Tips, ervaringen & aanraders #5

Ja klopt. Vroeg ook aan het CB of ik daar rekening mee moest houden maar ze gaven aan van niet.

Wij zijn in heijderbos geweest, baby was toen 7-8 maanden. Zaten in een vips huisje en was mooi en redelijk vernieuwd. Park is heel groot, dus ik zou niet wat gaan drinken en je baby in het huisje laten. Wij hadden voorkeursligging geboekt en zaten redelijk dichtbij parkeerplaats en het zwembad, maar als je pech hebt zit je aan de hele andere kant van het park.
Zwembad was ook prima met baby, maar denk dat meeste zwembaden dat wel zijn. In het huisje stond een kinderstoel en ledikantje die je in elkaar kon zetten.

1 like

Ik zou voor een park gaan met vernieuwde cottages en zon vernieuwde boeken, dat scheelt echt heel erg veel. Voor die kleintjes zijn alle zwembaden eigenlijk wel prima. Wij zijn met K. naar een huisje voor 6 personen gegaan, dan had je beneden net ff iets meer ruimte en ook een fatsoenlijke bank etc. En omdat je toch wat meer in het huisje zit met kinderen, vonden wij dat wel fijn, Maar dat verschilt per park dus zou ik even goed kijken voor je boekt. Je kunt bij je boeking aangeven dat je kinderstoel en ledikantje wil iig. Dat scheelt weer meeslepen.

Persoonlijk zou ik niet elders wat gaan drinken, op de meeste parken zelfs als je er dichtbij zit is het nog wel stukje lopen naar die dome. En dat is ook het voordeel van een huisje vind ik, je zit niet zoals in een hotelkamer allemaal in 1 ruimte dus kunt het in de avond gewoon gezellig maken, film, drankje etc.

Ohja waar je ook nog op kan letten, er zijn ook parken met bv een kleine kinderboerderij. Volgens mij iig Port Zelande. Dat is ook leuk met kindjes.

1 like

Wij zaten vorig jaar ook in Meerdal. Inderdaad waren de huisjes erg oud, maar het park zelf was wel leuk! Wij zaten dichtbij de kinderboerderij en er was ook een gedeelte waar je paarden bij je huisje kon boeken. Dat was leuk om te zien, we zijn daar iedere dag langs geweest.

Wat ik zelf erg leuk vond, was dat er herten los liepen

2 likes

Ik ben in september in Heijderbos geweest met familie. We hadden een 8 persoonshuisje en dat vond ik met drie volwassenen en drie kinderen ok, had niet krapper gemoeten. Huisje was gerenoveerd en prima wat mij betreft.
Kinderen waren toen 3, 2 en een net geboren baby. Als ik heel eerlijk ben is het niks voor mij zo’n park, maar de kinderen hebben zich zo ultiem vermaakt dat het alsnog fantastisch was. Speeltuinen, kinderboerderij, heerlijk zwembad en jungledome. Het was echt één groot kinderfeest.

Als je alleen een baby hebt zou ik persoonlijk eerder voor een los huisje gaan, in de buurt van een zwembad. Iets drinken met kind in het huisje zou ik ook niet doen, maar ben nogal angstig aangelegd wat dat betreft. Die huisjes zijn wel comfortabel genoeg om lekker thuis te hangen, vonden wij in elk geval heerlijk na een drukke dag. Kids in bed en wij aan de borrel!

Zo’n park is heel groot, je loopt wat af. We hebben toen ook nog zo’n golfcar gehuurd voor het verblijf (peuters uiteraard door het dolle heen haha)

2 likes

Veel tips zijn al gegeven. Zelf vind ik een indoor speeltuin ook leuke optie. Als beetje slecht weer is en baby die rondkruipt hebben ze vaak al een hoekje voor.
Eigen kamer voor kind is wel fijn. En als je kind loopt is een omheinde tuin ook prettig.
Ergens drinken en babyfoon zou ik nooit doen. Dan mee in wagen of thuis gezellig in het tuintje.

1 like

Ja ik vind zo’n park toch een beetje iets engs hebben in zo’n bos vaak :woozy_face: hotel vind ik ook weer wat anders.

6 likes

Thanks allemaal! Voelde voor mij ook niet zo goed om kindje al zo alleen in zo’n huis te laten en zelf nog ergens heen te gaan, al is het bij wijze van 50 meter verder. Geen idee wat ‘gebruikelijk’ is. Maar dan blijven we lekker in het huisje s’ avonds haha. (of slaapt ze in de wandelwagen).
Vooral het zwemmen samen kijk ik echt naar uit. Het is een soort ultieme knusheid of degelijkheid wat het leuk maakt zo samen op ‘vakantie’ haha :smiling_face_with_three_hearts:.
Bedankt voor de tips.

