Je hebt volgens mij al aardig wat tips gekregen maar hier nog een berichtje van herkenning. Die van ons was nooit een geweldige slaper tot ze met 10 maanden besloot om op haar buik te gaan liggen en toen heeft ze 4 of 5 maanden ongeveer doorgeslapen. Zo fijn! Maar sindsdien is het al tijden gerommel.
Wij hebben haar 1x weken met een dubbele ooronsteking laten rondlopen, waar ze vooral ´s nachts last van had. Ik sluit me aan bij het advies hierboven dat ook al denk je dat er niets is toch even uitsluiten bij de huisarts. Na die ene keer zijn we er nog 3x geweest dat er niks aan de hand was trouwens, maar liever 1x teveel dan dat ze weer weken rondloopt met pijn.
Hier ook eentje die ons bed echt niet met slapen associeert. We waren hier toen ze nog een baby was best streng in (misschien te , want het zou het wel makkelijker maken als we haar konden troosten door tussen ons in te liggen).
Ik ben nu bezig in het boek slaap! voor dreumessen en peuters en we zijn nu wel van de nachtfles af die we maar weer zijn gaan geven toen ze zoveel wakker was. Ze slaapt niet door trouwens. Lang verhaal kort, ik denk inderdaad dat als het niets medisch is het een fase is helaas. Het gaat hopelijk snel weer beter en jullie doen niets geks volgens mij!