Het cb heeft tegenwoordig ook een ouderchat waar je heel makkelijk vragen kan stellen: GroeiGids
Hebben hier moeders na de geboorte strikmutsjes gebruikt? Ik zit te kijken naar die mutsjes en vroeg me af of je ze allemaal op de rug kunt strikken. Het lijkt namelijk wel alsof het ene mutsje veel langere linten heeft dan het andere. Of zijn ze allemaal op de rug te strikken? En welke merken zijn dat dan?
Heb heel hormonaal vanochtend net zo’n merino wollen strikmutsje gekocht haha.
Dacht engel natur en cosilana wel op rug. Maar niet alle.
Het kraamzorgbureau waar ik werk, werkt ook met wollen (wol/zijde geloof ik) strikmutsjes. Inderdaad met lange koorden, die we dan eerst over de borst kruisen, dan achterlangs halen en dan aan de voorkant op het buikje strikken. Zo staat er geen vervelende druk onder het kinnetje. Het zou heel goed moeten werken om geborgenheid te bieden en te helpen bij prikkelreductie.
Cosilana inderdaad op de rug. Zou wel met lange koortjes gaan. Ik vind de zijde mutsjes het meest fijn voor binnen en in de nacht.
Zijn er nog tips voor reflux? Ze groeit wel goed maar lijkt er (ook met jbpm) nog last van te hebben, op kdv geven ze dit ook aan. Kan het een intolerantie zijn of iets anders met haar slokdarm ofzo? of gewoon pech en hoort erbij? (kan ook hoor, maar omdat ze het nu ook op het kdv aangeven wil ik het toch even nog met consultatiebureau bespreken bijvoorbeeld. Maar misschien heeft hier ook iemand een tip. (rechtophouden etc doen we al veel) ze vind het niet zo leuk om te liggen.
Daarnaast regelmatig een lekkende luier, elke dag wel bijna, het is een soort 50/50 kans haha (bij lies of rug), ik gebruik nu kruidvat 2. Etos was helemaal verschrikkelijk die luiers heb ik weggedaan. Daarvoor zijn tips ook welkom! (ik zorg dat het ruggedeelte goed hoog zit en ga met mijn vingers ook nog even langs de strook van de lies om dat goed te doen voor ik de romper aan doe).
Thanks!
Naja last in de zin van ze wil niet zoveel liggen, maar eigenlijk altijd rechtop op schoot. Kdv zegt dat ze dan last heeft van haar melk. Ze is verder een tevreden kindje en hoeft ook niet na het spugen te huilen ofzo. Het floept er gewoon uit en klaar. Alleen wat mopperig plat in de box dus. (ook half rechtop in newborn stoel soms).
Dank jullie wel voor de reacties! Welk merk gebruiken jullie? En hoe lang denk je dat de koortjes zijn?
Jouw kindje is volgens mij net iets ouder dan die van mij. Die van mij heb ik intussen dagelijks maat 3 aan. Dat zit net wat beter en houdt de plas ook goed binnen. Ligt natuurlijk wel aan de grootte van je baby
Als je zegt een tevreden kindje en alleen wat mopperen in de box, dan klinkt het als normale reflux. Hebben wel veel baby’s in meer of mindere mate. Mijn baby spuugt ook veel en wil ook het liefst rechtop. Ze groeien er wel over heen, maar dat duurt een tijdje.
Zo was het bij mijn dochter ook, maar bij het kdv deden ze er heel moeilijk over. Steeds benoemen dat ze toch zóveel spuugde, terwijl het voor ons en onze dochter geen probleem was (alleen veeeel wassen). Heb het toen wel eens bij het consultatiebureau gevraagd en die zeiden dat, zolang onze dochter er geen last van had, het kdv niet zo moest zeuren, haha.
Ik snap dat het voor een kdv niet ideaal is, maar vind dan ook dat dat hun probleem is.
Medicatie lijkt me toch alleen nodig als kindjes er zelf veel pijn aan hebben of slecht groeien. Je gaat toch geen onnodige medicatie geven, om het het kdv makkelijker te maken.
@Tubing Wij gebuiken ook premium protection
@Fredje @morange Dat idee had ik ook wel, voor kdv is het natuurlijk wat meer ‘werk’ dan een kindje zonder reflux. Dus dan benoemen ze het wel telkens even. (niet perse dat er iets aan moet veranderen maar wel zo van ja ze heeft last van de melk…)
Ze slaapt gewoon goed, maar overdag moppert ze wel wat, en als ik haar dan rechtop houd komt er weer een golf die dan dwars zat. We geven haar telkens flesjes van 125 met jbpm en pauzes tussendoor, als ik haar aan de borst leg drinkt ze net zo lang door tot ze spuugt/ overstroomt en beslis ik vaak zelf na een tijdje dat het genoeg geweest is
@Unquestionable Ik heb al een aantal maat 3 in huis dus ik zou het kunnen proberen, maar ik was niet helemaal duidelijk, ik bedoelde poepluiers die lekken, plas gaat eigenlijk altijd goed (ook snachts).
Ik gooi elke dag wel een setje in de ossengal met biotex etc. Ik weet niet of ik de luiers te los doe misschien, 1 vinger moet erachter kunnen bij de buik toch?
We zijn er maar druk mee haha, maar geeft niet verder
Ik had er wel eentje in huis en snapte niet waarom die koortjes zo lang waren en vond onder het kinnetje strikken niet fijn. Maar nu kom ik erachter wat de bedoeling is .
Ik zou het bij KDV aangeven dat je het vervelend vind dat er zoveel nadruk op dat spugen gelegd word. De ene kind is misschien makkelijker dan de ander, maar het is nou eenmaal hun werk. S had een hele lange periode van dunne ontlasting / soms diarree dat uiteindelijk toch aan lactose intolerantie lag. Zij gaven ons meermaals direct bij ophalen hoeveel hij had gepoept enzo dat het naar mijn gevoel alleen daarover ging. Ik heb het gewoon direct gespiegeld naar hun in een gesprek hoe vervelend ik het vind om dat als eerste en vooral dat in het gesprek te horen. Daarna nooit meer iets over gehoord soms zijn ze er gewoon niet bewust van hoe zoiets kan overkomen.
Volgens mij is het merk Engel Natur. Ik weet niet precies hoelang de koorden zijn!
Misschien meer poeder gebruiken? Ik moet echt 3 schepjes gebruiken dan spuugt ze niet. Maar als ik er maar 2 gebruik komt er al melk naar boven als ik haar optil of neerleg ofzo.
en qua luiers misschien pampers proberen, heb zelf
Pampers harmonie en die zijn echt fijn hoog in de rug.
Weet iemand of je Biotine mag nemen (1000mcg) als je nog borstvoeding geeft? Ik heb voor het eerst in mn leven lang haar en het begint nu volgens mij wat uit te vallen.
Kreeg het online niet echt te vinden en vind het ook weer zo overdreven om hiervoor een huisarts te bellen ofzo?
Heb je de ingredienten al ol e lanctancia gecheckt? Via google komt de spaanse versie naar voren bij mij, maar er is ook een nederlandse of engelse variant.
Je moet even de ingrediënten vergelijken hiermee