3 likes

Ik wil nog even terugkomen op zo’n learning tower. Hij staat hier nu een week of 3 in de keuken, omdat we te lui waren om naar zolder te brengen en af en toe zat F. er op te trommelen of hield zich er aan vast. Vandaag klom hij er zelf in (even hulp gehad bij de ijzeren stang, want hij had niet direct door dat hij daar onderdoor moest) en ben er nu al blij mee! Hij is zo tevreden aan het ‘meehelpen’ ipv dat gesjor en gejammer aan je been als je bezig bent. Hij is nu ruim 11 maanden oud.

Foto

33 likes

Leuk! Weet iemand tot welke leeftijd een learning tower te gebruiken is?

Wij hebben de learning tower DIY van de Ikea krukken gemaakt. Hier ook een groot succes! En budgetvriendelijk, voor wie wat minder te besteden heeft. Wij hebben het geheel met een lak van Action ook nog een mooi kleurtje gegeven :relaxed:. Hij is wel smaller dan de echte learning towers, dus weet niet hoe lang hij mee zal gaan. Maar voor nu is het echt een fijn ding :grin:.

1 like

Een aantal vragen:

1. Iemand ervaring met een fles weigeraars bij bv. En deze wel accepteert bij kv? Geen idee waarom ik het denk maar ik denk dat baby de fles weigert omdat het bv uit een fles is.

2. Ik ben opzoek naar een zwembad in de kop van Noord Holland/midden Noord Holland waar het makkelijk gemaakt word voor ouders met baby’s (aankleed ruimte etc)

3. We willen in sept op vakantie naar Griekenland/Spanje of Portugal. Baby is dan bijna een jaar oud en we zijn dus gebonden aan slaapjes. Ik heb voor ogen om naar een park te gaan waar we een bungalow/kamer met terras hebben met in de buurt een zwembad op t park en aan t strand/ binnen 200m. Ik kan t alleen niet echt vinden dus ben benieuwd of er ouders naar zoiets op vakantie zijn geweest.

1 like

Bij mij staat hij tegen een stukje muur aan in de keuken. Is normaal eigenlijk een loos stukje ruimte en hij stond niet in de weg, anders hadden we hem wel naar zolder gebracht toen we hem nog niet gebruikten. Maar je moet wel net zo’n stukje hebben… anders weet ik het eigenlijk ook niet.

1 like

T is nu 2,5 en staat er nog steeds graag in. Beide buurkinderen trouwens ook (3 en 7). Hebben de ikea variant en er inmiddels het stukje aan de achterkant uitgehaald zodat hij er makkelijker in en uit kan klimmen.

Hij staat bij ons altijd aan het aanrecht. Daar is genoeg plek.

2 likes

Op punt 3

Wij gingen naar gran canaria rond die leeftijd en zaten toen in een soort bungalow op HD parque Christobal. Heel goed bevallen! Je had standaard twee ligstoelen bij je ‘huisje’ maar wel alle gemakken van een resort. Geen strand in de buurt btw, maar daar zijn we toch niet echt fan van.

2 likes

Is zo’n kiddi mes een aanrader?
Ze is 2 jaar en wilt graag helpen snijden maar met de plastic mes van ikea (van dat bestek setje) komt ze de tomaatjes niet door.
We snijden nu elkeer stukje in maar zijn eigenlijk dubbel bezig. En nog is het mes vaak te bot.

Wat vinden jullie dat je mag verwachten van een KDV wat betreft je baby laten slapen?

Hoort het erbij dat ze je baby even wiegen of wandelen met een wagen of is het logisch dat ze een baby alleen in bedje leggen en echt niet altijd tijd hebben om trucjes te doen?

2 likes

Ik verwacht ook wel dat ze toch zeker iets extra moeite doen als een baby niet wil slapen. Dus niet alleen wegleggen en als ‘t dan niet lukt er gelijk weer uit pakken.

Bij mij op het KDV doen ze gelukkig ook extra moeite. De eerste maanden sliep hij op de groep in een swing, lekker geborgen.
Nu (9 maanden) ligt hij wel op de slaapkamer. 1 keer lukte slapen écht niet en toen zijn ze met ‘m gaan wandelen buiten en viel hij wel gelijk in slaap. Top vind ik dat!

4 likes

Wel wat proberen, maar ik verwacht niet dat ze half uur lopen te wiegen. Maar niet in alleen in bed leggen en jammer dan als niet lukt.
Mijn dochter sliep lang in de hangwieg op de groep want bedje in de slaapruimte sliep ze niet. Ook weleens meegenomen naar buiten in de kinderwagen om te wandelen en slapen.

2 likes

Hangt denk ik af van de bouw van je kind. Ik heb 2 schrielkippen, die pasten er met 2,5 eigenlijk nog niet in maar deden het goed met zwembandjes. Misschien zo’n rode band waarin ze naar voren liggen en ook kunnen spartelen, Swim trainer heet die geloof ik

1 like