Tips, ervaringen & aanraders #5

@anon50301661 Wij zijn naar Saoedi-Arabië geweest. Niet helemaal vergelijkbaar met Namibië want de twee grote steden zijn wel redelijk ontwikkeld en onderhouden. Maar we moesten ook reizen tussen de twee heilige steden en daar is het wel verlaten. Wij hebben van te voren wel de vaccinaties gehaald die nodig waren. Malaria was bij ons niet nodig. Verder uiteraard heel veel eigen medicatie mee van hier: paracetamol, ibuprofen, hoestdrank voor het geval, een ehbo doosje, anti mug spray en wat spullen van VSM. Handige tassen waarin extra dichte of juist open schoenen bewaard konden worden. Tja het is natuurlijk heel anders dan hier. Maar zou daar van te voren een goede plan op maken. Dan komt het vast goed. Wij vonden het echt leuk! S was net 2 en heeft er nog wel herinneringen aan.

4 likes

Euhm… onze dreumes van net 1 weigerde gisteren de fles, nu vanochtend weer en wil ook geen eten. Anders drinken ook niet. Zodra we de speen uit de mond halen is het krijsen en kwaad…

Iemand een advies? Wanneer moet ik mij zorgen gaan maken?

Ik ken alleen een kind van bijna 2 die we met veel gedoe een fles moesten ‘afpakken’ dus deze actie is mij totaal onbekend

Hoe kun je een afspraak maken voor een coronatest voor het hele gezin?

Ik krijg voorrang omdat ik in de zorg werk maar kan ik dan gewoon mn baby en vriend meenemen? @Cadeaupapier weet jij dat misschien?

1 like

Even bellen denk ik?

3 likes

@anon50301661 wij hebben met onze kinderen van toen 2 en 3 door Azie gereist. Het was echt een superleuke ervaring, ook hard werken op sommige momenten maar ontzettend leuk om alles samen met de kinderen te beleven. Ze vonden het rondreizen en steeds op nieuwe plekken slapen helemaal prima, zolang wij er waren was het goed. De tweejarige trok het prima, we hadden een draagzak voor hem mee en daar heeft hij veel in gezeten. Zou wel minimaal een paar dagen op elke plek blijven. Wij hebben in die reis ook een korte roadtrip gemaakt met op elke dag ergens anders slapen en dat was het meest vermoeiende deel van de reis.

1 like

Nou, ik weet wel, als ze eten weigeren zit er vaak een reden achter (misselijk, niet lekker, pijn)

1 like

Hoe ging jullie partner om met werken op locatie rond de uitgerekende datum? Mijn man werkt in de bouw dus vanuit huis werken is geen optie.
Hij hoopt tzt z’n rijbewijs te hebben, maar gezien de wachttijden heeft die eigk nog maar 1 poging.
Hij werkt op een klus die 2,5 uur met het ov van huis is en wordt nu dus altijd opgehaald en thuis gebracht (met de auto is het 1 uur).
Als die z’n rijbewijs heeft zou die mss de auto van collega kunnen lenen, of zelf vanaf week 38 met de auto naar werk gaan, die we dan moeten lenen (wel duur want krijgt geen reiskosten vergoed dan).
Denk ook ja ik kan er toch niks aan doen, en laten we iig dat rij examen maar afwachten. Maar pfft tis echt een pokke eind van huis.

Ik heb ook prio bij testen maar het was best lastig om m’n man en kind mee te laten testen. Hun test gaat sowieso niet prio onderzocht worden. Je kunt het beste even bellen en hopen dat diegene met je wil mee denken.

Mijn vader to be mag alleen niet meer teveel zuipen vanaf 38 weken. Ben benieuwd hoe dat gaat :joy::joy:. Maar hij heeft ook geen rijbewijs (is afgepakt…) dus tegen die tijd staan zijn vader en mijn moeder ook stand-by.

Ik hoop dat ik ingeleid wordt (hoge bloeddruk) want dan kan ik gewoon zelf naar het ziekenhuis rijden :oncoming_automobile::joy:

4 likes

Omygod ik heb vannacht over je gedroomd realiseer ik me nu!! Je kwam posten dat je met de vader van je kind verloofd was en ging trouwen. En dat wij vast allemaal erg verbaasd waren maar dat toen hij je vroeg het allemaal zo goed voelde dat je dacht ja is goed doen we.
Ik denk ook dat ik m’n moeder ga vragen stand-by te staan. Ze werkt in het ziekenhuis dus ze is er dan iig al. (al heb ik geen idee of ze d’r dienst zomaar kan verlaten :sweat_smile:).

2 likes

Hahaha niet!!! :joy::joy: zou er niet op rekenen. Aan de andere kant heeft mn leven wel vaker rare wendingen gemaakt (:pregnant_woman:) dus dit kan er ook nog wel bij

1 like

Jij kan Prio, rest gezin gaat via regulier en kan samen naar een kind locatie. Ze kunnen wel kijken of het tijdstip en locatie te combineren zijn. Veel kiezen voor regulier omdat er meer beschikbare opties zijn en het hele gezin samen kan.
Er was wel een storing vanochtend hoorde ik net op de radio, dus het zal wel druk zijn op de lijn.

2 likes

Ja… ik kan alleen niet rijmen wat er is.
Nu lees ik net dat op de opvang er wel wat mais chipjes in zijn gegaan :sweat_smile:

Heel vaak als onze kinderen thuis bijna niet eten, eten ze op de opvang wel en dat kunnen meerdere hier beamen geloof ik. De magie van andere kindjes die ook eten.

2 likes

Ja klopt had vanochtend vanaf 6:00 geprobeerd om een afspraak te maken via de site maar lukte inderdaad niet. Straks maar even bellen als ik klaar ben met werken.

Mijn partner werkt gewoon in de buurt en zijn klanten wisten ervan. Hij maakte al kortere dagen (voordeel weer van zzper).
Mijn (oud) collega’s van wie vrouw zwanger was werkten dichterbij huis. En altijd telefoon naast zich. Uiteindelijk begon bij bijna iedereen wel in de avond of weekend.
1collega was net thuis en kon hij meteen door.

Ken ook iemand die had geen partner en geen auto beschikbaar en ging met de uber naar ziekenhuis.

Ik zou inderdaad eerst afwachten of hij zijn rijbewijs haalt of niet.

Mijn vriend was op een uur rijden aan het werk toen de bevalling van de eerste begon. Ik heb hem gebeld toen mijn vliezen braken en hij heeft zich omgekleed en is naar huis gekomen. Bij de meeste bevallingen is daar wel tijd voor.

Ik weet niet wat een ritje in de taxi kost en hoe snel die bij hem kunnen zijn, maar dat is misschien goedkoper dan voor eventueel 3 week een auto lenen?

2 likes

Ik vond Namibie heel veilig en overzichtelijk voelen! Daarentegen kun je niet echt met een camper rondrijden, dan kun je op heel veel wegen niet rijden, en dan met name rondom bezienswaardigheden is dat niet haalbaar. De meeste mensen huren een 4x4 met tent op het dak, en ik denk dat dat met een kindje wel ingewikkeld is. Je kunt wel met een jeep op pad en elke avond accommodatie zoeken en daar dan 2 nachtjes blijven bijvoorbeeld!

2 likes

Nee het stinkt hier ook snel! Moet door kwijl en bij de mouwen zijn natte handjes ook vaak wassen. Heel lief jasje maar nu hij wat ouder is wel heel veel werk helaas :rofl:

3 likes

Daar word je op afgevoerd als je je kind in polyesterkleding laat lopen, God verhoede het!

6 likes