Tips, ervaringen & aanraders #5

Dank jullie wel voor de reacties! Welk merk gebruiken jullie? En hoe lang denk je dat de koortjes zijn?

2 likes

Jouw kindje is volgens mij net iets ouder dan die van mij. Die van mij heb ik intussen dagelijks maat 3 aan. Dat zit net wat beter en houdt de plas ook goed binnen. Ligt natuurlijk wel aan de grootte van je baby

Als je zegt een tevreden kindje en alleen wat mopperen in de box, dan klinkt het als normale reflux. Hebben wel veel baby’s in meer of mindere mate. Mijn baby spuugt ook veel en wil ook het liefst rechtop. Ze groeien er wel over heen, maar dat duurt een tijdje.

2 likes

Zo was het bij mijn dochter ook, maar bij het kdv deden ze er heel moeilijk over. Steeds benoemen dat ze toch zóveel spuugde, terwijl het voor ons en onze dochter geen probleem was (alleen veeeel wassen). Heb het toen wel eens bij het consultatiebureau gevraagd en die zeiden dat, zolang onze dochter er geen last van had, het kdv niet zo moest zeuren, haha.

@Tubing

2 likes

Ik snap dat het voor een kdv niet ideaal is, maar vind dan ook dat dat hun probleem is.
Medicatie lijkt me toch alleen nodig als kindjes er zelf veel pijn aan hebben of slecht groeien. Je gaat toch geen onnodige medicatie geven, om het het kdv makkelijker te maken.

@Tubing Wij gebuiken ook premium protection

1 like

@Fredje @morange Dat idee had ik ook wel, voor kdv is het natuurlijk wat meer ‘werk’ dan een kindje zonder reflux. Dus dan benoemen ze het wel telkens even. (niet perse dat er iets aan moet veranderen maar wel zo van ja ze heeft last van de melk…)
Ze slaapt gewoon goed, maar overdag moppert ze wel wat, en als ik haar dan rechtop houd komt er weer een golf die dan dwars zat. We geven haar telkens flesjes van 125 met jbpm en pauzes tussendoor, als ik haar aan de borst leg drinkt ze net zo lang door tot ze spuugt/ overstroomt en beslis ik vaak zelf na een tijdje dat het genoeg geweest is :wink:

@Unquestionable Ik heb al een aantal maat 3 in huis dus ik zou het kunnen proberen, maar ik was niet helemaal duidelijk, ik bedoelde poepluiers die lekken, plas gaat eigenlijk altijd goed (ook snachts).
Ik gooi elke dag wel een setje in de ossengal met biotex etc. Ik weet niet of ik de luiers te los doe misschien, 1 vinger moet erachter kunnen bij de buik toch?

We zijn er maar druk mee haha, maar geeft niet verder :smiling_face_with_three_hearts:

Ik had er wel eentje in huis en snapte niet waarom die koortjes zo lang waren en vond onder het kinnetje strikken niet fijn. Maar nu kom ik erachter wat de bedoeling is :sweat_smile:.

Ik zou het bij KDV aangeven dat je het vervelend vind dat er zoveel nadruk op dat spugen gelegd word. De ene kind is misschien makkelijker dan de ander, maar het is nou eenmaal hun werk. S had een hele lange periode van dunne ontlasting / soms diarree dat uiteindelijk toch aan lactose intolerantie lag. Zij gaven ons meermaals direct bij ophalen hoeveel hij had gepoept enzo dat het naar mijn gevoel alleen daarover ging. Ik heb het gewoon direct gespiegeld naar hun in een gesprek hoe vervelend ik het vind om dat als eerste en vooral dat in het gesprek te horen. Daarna nooit meer iets over gehoord :sweat_smile: soms zijn ze er gewoon niet bewust van hoe zoiets kan overkomen.

1 like

Volgens mij is het merk Engel Natur. Ik weet niet precies hoelang de koorden zijn!

3 likes

Misschien meer poeder gebruiken? Ik moet echt 3 schepjes gebruiken dan spuugt ze niet. Maar als ik er maar 2 gebruik komt er al melk naar boven als ik haar optil of neerleg ofzo.

en qua luiers misschien pampers proberen, heb zelf
Pampers harmonie en die zijn echt fijn hoog in de rug.

