Vind ik wel? Ik drink zelf om 10u ook geen cola oid. Mijn kinderen drinken dan water, thee of melk. Limonade en snoep in de middag bij de ‘middagsnack’.
Cola heeft koolzuur maar limonade is ook gewoon suiker aan water toevoegen.
Jij bent ook onaardig. Ik leg hier alleen uit wat mijn beweegredenen waren waarom wij voor rijstwafels kozen. Dat is waar naar gevraagd werd. We hebben nu 1 dag geprobeerd met een boterham dus daar kan ik nog niets over zeggen
Ik heb het door. Sommige mensen waaien met alle winden mee, dat ben ik blijkbaar. Ik vind het met kinderen en zwanger zijn soms heel lastig en daar heb ik wat advies en hulp bij nodig, sorry dat jij daar gefrustreerd van raakt
Nah ze reageert er wel op.
Helemaal mee eens, die basis mag gewoon goed zijn. (Gezond en voedzaam) maar ik vind in het geval van een ‘traktatie’ ofzo wel dat er een uitzondering gemaakt mag worden. Die 25 keer per jaar, dus om de week 1 keer een dropveter met 5 chipjes kunnen niet zoveel kwaad denk ik? Dat hoort ook gewoon bij een gezond eetpatroon.
Dat met die echo’s voelde ik echt als een persoonlijke aanval. Ik zou me niet goed ingelezen hebben, ik zou niet goed aangegeven hebben bij de vk wat ik nodig had en ik zou teveel hier vragen ipv aan de vk. Ik heb toen alles bewust maar even gelaten want ik werd er echt verdrietig en gestressed van wat ik niet echt een fijn gevoel vind. Ook nu word er weer van alles verweten terwijl ik alleen reageer op een vraag van iemand waarom je rijstwafels zou meegeven aan een kind naar school.
Maar dan is 't nog steeds wel handig dat er dus wat regels omheen liggen.
Bij een school waar ik werkte kochten ouders van die snoepzakjes en daar zaten dan 10 verschillende snoepjes in per kind en een speeltje. Ik vind dat wel echt overdaad om 30 x per jaar te krijgen.
Andere school deden we foto’s maken vd traktatie als die gezond was en die kwam dan op een bord ofzo.
Dat met de echo’s was oa ik die daar iets over zei. Dat vond ik inderdaad echt tegenstrijdig. De dag ervoor zei @SemM namelijk dat ze heel onzeker was over haar buik die ineens kleiner was. En toen de dag erna over die 20 weken echo waarbij ze de reactie van de verloskundige raar vond (omdat ze geslacht wilde weten) en had aangegeven dat ze geen reden had om zich zorgen te maken over een 20 weken echo. Terwijl dus de dag ervoor nog veel zorgen had…
Als iemand jarig is en er wordt getrakteerd, dan mogen ze tijdens de viering iets van hun traktatie eten. De rest gaat mee naar huis en is de verantwoordelijkheid van de ouders.
Huh “niet te doen”? Waar staat dat?
“Zó vol?” Waar staat dat?
Volgens mij klopt dat niet helemaal hoor. En volgens mij heb ik meermaals aan proberen te geven dat het heel lastig is om de balans te vinden tussen een lichte snack waar ze goed vol van raakt en zorgen dat ze nog wel iets voor de lunch eet.
Het lijkt wel alsof ik geen reacties terug mag geven omdat het ondankbaar of niet in lijn lijkt met wat ik ooit eerder plaatste. Ja ik ben wispelturig en ja de ene dag heb ik meer zorgen als de andere dag, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iedereen hier zich elke dag hetzelfde voelt. Als jullie denken dat dat wel zo is, super fijn toch? Nooit hoeven twijfelen of van gedachten veranderen. Waarom mij dan naar beneden halen als ik wel de ene dag het een denk en de andere dag het andere?
Wat ze bij mijn oudste op school doen vind ik nog steeds de beste uitvinding ooit.
Ze hebben een grote snoeptrommel (kikkertjes, kersen snoepjes, schuimpjes). En als er iemand jarig is dan mag diegene met de trommel rond en mag iedereen 2 snoepjes, de jarige 3. Er is een aparte trommel voor de allergieën. Geen strijd. Geen chipzakjes of enthousiaste ouders die voor 300 euro een traktatie in goud laten gieten.
