haha daar ben ik ook bang voor
Kan goed te maken hebben met de ontwikkeling die ze doorgaat. Of niet, je weet het nooit bij die kleintjes
Het gaat hoe dan ook weer over!
Je zegt drie keer per nacht, elke twee uur. Slaapt ze dan maar 8 uur? Of slaapt ze begin van de avond (tot je zelf naar bed gaat) wel door? Dan zou ik proberen zelf ook vroeg naar bed te gaan en vast wat uren slaap te pakken.
Edit: mijn vriend en ik verdeelden het altijd zo dat ik de voedingen deed (borstvoeding) en hij alles er omheen. Dus de keren dat ze niet kon slapen na de voeding, etc. Daar werd ik wel wakker van, maar hoefde ik dan iig niks mee.
Ze sliep voorheen van 23 tot half 9. (Luxe!) En nu om 23 en nu wordt ze dan wakker rond: 3-5-7-9 zoiets. En tussendoor nog ooit extra voor even de speen. Het is zo’n groot contrast.
Alsof ze opeens bedacht heeft dat ze snachts ook kan drinken. Want dat is dan het enige wat ze wil.
Maar omdat ze zoveel reflux heeft, kan ik niet snachts iedere 2 uur kolven en flesje geven met jbpm. Ik leg haar dan even aan maar dan slaapt ze ook niet fijn in daarna en ligt ze allemaal te kreunen en draaien(van de reflux waarschijnlijk). Het hele ritme is eigenlijk weg.
Haar laatste (gekolfde)fles om iets voor 23 drinkt ze ook niet meer helemaal leeg, terwijl het eerst nooit genoeg was.(telkens maar 100ml sinds een paar dagen) voorheen zat ze op 140 zoiets.
Ik hoop op een soort sprongetje ofzo.
Ik ben met dit soort fases altijd gewoon een beetje meebewogen, en ben optimistisch father wel weer overgaat. Mijn schoonzusje was altijd veel strenger bij haar zoon en voedde dan snachts niet, en ging net zo lang wiegen/aaien tot hij weer sliep. Naar mijn idee zat er weinig verschil in qua hoe snel de fase voorbij was. Als je vermoed dat het door de reflux komt kan je bij de HA eventueel omeprazol voor baby’s vragen.
Volgens mij is alles indd al gezegd ik baalde toen alleen een beetje omdat ze toen alleen d’r paar stukjes komkommer mocht opeten en verder niet de maiswafels (terwijl die toch best wat beter vullen). En dit was niet de eerste week van het jaar, maar ik deed het al 2,5 maand zo, ook op de groente en fruit dag, en opeens mocht dus niet meer 🥲
Maar limonade kunnen ze ook prima na schooltijd drinken toch? Van water drinken is nog geen kind slechter geworden.
Ja vast niet nee, maar ik vind niet dat een school dat hoeft te bepalen voor mij.
Nou dat dus, haha. Prima om gezond eten aan te moedigen en het te stimuleren maar ik vind het niet echt aan een school om te bepalen wat een kind wel of niet binnenkrijgt. Maar het zal wel werken als zo veel scholen die regel hanteren ben benieuwd hoe ik het over 4 jaar ga ervaren.
Wij hebben trouwens ook een tijdje handschoentjes en sokjes en dat soort dingen geprobeerd omdat ons zoontje zichzelf krabde, maar toen waren die iedere ochtend drijfnat omdat hij ook duimde dus werd steeds wakker met ijskoude handjes hahah. Ook wel zielig dus daar zijn we maar snel mee gestopt
Verder niet iets waar je wat aan hebt of zo haha maar je posts deden me eraan denken
Je krijgt in veel steden als school ook subsidie als je een gezonde school bent. Je moet dan eet en drinkbeleid hebben maar daarvoor in ruil krijg je geld voor extra gymlessen. De laatste school waar ik werkte had 3 x per week gym (wat mijn leerlingen heel leuk vonden) en er mocht alleen water gedronken worden en gezonde lunchboxes. 1 x in de zoveel tijd hadden we dan een week dat we extra op moesten letten of de kids geen cake oid meekregen en dan gaven we 't ook door aan ouders.
T was wel echt een kutklus want een pakje taksi zero was volgens sommige ouders hetzelfde als een glas water. Maargoed ik verwees altijd door naar directie want ik ga echt niet die discussie de hele tijd aan hoor.
Dit dan inderdaad. Het naarste vind ik namelijk het idee dat een juf dan tegen een kindje zegt dat iets uit zijn / haar broodtrommel niet mag opeten zoals bij @Unquestionable . Het kind heeft hier niets mee te maken, wil opeten wat hij/zij al in zijn handen heeft en de hele klas hoort dat dan. Echt niet oke als je het mij vraagt
Op school eten/drinken kinderen om 10:00 (fruitpauze) en 12:00 (lunch). Misschien ben ik heel ouderwets hier in hoor maar thuis krijgen ze op die tijdstippen ook geen limonade of snoep. Dus waarom op school wel?
Ik snap vanuit de scholen ook wel dat ze regels hebben voor eten en drinken, anders zit de een braaf aan een appeltje en een bekertje water en trekt de ander een Happy Meal uit het lunchtrommeltje
Nou… Dit geldt echt niet voor iedereen. Ik doe het niet maar genoeg die wel limonade drinken oid hoor.
En een maiswafel is ook anders dan snoep ofzo.
Ik ben eigenlijk vooral verbaasd over hoeveel mensen hier wafeltjes geven als iets voedzaam, daar raak je toch nooit verzadigd van? Oprechte verbazing, omdat ik dus zo’n heel pak weg kan eten.
Eens. Alleen het jammere is dan wel dat sommige ouders zich daar dus niet aan houden en het kind daar zit met spul wat hij/zij niet mag opeten.
Ik snap dus oprecht niet dat sommige ouders zich daar niet gewoon aan houden.
Edit: worden ouders hierop aangesproken?
De wafels zijn ons geval tegelijk met snoepgroente of snoepfruit. Het moment op school is 10.30 uur tot 11.00 uur en een uur later komt ze naar huis voor de lunch. Als we haar iets heel vullends geven (denk aan: volkoren boterham of donkere cracker) dan eet ze een uur later niets voor de lunch en loopt ze hebtom 13.30 uur op maar dan is ze weer op school en is er geen eet moment meer.
Bij mijn dochters school moet ik elke dag fruit meegeven voor in de ochtend, boterhammen voor lunch en 1 koekje/snackje/liga etc voor smiddags.
Ik zelf vind het fijn te weten dat ze elke dag haar fruit eet. Ik dacht dat dat altijd zo gaat op school maar hier hoor ik weer 2-3 fruitdagen. Waarom niet gewoon elke dag fruit…. Is toch duidelijker ook voor kind, ouders en school.
Maar als snack is het toch goed genoeg. Mijn dochter is zelf helemaal leip van die paprika wafels, dus die wilt ze graag mee. En ik vind dat helemaal prima, want een stuk gezonder dan alle Schoolkoeken die er verder te krijgen zijn.
En om 12 uur komt ze alweer thuis voor de boterhammen en dan wil ik ook dat ze die opeet. Als ik al 2 volkoren boterhammen als snack mee geef dan wordt het tussen de middag niks meer
Oh ja dan snap ik het beter! In mijn hoofd blijven alle kinderen tussen de middag in de klas, en dan is 't wel echt handig als ze al een boterham gegeten hebben want sommige kinderen eten zoo sloom.