1 like

Weet iemand of je Biotine mag nemen (1000mcg) als je nog borstvoeding geeft? Ik heb voor het eerst in mn leven lang haar en het begint nu volgens mij wat uit te vallen.
Kreeg het online niet echt te vinden en vind het ook weer zo overdreven om hiervoor een huisarts te bellen ofzo?

1 like

Heb je de ingredienten al ol e lanctancia gecheckt? Via google komt de spaanse versie naar voren bij mij, maar er is ook een nederlandse of engelse variant.

2 likes

Je moet even de ingrediënten vergelijken hiermee

https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina?id=356&pagina=1&zoekterm=biotine&isSinglePageResult=true&zwangerschap=false&borstvoeding=true&naam=Vitamines%20tijdens%20de%20borstvoedingsperiode

@anon50301661 Wij zijn naar Saoedi-Arabië geweest. Niet helemaal vergelijkbaar met Namibië want de twee grote steden zijn wel redelijk ontwikkeld en onderhouden. Maar we moesten ook reizen tussen de twee heilige steden en daar is het wel verlaten. Wij hebben van te voren wel de vaccinaties gehaald die nodig waren. Malaria was bij ons niet nodig. Verder uiteraard heel veel eigen medicatie mee van hier: paracetamol, ibuprofen, hoestdrank voor het geval, een ehbo doosje, anti mug spray en wat spullen van VSM. Handige tassen waarin extra dichte of juist open schoenen bewaard konden worden. Tja het is natuurlijk heel anders dan hier. Maar zou daar van te voren een goede plan op maken. Dan komt het vast goed. Wij vonden het echt leuk! S was net 2 en heeft er nog wel herinneringen aan.

4 likes

Euhm… onze dreumes van net 1 weigerde gisteren de fles, nu vanochtend weer en wil ook geen eten. Anders drinken ook niet. Zodra we de speen uit de mond halen is het krijsen en kwaad…

Iemand een advies? Wanneer moet ik mij zorgen gaan maken?

Ik ken alleen een kind van bijna 2 die we met veel gedoe een fles moesten ‘afpakken’ dus deze actie is mij totaal onbekend

Hoe kun je een afspraak maken voor een coronatest voor het hele gezin?

Ik krijg voorrang omdat ik in de zorg werk maar kan ik dan gewoon mn baby en vriend meenemen? @Cadeaupapier weet jij dat misschien?

1 like

Even bellen denk ik?

3 likes

@anon50301661 wij hebben met onze kinderen van toen 2 en 3 door Azie gereist. Het was echt een superleuke ervaring, ook hard werken op sommige momenten maar ontzettend leuk om alles samen met de kinderen te beleven. Ze vonden het rondreizen en steeds op nieuwe plekken slapen helemaal prima, zolang wij er waren was het goed. De tweejarige trok het prima, we hadden een draagzak voor hem mee en daar heeft hij veel in gezeten. Zou wel minimaal een paar dagen op elke plek blijven. Wij hebben in die reis ook een korte roadtrip gemaakt met op elke dag ergens anders slapen en dat was het meest vermoeiende deel van de reis.

1 like

Nou, ik weet wel, als ze eten weigeren zit er vaak een reden achter (misselijk, niet lekker, pijn)

1 like

Hoe ging jullie partner om met werken op locatie rond de uitgerekende datum? Mijn man werkt in de bouw dus vanuit huis werken is geen optie.
Hij hoopt tzt z’n rijbewijs te hebben, maar gezien de wachttijden heeft die eigk nog maar 1 poging.
Hij werkt op een klus die 2,5 uur met het ov van huis is en wordt nu dus altijd opgehaald en thuis gebracht (met de auto is het 1 uur).
Als die z’n rijbewijs heeft zou die mss de auto van collega kunnen lenen, of zelf vanaf week 38 met de auto naar werk gaan, die we dan moeten lenen (wel duur want krijgt geen reiskosten vergoed dan).
Denk ook ja ik kan er toch niks aan doen, en laten we iig dat rij examen maar afwachten. Maar pfft tis echt een pokke eind van huis.