Dit is zo’n goed idee. Ik gun kinderen echt hun moment hoor als ze jarig zijn maar vind die traktaties best ver gaan soms. Donuts, zakken snoep, cadeautjes etc. En vaak is het los van het gezondheidsaspect goedkope actionrommel waar niet mee gespeeld word en/of heel veel nutteloos verpakkingsmateriaal wat ook meteen weer weg kan.
Dieptepunt vond ik toen mijn zoon van 1 op de babygroep van het kdv een stroopwafel mee naar huis kreeg als traktatie. Wat is er mis met een soepstengel, rozijntjes of mandarijntje trakteren op die leeftijd?
Nou, wij kregen laatst van een kinderdagverblijf verblijf verjaardag:
Een papieren zak van een eenhoorn met glitters.
Daarin zat: popcorn met een bijpassende eenhoorn popcorn zakjes houder.
Een eenhoorn gum en potlood.
Een zeemeermin puzzel.
Een bellenblaas gepersonaliseerd met foto van het jarige kind.
Zakje met snoep.
Ik wist niet dat we op dat niveau zaten 🥲
Is dit dan te ongezond of te overdadig? Het klinkt wel leuk namelijk
Ik vind het een beetje overdadig en zou me gênant voelen omdat ik alleen mini bellenblaas heb getrakteerd
En wat er is er dan precies op tegen als een school dit wel aan de volgende generatie probeert mee te geven?
Wij zijn ook allemaal volgepropt met kapitein koeks, liga’s, pakjes dubbel friss of fristi naar school. Toen wisten wij niet beter als kind, lijkt me een mooi moment om volgende generaties weer wat anders mee te geven. Die weten ondertussen ook niet beter, terwijl ze meteen een hele klap minder suiker naar school krijgen. Wat je daarnaast thuis geeft is aan jou, maar die 6u kunnen juist als een basis dienen.
Dingen als maiswafels afpakken en kind verder niks te laten eten gaat me echt te ver, spreek ouders aan maar niet het kind. Maar je kan ook juist een hoop ongelijkheid in je klas krijgen als je niet ergens een lijn trekt lijkt me. Misschien zou er ook wel iets als schoolmelk (want dat is ook nog op veel scholen) kunnen komen maar dan voor groente/fruit, zodat er iets bij ouders weggenomen kan worden.
Ja eigenlijk wat @Gelatelli zegt haha. Ik weet niet of ik mezelf moet schamen dat ik knijprfruit met bumba er op getrakteerd heb, of dat dit gewoon een over enthousiaste moeder was.
Hoi allemaal, ik kan wel wat advies gebruiken, want we zijn beide best gesloopt.
Ons kind (18 maanden) was een goede slapen. 19 uur naar bed, 8 uur/half 9 wakker. Tussendeur heus weleens een speentje geven, maar dat was een kwestie van minuten. Vonden wij geen enkel probleem. Maar dat is dus sinds een paar weken anders.
Naar bed gaan is nog steeds geen probleem, maar meneer wordt nu vaak rond 23/00 uur wakker en dan begint het. Dan wil hij niet meer dat wij van zijn zijde wijken. Zelfstandig in slaap vallen gaat dan niet meer. We wiegen hem, lopen met hem rond of zitten met hem, waardoor hij vaak wel in slaap valt na verloop can tijd waarna we hem dan wel wegleggen. Maar wat uurtjes later weer hetzelfde riedeltje. Hierdoor zijn de nachten voor iedereen zó onrustig geworden dat we er beide eigenlijk iedere dag nu tegenop zien.
Zijn er mensen die dit herkennen? Is dit een fase? Tips? Sommigen zeggen dan: erheen, speentje en weer weg, maar dat werkt gewoon echt niet. Doen we het 10 keer, dan gaat hij 10 keer huilen en raakt hij steeds meer overstuur waardoor hij ook weer moeilijker te kalmeren is. We zijn dus ook niet fan van de ‘laten huilen’ aanpak…
Hmm lijkt me sterk, maar misschien het uitzoeken waard!
Dat matrasje gebeurt al regelmatig maar raken ze daar niet aan gewend?