dankjewel! ik zie alleen dat die met mais en rijst is en ik wilde eigenlijk tarwe, haver, spelt of rogge…
Sorry, zo specifiek!
@Portugal goede, ga die proberen! Zondag even meenemen. Welke verhoudingen gebruik je?
dankjewel! ik zie alleen dat die met mais en rijst is en ik wilde eigenlijk tarwe, haver, spelt of rogge…
Sorry, zo specifiek!
@Portugal goede, ga die proberen! Zondag even meenemen. Welke verhoudingen gebruik je?
ja he haha! ik dacht misschien weet iemand het hier zo hop te vertellen want ik had geen zin om alles uit te gaan pluizen haha
als de pap van eifoon niet het gewenste resultaat geeft dan wil ik graag die pap uitproberen. dan laat ik het wel weten. Alvast bedankt voor het aanbod
Volgens m’n kraamzorg hoeft dat zeker niet elke dag. Wel elke dag met een sopje schoonmaken en tussen elke voeding door goed omspoelen. Althans dit zijn de regels van nu.
@Yzile deze wilde ik idd ook tippen. In eerste insta tie dacht ik huh wat dun, maar na paar minuten werd die dik!
Bio spelt van AH inderdaad en… geduld. Heb ook vaak genoeg gehad na 20 sec roeren dat ik dacht: wat een natte bende, nog meer erbij, en vervolgens werd het een soort cement.
Ten aanzien van wol: wij hebben een programma op de wasmachine die heet’ wol / fijne was’ , met robijn wol&fijn wasmiddel, op Max 20 graden of koud en dan liggend drogen. Daar zijn bij mij alle wollen kledingstukken tot op heden goed uit gekomen. Ik heb alpaca wol, schapenwol, zelfgebreid, wolfleece etc, dus opzich van alle soorten wel eens wat in de wasmachine gehad.
Ik kook het niet iedere dag uit, maar wel na iedere voeding met een sopje. Dat hoeft dus niet eens?
Oh hier heb ik mij ook altijd mega druk om gemaakt maar volgens mij kan het echt geen kwaad als je dat een of 2 of 3 daagjes even niet doet, mits je het fatsoenlijk afwast met heet water.
Ik dacht zelf tot 3 maanden, maar nogmaals, onze tweede heeft na 1 week gewoon de flessen uit de vaatwasser gekregen.
Oh mijn god wat ben ik blij dat ik het vroeg. Mijn vriend staat dat spul elke avond om middernacht uit te koken (enige moment op de dag waarop hij er tijd voor heeft). Nu kunnen we eindelijk weer samen naar bed!
Jawel! Er zijn kraamverzorgenden die het niet doen, maar volgens het officiële protocol moet je flesjes na ieder gebruik huishoudelijk afwassen of in de vaatwasser doen. Uitkoken hoeft inderdaad niet, zeker niet dagelijks (behalve bij spruw bijvoorbeeld)
Ik doe dat niet. Had een hele kundige kraamzorgster en heb dat advies eigenlijk zo aangenomen. Ik droog het na wassen met water wel direct af met een hydrofiele doek zodat ik zeker weet dat alles goed schoon is.
Kolfspullen kun je afspoelen en in een schone tetradoek in de ijskast bewaren. Een keer per dag in de vaatwasser is genoeg.
Flesjes zou ik wel wassen na ieder gebruik.
Oke dan blijf ik het gewoon zo doen. Vind het ook wel een fijn idee dat het echt schoon is.
@Discopony mijn kolfschild wil ik sowieso na het kolven afwassen, want anders blijft hij zo vettig van de melk.
Ik geloof dat ze in ziekenhuizen andere protocollen hebben! Vanuit de kraamzorg is het 1 protocol voor flessen, spenen en kolfspullen. Dus ook voor die laatste na ieder gebruik afwassen (eerst koud omspoelen en daarna met afwasmiddel en flessenborstel) of de vaatwasser.
Maar het kan zijn dat het ziekenhuis bijvoorbeeld bij premature baby’s ook weer een ander protocol heeft, dat weet ik niet zeker.
Ik had het er laatst nog met collega’s over dat het heel raar is eigenlijk dat het ziekenhuis een ander protocol heeft vaak. Dat is met meer dingen zo en kan soms wel vervelend zijn. Dan zijn mensen bijvoorbeeld twee dagen in het ziekenhuis geweest en dan komen ze thuis en leren ze het van mij weer op een andere manier lekker verwarrend.
Ik ga namens mijn werk kraamcadeautjes kopen voor twee collega’s. Nu zat ik te denken aan (o.a.) die bijtspeeltjes van Oli&Carol. Ze zien er zo leuk uit maar heb ze zelf nooit gehad. Waren deze een succes bij jullie baby’s?
Ik kan me voorstellen dat dat lastig is. Ik leerde thuis draaiend te verzorgen van de kraamzorg met rust en aandacht. Mijn vriend leerde het in het ziekenhuis. Daar waren ze (logisch) veel praktischer en sneller, hup beentjes omhoog en schone luier eronder.
Wij hebben de Deuter 2 gekocht. Voor nu hebben we hem nog maar een lang weekend gebruikt, maar zijn er zeker tevreden over.
Draagt fijn, kind kan er makkelijk in en uit en zit ook stevig.
Hier werd rond doorkomende tandjes veel gebeten op Ana Banana! En ik vond het er ook heel grappig uit zien, zo’n mini met een banaan in zijn mond
Morgenavond een feestje tot 10u in een eetcafeetje. Twijfelen om haar mee te nemen of oppas(oma) te regelen.
Ze is 3 maanden en nog niet een mega vast ritme, maar we willen wel proberen dat ze savonds meer slaapt, omdat ze vaak nog veel wakker is.
Ze doet t goed in een rumoerige omgeving. We zouden gewoon de kinderwagen of draagzak mee kunnen nemen.
Wat zouden jullie doen? (Is gewoon in hetzelfde dorp)
Het is de struggle tussen rust, rijnheid regelmaat en lekker makkelijk overal mee heen zodat ze gewend raken.
Met 3 maanden zou ik dr gewoon meenemen. Onze baby kon je met die leeftijd nog makkelijk meenemen. Later als ze echt om 7/8 uur op bed liggen gaat dit niet meer. 1 avondje geen rust, reinheid, regelmaat zal heus geen kwaad kunnen.
Wij hebben de deuter tweedehands via Vinted omdat we veel wandelen en het qua draagcomfort voor ons in ieder geval top is. J (13 maanden), fiercer ook wel een dutje in en vind het heel leuk. Ik heb geen vergelijking met andere dragers helaas