Tips, ervaringen & aanraders #5

Wij hebben ook die microstep met zitje maar ze durft er niet op :sweat_smile:. Ze is 21 maanden maar tot nu toe nog geen succes haha. Daarom maar weer even verstopt en wie weet over een paar maanden. Het lijkt me ideaal met dat zitje, ook voor haar zusje straks.

Wat wel echt een hit is hier als voor haar eerste verjaardag is dit ding van berg:

image

Alle kindjes die hier over de vloer komen rennen er meteen op af haha. Wij hebben de oude versie in het roze, ik vind deze een stuk mooier!

@Zeezout mijn dochter is net zo oud en loopt pas sinds kort. Ik heb me er heel erg zorgen om gemaakt, ik dacht dat ze nooit ging lopen. Hier stond ze 1x op en ging lopen en daarna maanden niet meer. Ik ben extra naar het consultatiebureau geweest maar omdat ze een keer heeft laten zien dat ze het kan hoefden we niet naar de fysio. Wat hier volgens mij heeft geholpen is in dr buitenpak met dr knietjes over het grindpad laten gaan. Dr knieƫn waren helemaal rood en pijnlijk en daarna leek ze pas door te hebben dat lopen toch wel handig is. Maar ik herken het dus wel! Ik werd vooral gek en onzeker van iedereen die maar bleef vragen of ze al liep. Maar het komt waarschijnlijk vanzelf en anders zou ik voor de zekerheid nog een het consultatiebureau of de fysio bellen.

4 likes

Leuke tip! Ik was nog op zoek naar een cadeau voor mijn dochter haar eerste verjaardag en ik overwoog een Wheelybug maar ik denk toch dat ik dit handiger en praktischer vind! Het ziet er ook echt leuk uit. :smiley:

1 like

Ik heb hem ook gekocht nav een tip hier. Er wordt hier al bijna een jaar dagelijks mee gespeeld. Fijne is ook dat hij uitklapbare trappers heeft en hij naast loopfietsje ook als driewieler gebruikt kan worden!

2 likes

Nou we zijn 2 weken niet naar de opvang geweest omdat ik Corona had en we in quarantaine zaten. Deze week weer 2 dagen geweest en ja wel hoor; snotneus en koorts vandaag. :confused: hebben jullie dat ook zo vaak?
Altijd als ze even niet is geweest is ze de dagen erna gelijk aan het snotteren. Zo blijf je bezig zeg.
Helemaal nu, dan moeten we maar weer naar de test straat.
M’n vriend zou vandaag weer met haar naar de indoor speeltuin gaan en ze had er zo zin in. Zelfs toen ze met koorts en snot in bed lag wilde ze nog gaan.

2 likes

Wat een leuk ding! Dankje voor de uitgebreide uitleg.

1 like

Had m’n zoontje ook een lange tijd. Hij is pas de loopfiets ver na z’n 2e gaan gebruiken.

2 likes

Nou ik heb het alleen gehad gek genoeg. Mijn vriend en dochter hadden geen klachten en negatief getest bij de GGD, maar omdat ik niet in isolatie kon, moesten zijn na mijn 7 dagen nog 5 dagen in quarantaine.

@Superkonijn Dat deed mijn dochter ook heel lang, ook sturen deed ze niet ze tilde de fiets aan de voorkant op om van richting te veranderen :joy:

1 like

Ik ben nog niet heel vaak onzeker geweest over iets omtrent m’n baby, maar het consultatiebureau gaf aan dat we rond 6 maanden zouden moeten beginnen met wat brood/pasta/rijst aanbieden. Ze is nu 5 maanden en toont nog 0 interesse in ander eten behalve melk. We hebben wel al wat groente/fruit puree geprobeerd maar ze doet er letterlijk niets mee (behalve kokhalzen). Zouden jullie gewoon nog even wachten in deze situatie?

1 like

Zou het blijven proberen op momenten dat ze echt goed wakker is. Hoe eerder je in dat termijn van 4-6 maanden begint hoe kleiner de kans op allergieƫn is. Of krijgt ze puur borstvoeding? Dan is na 6 mnd starten ook goed, dacht ik.

2 likes

Ik zou het gewoon geregeld proberen en niet te druk maken als ze het niet wil. Zou me er niet te druk om maken, komt vanzelf wel.

2 likes

Elk week x opnieuw proberen. Maar geen zorgen, d’r komt een tijd dat ze geen melk meer wil.

En; food before one is just for fun!

1 like

Ik zou juist even pauze nemen en het over een week of twee, drie weken nog eens proberen. Het kan nu ook alleen maar aversie opwekken. Wij hadden dit ook met ons kind (met groente en fruit al) en toen we het een paar weken later weer eens deden, ging het veel beter.

2 likes

Food under one is just for fun! Melk is de hoofdvoeding en bij Rapley bijvoorbeeld wordt juist aangeraden om pas na 6 maanden te beginnen met oefenen en tot 1 jaar melk qls hoofdvoeding te houden.
Voor allergieƫn is het belangrijk dat je in de periode tussen 4 en ik dacht 7 of 8 maanden begint. Dus niet zo vroeg mogelijk, maar wel voor die tijd regelmatig aanbieden van pinda en ei.

Er zijn genoeg kindjes die met 7 maanden big niets van eten moeten weten, zelfs met 8 of 9 maanden nog niets eten. Lekker je kindje volgen, dat doen jullie juist supergoed.

6 likes

Ik had deze ook voor mijn dochters eerste verjaardag gegeven, maar was juist helemaal geen succes hahaha. Hij is voor haar veel te lomp.

We hebben daarna de puky moto gekocht en daar is ze niet vanaf te slaan! Ze gaat super hard en ze leert alvast een beetje evenwicht houden.

2 likes

Deze hebben wij ook en ook in t roze haha. Alleen niet meer zo populair hier denk omdat hij in verhouding vrij zwaar is, dan gaan ze toch liever op de trybike.

2 likes

Bedankt voor de tips allemaal! Ik gun haar ook even rust en probeer over 1/2 weken weer. Vooral ook ivm het telkens kokhalzen.

2 likes

Heeft iemand hier een aanrader voor een nachtlampje met (sterren)projector? Ben er altijd een beetje huiverig voor lampjes van Ali i.v.m. brandgevaar dus koop het liefst wel een fatsoenlijke, maar er zijn er zoveel…

Mijn eigen aanrader: ik heb dus al een draadloos lampje van Flow Amsterdam voor op het meubel of zelfs mee in bed, en die gaat al twee kinderen mee, en dat is Ʃcht een aanrader :smiling_face_with_three_hearts: Ze hebben nu van het merk Mr. Maria ook Nijntje lampjes van dezelfde soort zag ik

Ik heb 'm hier al eens aangeraden, maar de Alecto BC-21 luchtbevochtiger & projector bevalt hier al jaren heel goed!

2 likes

Wij willen een eerste weekendje weg gaan boeken (CenterParcs) via ouders van nu actie.
Zijn er nog tips? Welke parken zijn leuk? Ben volgens mij nog nooit naar CenterParcs geweest, waar moeten we rekening mee houden met de baby?
En zouden jullie dan savonds bijvoorbeeld met de babyfoon aan een drankje gaan drinken bij dat centrum? Als je zorgt dat je een accomodatie daar ergens naast boekt ofzo? Ik vind t maar spannend.

1 like

Mij lijkt heijderbos het leukste, al helemaal qua zwembad. Lijkt me echt heel leuk met een baby.

Zou alleen zelf nooit mn baby alleen laten met babyfoon oid. Moet ik altijd denken aan Madeleine Mccann

3 likes