Tips, ervaringen & aanraders #5

Groep 2 inmiddels
Wij geven S in z’n box van 10.00:

• plakje ontbijtkoek met stukje fruit
  • baby Bell met fruit of nootjes
  • rijstewafel met stuk fruit
    Fruit altijd gepeld en in stukken gesneden anders is het tijd op voordat hij het heeft gepeld

Edit: cheese dippers doen het ook heel goed!

2 likes

Thanks!

En @Madelief , we geven nu snoeptomaatjes en rijstwafel mee voor 10.30 uur. Tussen de middag eet ze thuis en dan eet ze wel echt veel, waardoor ik dus begin te twijfelen aan die 10.30 uur snack

Ik gaf een broodje en wat fruit, kon hij zelf kiezen wat hij wilde eten.

1 like

Goeie tips, dank je wel❤️

2 likes

Dank je wel voor je tip. 1x heeft ze tegen mij gezegd dat als het fruitdag is dat ze eigenlijk geen rijstwafel mag van juf. Maaaarrr ze is 4 dus of dat waar is weet ik niet.

Houdt ie ook van bouwen? K’nex is hier al een tijd een hit, vaak ook wel 2e hands in grotere hoeveelheden te vinden. Werden al met 3 jaar toen dingen mee gebouwd en kan heel wat kleuterfrustratie aan.

1 like

Hm dit kan best kloppen hoor, niet met kwade bedoelingen maar als leerkracht is het belangrijk daar een grens in te stellen. Denk dat een boterham dan een betere optie is om extra mee te geven voor de fruitdagen. Sowieso had ik in al m’n groepen veel kinderen die naast fruit ook brood aten om 10 uur.

1 like

Dat vind ik een hele goeie optie. We gaan morgen een extra boterhammetje meegeven

1 like

Ja ze heeft het goed naar haar zin gehad volgens mij! Ze stond lachend op elke foto, ze had eventjes geslapen en zelfs al een knutselwerkje gemaakt voor ons :joy:

12 likes

Deze heeft mijn zoontje voor zijn 4e verjaardag gehad!

4 likes

Hier is groente en fruit dag echt ‘heilig’! Alles wat ik anders mee geef mag ze niet opeten en moet mee terug naar huis. Dus groente en fruit dag geef ik meestal fruit (vaak druiven) en komkommer/paprika mee. De andere dagen krijgt ze fruit met paprika-maiswafels van de AH (2 grote), daar is ze wel content mee. En om 12 uur haal ik haar alweer op voor de boterham, dus het is niet dat ze dan 1,5 uur verhongerd. Ik koop ook wel eens van die kleine appel rijstwafeltjes, dan krijgt ze daar van mee.

2 likes

Hebben jullie kinderen ook zo’n koude handen s’nachts? Mijn baby slaapt nu sinds een paar dagen in de wieg, in een slaapzak zonder mouwen en als ik wakker word en aan haar voel heeft ze zo’n koude handjes. Nekje is wel gewoon warm.

Normaal sliep ze ingebakerd dus dan was alles lekker ingepakt.

Ja onze oudste had ook altijd echt ijsklompjes snachts. Zelfs in de zomer. Op zich kan het geen kwaad, maar veel pyjama/boxpakjes in de kleinere maten hebben een omslag bij de mouwen zitten die je dan terug kan vouwen tot een soort wantje (iig een aantal van zeeman en primark)

3 likes

Hier nog geen ervaring met school en kinderopvang dus misschien stel ik nu een stomme vraag, maar waarom is dit? Vind het heel apart klinken dat het dan weer mee naar huis moet. Supergoed dat ze fruit eten willen stimuleren, maar dat er dan echt niks anders naast gegeten mag worden :thinking:

1 like

Ja dat had ik gisteravond geprobeerd zo’n pakje met wantjes maar dan word ze helemaal hysterisch omdat ze altijd bezig is met haar handen. Daarom moeten ook de mouwen van die slaapzak af :woozy_face:

Omdat je dan kindjes krijgt die een appelkoek of een sultana meekrijgen want dat is ook met fruit en de druiven waren op en vorige week had Noah dat ook en die mocht het wel en een appeltaart is gezonder en beter voor het milieu dan de avocado die Boaz meekrijgt en het is dan wel een kipkluifje in Viola’s tas maar van een kip die alleen biologische sla gegeten geeft en en en en…
Eindeloze discussies

9 likes

Nou, omdat er dus rustig een twix of een mars meegegevn wordt door ouders (ja, echt!) of roze koeken.

Toen ik nog de school in mocht om m’n kind ‘te droppen’ keek ik weleens in die bak waar ze het eten in verzamelen en je schrikt echt wat er meegegevn wordt.

2 likes

Ik heb een baby dus niet echt ervaring met kinderen en eten maar als ik dit lees heb ik echt zoiets van mag ik aub zelf bepalen wat mijn kind wel of niet eet? :woozy_face: als ik van een vriendin hoor dat die helemaal moeilijk moet gaat doen met donkere bekers bij haar zoontje van 8 zodat hij siroop in z’n water kan drinken zonder dat de juffrouw het ziet. Vind ik wel wat van

11 likes

Goed opletten dus als je voor een school gaat kiezen!

Op onze school zijn er wel twee gezonde dagen maar er wordt niets van gezegd als je iets ‘ongezonds’ mee geeft.

2 likes

Onze baby heeft altijd doorgeslapen maar nu met 3 maanden/14 weken wil ze ineens 3 x drinken snachts, iedere 2 uur zo ongeveer. Ze is veel aan het leren nu (handjes ontdekt en wil dingen pakken enzo, en is erg nieuwsgierig de hele dag) Ook trekt of spuugt ze haar speen veel uit en gaat dan huilen dat ze haar speen wil. :sweat_smile: Dus ik heb nu 2 nachten geen oog dichtgedaan. Ben helemaal gaar. (vriend ook, we doen een beetje om en om, alleen ze drinkt nou eenmaal bij mij).
Zijn er tips? Is dit een sprongetje of slaapregressie oid? Lijkt me fijn om even te horen dat een tijdelijk iets is ofzo :laughing:

1 like