Je hebt al honderd ervaringen maar altijd fijn om m’n verhaal kwijt te kunnen haha. Ik was al snel aan het kolven, omdat mijn baby groot was en honger had. Ik heb het uiteindelijk vijf weken volgehouden maar ik vond het echt niks aan. Ik had het mezelf wel zo makkelijk mogelijk gemaakt. Altijd lekkere snacks, leuke serie aan en een kolfbeha en draadloze pomp zodat ik me gewoon vrij kon bewegen.
Maar ik vond het niks aan en het was zo allesoverheersend. Mijn productie was ook niet top dus ik zat ook vaak te power kolven (ik weet niet eens meer hoe vaak dat was maar wel vaaaaak en lang en veel). En ik weet dat sommige vrouwen er heel negatieve gevoelens bij hebben maar ik vond het gewoon niks aan en vervelend.
En ik had echt duizend keer zoveel respect voor de vrouwen hier die het wel langer hebben volgehouden.
Ik herken ook die steek van @Spaties, ik wilde het zo graag ‘goed’ doen en die vanzelfsprekendheid die ik had als ik dacht aan borstvoeding, dat ging ik wel even ‘fixen’ want ja ‘90% van de vrouwen kan fysiek borstvoeding geven’ ja lol er kwam melk uit maar daar was alles mee gezegd.
Ik moedig mensen vooral aan het gewoon te proberen, ook het kolven. Maar niet over je eigen grenzen aan, want kunstvoeding is ook heel goed. Je doet je kindje er niets mee tekort.
Sorry hele rant maar ik vind het nog steeds lastig af en toe :’)