Dat vind ik een hele goeie optie. We gaan morgen een extra boterhammetje meegeven
Ja ze heeft het goed naar haar zin gehad volgens mij! Ze stond lachend op elke foto, ze had eventjes geslapen en zelfs al een knutselwerkje gemaakt voor ons
Deze heeft mijn zoontje voor zijn 4e verjaardag gehad!
Hier is groente en fruit dag echt āheiligā! Alles wat ik anders mee geef mag ze niet opeten en moet mee terug naar huis. Dus groente en fruit dag geef ik meestal fruit (vaak druiven) en komkommer/paprika mee. De andere dagen krijgt ze fruit met paprika-maiswafels van de AH (2 grote), daar is ze wel content mee. En om 12 uur haal ik haar alweer op voor de boterham, dus het is niet dat ze dan 1,5 uur verhongerd. Ik koop ook wel eens van die kleine appel rijstwafeltjes, dan krijgt ze daar van mee.
Hebben jullie kinderen ook zoān koude handen sānachts? Mijn baby slaapt nu sinds een paar dagen in de wieg, in een slaapzak zonder mouwen en als ik wakker word en aan haar voel heeft ze zoān koude handjes. Nekje is wel gewoon warm.
Normaal sliep ze ingebakerd dus dan was alles lekker ingepakt.
Ja onze oudste had ook altijd echt ijsklompjes snachts. Zelfs in de zomer. Op zich kan het geen kwaad, maar veel pyjama/boxpakjes in de kleinere maten hebben een omslag bij de mouwen zitten die je dan terug kan vouwen tot een soort wantje (iig een aantal van zeeman en primark)
Hier nog geen ervaring met school en kinderopvang dus misschien stel ik nu een stomme vraag, maar waarom is dit? Vind het heel apart klinken dat het dan weer mee naar huis moet. Supergoed dat ze fruit eten willen stimuleren, maar dat er dan echt niks anders naast gegeten mag worden
Ja dat had ik gisteravond geprobeerd zoān pakje met wantjes maar dan word ze helemaal hysterisch omdat ze altijd bezig is met haar handen. Daarom moeten ook de mouwen van die slaapzak af
Omdat je dan kindjes krijgt die een appelkoek of een sultana meekrijgen want dat is ook met fruit en de druiven waren op en vorige week had Noah dat ook en die mocht het wel en een appeltaart is gezonder en beter voor het milieu dan de avocado die Boaz meekrijgt en het is dan wel een kipkluifje in Violaās tas maar van een kip die alleen biologische sla gegeten geeft en en en enā¦
Eindeloze discussies
Nou, omdat er dus rustig een twix of een mars meegegevn wordt door ouders (ja, echt!) of roze koeken.
Toen ik nog de school in mocht om mān kind āte droppenā keek ik weleens in die bak waar ze het eten in verzamelen en je schrikt echt wat er meegegevn wordt.
Ik heb een baby dus niet echt ervaring met kinderen en eten maar als ik dit lees heb ik echt zoiets van mag ik aub zelf bepalen wat mijn kind wel of niet eet? als ik van een vriendin hoor dat die helemaal moeilijk moet gaat doen met donkere bekers bij haar zoontje van 8 zodat hij siroop in zān water kan drinken zonder dat de juffrouw het ziet. Vind ik wel wat van
Goed opletten dus als je voor een school gaat kiezen!
Op onze school zijn er wel twee gezonde dagen maar er wordt niets van gezegd als je iets āongezondsā mee geeft.
Onze baby heeft altijd doorgeslapen maar nu met 3 maanden/14 weken wil ze ineens 3 x drinken snachts, iedere 2 uur zo ongeveer. Ze is veel aan het leren nu (handjes ontdekt en wil dingen pakken enzo, en is erg nieuwsgierig de hele dag) Ook trekt of spuugt ze haar speen veel uit en gaat dan huilen dat ze haar speen wil. Dus ik heb nu 2 nachten geen oog dichtgedaan. Ben helemaal gaar. (vriend ook, we doen een beetje om en om, alleen ze drinkt nou eenmaal bij mij).
Zijn er tips? Is dit een sprongetje of slaapregressie oid? Lijkt me fijn om even te horen dat een tijdelijk iets is ofzo
haha daar ben ik ook bang voor
Kan goed te maken hebben met de ontwikkeling die ze doorgaat. Of niet, je weet het nooit bij die kleintjes
Het gaat hoe dan ook weer over!
Je zegt drie keer per nacht, elke twee uur. Slaapt ze dan maar 8 uur? Of slaapt ze begin van de avond (tot je zelf naar bed gaat) wel door? Dan zou ik proberen zelf ook vroeg naar bed te gaan en vast wat uren slaap te pakken.
Edit: mijn vriend en ik verdeelden het altijd zo dat ik de voedingen deed (borstvoeding) en hij alles er omheen. Dus de keren dat ze niet kon slapen na de voeding, etc. Daar werd ik wel wakker van, maar hoefde ik dan iig niks mee.
Ze sliep voorheen van 23 tot half 9. (Luxe!) En nu om 23 en nu wordt ze dan wakker rond: 3-5-7-9 zoiets. En tussendoor nog ooit extra voor even de speen. Het is zoān groot contrast.
Alsof ze opeens bedacht heeft dat ze snachts ook kan drinken. Want dat is dan het enige wat ze wil.
Maar omdat ze zoveel reflux heeft, kan ik niet snachts iedere 2 uur kolven en flesje geven met jbpm. Ik leg haar dan even aan maar dan slaapt ze ook niet fijn in daarna en ligt ze allemaal te kreunen en draaien(van de reflux waarschijnlijk). Het hele ritme is eigenlijk weg.
Haar laatste (gekolfde)fles om iets voor 23 drinkt ze ook niet meer helemaal leeg, terwijl het eerst nooit genoeg was.(telkens maar 100ml sinds een paar dagen) voorheen zat ze op 140 zoiets.
Ik hoop op een soort sprongetje ofzo.
Ik ben met dit soort fases altijd gewoon een beetje meebewogen, en ben optimistisch father wel weer overgaat. Mijn schoonzusje was altijd veel strenger bij haar zoon en voedde dan snachts niet, en ging net zo lang wiegen/aaien tot hij weer sliep. Naar mijn idee zat er weinig verschil in qua hoe snel de fase voorbij was. Als je vermoed dat het door de reflux komt kan je bij de HA eventueel omeprazol voor babyās vragen.
Volgens mij is alles indd al gezegd ik baalde toen alleen een beetje omdat ze toen alleen dār paar stukjes komkommer mocht opeten en verder niet de maiswafels (terwijl die toch best wat beter vullen). En dit was niet de eerste week van het jaar, maar ik deed het al 2,5 maand zo, ook op de groente en fruit dag, en opeens mocht dus niet meer š„²
Maar limonade kunnen ze ook prima na schooltijd drinken toch? Van water drinken is nog geen kind slechter geworden.
Ja vast niet nee, maar ik vind niet dat een school dat hoeft te bepalen voor mij.