Ik denk dat er een balans moet zijn. Bij ons sturen ze meestal op dag dat ze iets speciaals gaan doen bv workshop eten maken of workshop kunst maken war foto’s. Dat is gemiddeld één keer per week. Rest vd tijd is puur aandacht voor het kind en niet voor Social media. Zelfde geldt ook op de basisschool. Juf doet op vrijdag altijd weg samenvatting van de week op de app zetten met foto’s van letters dat ze hebben geoefend. Zo weet je ongeveer wat ze leren en is het ook niet too much info.
Ik vind het zo knap hoe ze daar de tijd voor hebben, dan zijn ze met 3 juffen op een groep van 4 baby’s en 7 kinderen ofzo, en dan maken ze knutsels, ze eten en drinken, gaan naar buiten, verschonen, slapen, alles omspoelen en poetsen enzo, baby’s drinken en dan ook nog alles bijhouden in zo’n app, overdracht doen met de ouders. Iedere baby heeft weer een ander ritme en gewoontes die je moet onthouden etc. Lijkt me heel intensief.
Hier eerste jaar een boekje per baby. Soms een foto uitgeprint erin.
Daarna met de app. Je kon van alles aangeven mbt foto’s ivm privacy. Dus veel foto’s zijn achterhoofdjes of wegkijk foto’s.
Maar ze maken 1 algemeen verhaal van de dag en sturen wat foto’s door waar je kind op staat. Soms met anderen, soms niet. En verhaal van de dag is ook om de dag. En dan paar foto’s.
Want ze willen idd niet hele dag daarmee bezig zijn.
je merkt bij ons wanneer de kinderen allemaal slapen omdat je dan een update krijgt, en een fotootje is zo gemaakt lijkt mij
tenminste bij ons doen ze het gewoon met een groepsiphone, niet elke dag idd maar wel minimaal 1x per week
en eten/slapen/poepen wordt nog bijgehouden ook na een jaar
Weet iemand welke zalf je krijgt als luieruitslag geen gewone uitslag maar een schimmelinfectie is?
De assistente van de huisarts las enkel de thuisarts.nl website voor, de huisarts heeft mijn vraag via gezondheidsnet na 4 dagen nog niet beantwoord (of er is iets misgegaan, zie mijn bericht ook niet staan).
Ik ben in de stad en wil vooral weten of het iets is dat ik bij de Etos kan halen of dat het receptplichtig is.
Ja hier worden kindjes getagd volgens mij en heb je een automatisch systeem waarin dan wordt bepaald naar wie welke foto gaat. Wij hebben aan het begin allemaal toestemmingen gegeven, zoals of andere ouders foto’s van jouw kind mogen krijgen, en we merken dat we sommige kindjes nooit op foto’s zien en wel in het echt, dus die hebben die toestemmingen geweigerd.
Gewoon 1 iPad waar ze ook even snel slaapjes en flesjes invoeren. En dan nog een verslagje van een zin, vaak ook wat op de foto staat haha (x zat met x aan tafel te spelen met de blokjes, en dan precies dat staat op de foto). Maar toch fijn om te lezen ofzo, ook vaak of hij een goede dag had of eventjes verdrietig was.
Hoef het ook niet uitgebreider dan dit haha. Maar vind die foto’s wel echt heel leuk.
Ik heb het toevallig van de week gehaald. Het heet miconazol. Bij de etos hadden ze het van het merk daktarin. Hoeft dus niet op recept!
Voor de mensen met kindjes in groep 1: wat geven jullie mee voor de 10.30 uur snack?
Ze heeft vandaag zo’n honger toen ze thuis kwam dat we wel iets willen/moeten aanpassen. In de briefing van school staat dit:
Iemand tips voor kindje dat 4 jaar wordt. Hij is grote fan van kranen en knutselen met klei. Play dough heb ik al gegeven. Wel nog wild dus het moet redelijk stevig speelgoed zijn, liefst onder 50 euro.
Misschien een kraan van Bruder? Is de zoon van een vriendin van mij helemaal gek vak, al het spul van dat merk. Is wel degelijk spul iig, bij mijn schoonmoeder op zolder staan auto’s van dertig jaar oud.
Iets van crackers of gewoon een boterham? Als ze echt zoveel honger heeft vult een stuk fruit natuurlijk niet genoeg. Of een bakje yoghurt met muesli ofzo?
Mijn dochter (4) krijgt op pre-school om 9:30 fruit en om 11:00 warm eten. Om 14:00 mellanmål (lettterlijk tussenmaaltijd) met boterhammen/yoghurt/smoothie/pannenkoeken oid. Ik haal haar om 15:00 uur op en dan eet ze rond 15:30 ook nog rustig een banaan en een koek ofzo.
Ja alleen woensdag en vrijdag is dus fruitdag. Dan ontkomen we er niet aan denk ik. En net als de kindjes als jn het andere topic eet ze niet snel genoeg om veeeel fruit op te eten
Groep 2 inmiddels
Wij geven S in z’n box van 10.00:
- plakje ontbijtkoek met stukje fruit
- baby Bell met fruit of nootjes
- rijstewafel met stuk fruit
Fruit altijd gepeld en in stukken gesneden anders is het tijd op voordat hij het heeft gepeld
Edit: cheese dippers doen het ook heel goed!
Thanks!
En @Madelief , we geven nu snoeptomaatjes en rijstwafel mee voor 10.30 uur. Tussen de middag eet ze thuis en dan eet ze wel echt veel, waardoor ik dus begin te twijfelen aan die 10.30 uur snack
Ik gaf een broodje en wat fruit, kon hij zelf kiezen wat hij wilde eten.
Goeie tips, dank je wel❤️
Dank je wel voor je tip. 1x heeft ze tegen mij gezegd dat als het fruitdag is dat ze eigenlijk geen rijstwafel mag van juf. Maaaarrr ze is 4 dus of dat waar is weet ik niet.
Houdt ie ook van bouwen? K’nex is hier al een tijd een hit, vaak ook wel 2e hands in grotere hoeveelheden te vinden. Werden al met 3 jaar toen dingen mee gebouwd en kan heel wat kleuterfrustratie aan.
Hm dit kan best kloppen hoor, niet met kwade bedoelingen maar als leerkracht is het belangrijk daar een grens in te stellen. Denk dat een boterham dan een betere optie is om extra mee te geven voor de fruitdagen. Sowieso had ik in al m’n groepen veel kinderen die naast fruit ook brood aten om 10 uur.