvangt dagelijks hele epistels, met wat mijn neefje allemaal gedaan heeft plus meerdere foto’s. Ben er wel eens jaloers op. Aan de andere kant denk ik ook altijd ‘die tijd besteden ze dus niet aan de kinderen’, lijkt me redelijk tijdsintensief om van alle kinderen elke dag een verhaaltje te schrijven, meerdere foto’s te maken etc
Hier doen ze na 1 jaar helemaal niets meer, af en toe een foto in de app. Maar ook geen verhaaltje in een schrift oid. Dus de enige info die je krijgt is tijdens het ophalen en dat is vaak zo’n druk moment. Vind het best jammer dat ik geen idee heb wat hij allemaal doet daar.
Ja dit ik heb wat vriendinnen die op het KDV werken en zij zijn er ook niet zo’n fan van. 1 werkt ook op een kdv waar ze dat bewust niet doen. Omdat het dus bij allemaal van de tijd met het kind afgaat.
Maar tegelijk denk ik dat het als ouder ook wel heel prettig is om wat terug te zien, en dat dus ook wel geruststelling geeft.
(mijn kind gaat straks naar een gastouder die ook foto’s deelt, in het 1e jaar een schriftje, en nog een besloten facebook pagina met alle ouders, en dat vind ik stiekem ook best leuk)
Toen we vanwege en verhuizing een nieuw KDV moesten zoeken, zijn we bij diverse hier in de buurt gaan kijken.
Bij eentje waren ze supertrots (nouja de manager die de rondleiding deed) dat ze een app hadden waar ze alles in bijhielden, maar dan ook van wanneer tot wanneer ze gespeeld hadden. En bellen hoefde ook niet, je kon gewoon berichtjes sturen via de app.
Tijdens de rondleiding zag ik de leidsters dus allemaal met die Ipads bezig. Toen dacht ik echt: Ja he, wordt er straks minder door de leidsters op mijn kind gelet omdat de moeder van Marietje de hele tijd aan het appen is en ze moeten bijhouden dat David van 11.31 tot 12.01 met de blokken gespeeld heeft.
Ik denk dat er een balans moet zijn. Bij ons sturen ze meestal op dag dat ze iets speciaals gaan doen bv workshop eten maken of workshop kunst maken war foto’s. Dat is gemiddeld één keer per week. Rest vd tijd is puur aandacht voor het kind en niet voor Social media. Zelfde geldt ook op de basisschool. Juf doet op vrijdag altijd weg samenvatting van de week op de app zetten met foto’s van letters dat ze hebben geoefend. Zo weet je ongeveer wat ze leren en is het ook niet too much info.
Ik vind het zo knap hoe ze daar de tijd voor hebben, dan zijn ze met 3 juffen op een groep van 4 baby’s en 7 kinderen ofzo, en dan maken ze knutsels, ze eten en drinken, gaan naar buiten, verschonen, slapen, alles omspoelen en poetsen enzo, baby’s drinken en dan ook nog alles bijhouden in zo’n app, overdracht doen met de ouders. Iedere baby heeft weer een ander ritme en gewoontes die je moet onthouden etc. Lijkt me heel intensief.
Hier eerste jaar een boekje per baby. Soms een foto uitgeprint erin.
Daarna met de app. Je kon van alles aangeven mbt foto’s ivm privacy. Dus veel foto’s zijn achterhoofdjes of wegkijk foto’s.
Maar ze maken 1 algemeen verhaal van de dag en sturen wat foto’s door waar je kind op staat. Soms met anderen, soms niet. En verhaal van de dag is ook om de dag. En dan paar foto’s.
Want ze willen idd niet hele dag daarmee bezig zijn.
je merkt bij ons wanneer de kinderen allemaal slapen omdat je dan een update krijgt, en een fotootje is zo gemaakt lijkt mij
tenminste bij ons doen ze het gewoon met een groepsiphone, niet elke dag idd maar wel minimaal 1x per week
en eten/slapen/poepen wordt nog bijgehouden ook na een jaar
Weet iemand welke zalf je krijgt als luieruitslag geen gewone uitslag maar een schimmelinfectie is?
De assistente van de huisarts las enkel de thuisarts.nl website voor, de huisarts heeft mijn vraag via gezondheidsnet na 4 dagen nog niet beantwoord (of er is iets misgegaan, zie mijn bericht ook niet staan).
Ik ben in de stad en wil vooral weten of het iets is dat ik bij de Etos kan halen of dat het receptplichtig is.
Ja hier worden kindjes getagd volgens mij en heb je een automatisch systeem waarin dan wordt bepaald naar wie welke foto gaat. Wij hebben aan het begin allemaal toestemmingen gegeven, zoals of andere ouders foto’s van jouw kind mogen krijgen, en we merken dat we sommige kindjes nooit op foto’s zien en wel in het echt, dus die hebben die toestemmingen geweigerd.
Gewoon 1 iPad waar ze ook even snel slaapjes en flesjes invoeren. En dan nog een verslagje van een zin, vaak ook wat op de foto staat haha (x zat met x aan tafel te spelen met de blokjes, en dan precies dat staat op de foto). Maar toch fijn om te lezen ofzo, ook vaak of hij een goede dag had of eventjes verdrietig was.
Hoef het ook niet uitgebreider dan dit haha. Maar vind die foto’s wel echt heel leuk.
Ik heb het toevallig van de week gehaald. Het heet miconazol. Bij de etos hadden ze het van het merk daktarin. Hoeft dus niet op recept!
Voor de mensen met kindjes in groep 1: wat geven jullie mee voor de 10.30 uur snack?
Ze heeft vandaag zo’n honger toen ze thuis kwam dat we wel iets willen/moeten aanpassen. In de briefing van school staat dit:
Iemand tips voor kindje dat 4 jaar wordt. Hij is grote fan van kranen en knutselen met klei. Play dough heb ik al gegeven. Wel nog wild dus het moet redelijk stevig speelgoed zijn, liefst onder 50 euro.
Misschien een kraan van Bruder? Is de zoon van een vriendin van mij helemaal gek vak, al het spul van dat merk. Is wel degelijk spul iig, bij mijn schoonmoeder op zolder staan auto’s van dertig jaar oud.
Iets van crackers of gewoon een boterham? Als ze echt zoveel honger heeft vult een stuk fruit natuurlijk niet genoeg. Of een bakje yoghurt met muesli ofzo?
Mijn dochter (4) krijgt op pre-school om 9:30 fruit en om 11:00 warm eten. Om 14:00 mellanmål (lettterlijk tussenmaaltijd) met boterhammen/yoghurt/smoothie/pannenkoeken oid. Ik haal haar om 15:00 uur op en dan eet ze rond 15:30 ook nog rustig een banaan en een koek ofzo.
Ja alleen woensdag en vrijdag is dus fruitdag. Dan ontkomen we er niet aan denk ik. En net als de kindjes als jn het andere topic eet ze niet snel genoeg om veeeel fruit op te eten