Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik wil volgende week gaan zwemmen met mijn bijna 5 maanden oude baby. Als je over de zwemluier een zwembroekje doet, moet deze dan een maat groter zijn? En houd je de baby vast of gaat hij/zij in een opblaasband?

1 like

Ik zou een oppas regelen, omdat je in mijn ogen gewoon weinig aan het feestje hebt als je je kind meeneemt. Je bent dan toch constant met haar bezig en dat zou ik zelf niet fijn vinden.
Daarbij merkte ik aan mijn kinderen dat ze het misschien op zich wel oke deden als we ze meenamen, maar waren ze 's nachts en de dag erna onrustig omdat ze een boel te verwerken hadden. Dus dan had ik mezelf er alsnog mee.

4 likes

Broekje hoeft niet groter.
Wij deden wel in een band. Maar ook vasthouden en legden de band toen even weg.

1 like

Hier sluit ik mij bij aan. Ik was vorige week naar een bruiloft. Het stel trouwden in t gemeentehuis en hadden daarna elders een receptie (stond op de kaart. Ik dacht dan ga ik wel naar de receptie, taartje eten dus dan kan ik met een uur/anderhalf wel gaan. Bleek er een menu klaar te staan dus veel later dan verwacht weg. Niet handig met een kind in slaapregressie dus dat hebben we geweten, ik zat daar niet heel lekker.

@Lichtknopje thnx!

Volgens mij zijn die zwempakjes voor baby’s altijd al wat ruimer, rekt ook mee, maar een maat groter kan ook prima.
Hier wilde baby nr 1 totaal NIET in die band waar ze in zitten, maar vond zo’n babyswim band om de nek wel helemaal prima, kon dan zelf met de beentjes trappelen. Ik vind dat er zelf nog steeds mega oncomfortabel uitzien trouwens :grimacing:

Mijn tweede baby ( nu net 1) heeft door allerlei omstandigheden nog nooit gezwommen en voel mij er een beetje schuldig om.
Aan de andere kant: ben zelf totaal geen zwemmer en vind het ook allemaal veels te veel gedoe. Al helemaal met 2 nu.

1 like

Ik ben nog steeds niet met L. gaan zwemmen, het was elke keer weer dicht als we wilde gaan. Ze is 2,5 jaar, wat trek je een peuter aan? Alleen zwembandjes of heb je daar ook van die drijfbandjes voor?

K. draagt alleen zwembandjes, maar die is best watervrij. Raakt bv ook niet in paniek als ze zonder bandjes het zwembad in springt en kopje onder gaat. Je kunt ook naar een puddle jumper of zon zwemvest van bv easyswim kijken.

2 likes

Wat doen jullie met de knutselwerkjes van peuters? We krijgen van de opvang wekelijks wel 2 of 3 werkjes, vaak op A4 papier. Hartstikke leuk en zou het ook wel roulerend op display willen hebben ofzo. Maar hoe? Los in de kamer werkt niet want ze vindt het veel te leuk er dan continu mee in de weer te zijn en daardoor ze ook kapot te maken. Maar ik hoef ze nou ook weer niet allemaal te bewaren de komende 18 jaar :smiley:

Ik breek even in met een tip: wasbare zwemluiers! Je hebt ze van o.a. Totsbots (daar heb ik er zelf 2 van). Zien er superleuk uit en je hoeft er geen zwemluier onder aan te trekken. Het is in feite gewoon een zwembroekje, maar houdt de ontlasting tegen (urine niet, maar dat doen wegwerpzwemluiers ook niet heb ik begrepen).

Oh en veel plezier met zwemmen, is zooo leuk met die kleintjes :heart_eyes:

1 like

Ik scan ze in en de mooiste bewaar ik in mappen. De grotere knutselwerken (egel van klei bijvoorbeeld) krijgt een plaatsje in onze kast en als er iets nieuws wordt gemaakt wordt de oude op de foto gezet en gaat dan weg. Ik hou niet van alles bewaren

Ah ja foto’s maken was echt helemaal nog niet in mij opgekomen :speak_no_evil: terwijl we toch van alles wel foto’s en filmpjes maken voor later. Van die mappen is goed idee voor later maar vind het ook leuk om bepaalde werkjes eerst nog een poosje te zien, vaak omdat het ook met winter of herfst thema is. En ze ook enthousiast erover vertelt. Misschien iets van een touw ophalen zoals op de opvang en ze dan met knijpers eraan hangen…

4 likes

Wat een goede tip! Ik heb er direct een besteld voor onze vakantie binnenkort. Zat al te denken waar ik een badpakje vandaan ging halen en hoe dat dan ging met de zwemluier.

2 likes

Dit staat nog op mijn verlanglijstje voor T.

Eventueel als die vol is een tweede nemen, of dan in een doos of map bewaren.

Op dit moment hangen hier veel knutselwerkjes gewoon in T zijn kamer. Gedeeltelijk op de ramen en deuren. Kan ze nog niet goed weg doen :joy: zijn helaas ook niet allemaal gewoon a4tjes.

Kon ook niet zo snel vinden waar ze in nl te koop zijn. Woon zelf in Dld.

3 likes

Ooh wat fijn :smiley: Ja echt veel makkelijker zo!

2 likes

Hahaha leuke suggesties! Thuis knutselen we ook veel en maakt ze soms in het weekend een heel tekenboek A5 met tekeningen. Das echt 30 tekeningen in 2 dagen en veel doe ik dan gewoon direct weg :speak_no_evil: zo’n groot huis hebben we nou ook niet haha. Een map voor echt bijzondere, foto’s maken en gewoon wat ophangen wordt het. Misschien ergens een leuk prikbord of gewoon op de deuren.

Mijn dreumes (15 mnd) houdt sinds een paar dagen ineens dr mond vol met eten. Ze propt m helemaal vol en slikt vervolgens niet door. Zo zat ze gister minstens 45 min met een mond vol aardbei en nu weer met brood (ze moest er van spugen net). Ze heeft geen last van dr keel (van de week voor iets anders bij huisarts geweest die dit heeft gecheckt) dus tis niet dat slikken pijn doet ofzo, ze eet naast dit gekke gedoe ook gewoon normaal.
Herkent iemand dit? Is dit peutergedrag?

1 like

Ja doet mijn dochter ook wel eens. Een paar dagen later eet ze dan weer normaal. Heeft ze toevallig een verstopte neus? Dan vindt mijn kind het ook wel eens ‘eng’ om te slikken lijkt het.

2 likes

Haha ja! Het zijn soms net kleine wetenschappers. Ze testen gewoon wat er gebeurd als ze iets doen. Lichaam, jouw reactie. Mijn zoontje deed het ook en die ging dat door tot kokhalzen.
Toen ben ik hem maar minder gaan geven en pas meer als het op ging.

Ook @anon37686689 Haha ok gelukkig is het herkenbaar. Ze is wel verkouden, maar datt is ze praktisch altijd.
Ze is zich er ook echt bewust van dat ze t doet want ze kletst normaal best veel en dan ineens niet en als je dr aan het lachen maakt houdt ze ook dr lippen stijf op elkaar. Haha echt een clown zo

1 like

Zijn er hier mensen die wasbare luiers gebruiken? Wij doen het sinds een maand of 2/3, en ik heb de perfecte luier voor onze baby nog niet helemaal gevonden waardoor we eigenlijk nog heel vaak wegwerpluiers pakken. Beetje zonde natuurlijk. Dus benieuwd naar ervaringen :blush: