Vraagje: na de traditionele beker met draaidop van Mepal hebben we deze gebruikt (ook Mepal), maar nu toch weer een natte tas mee naar huis. Van welke bekers zijn jullie fan voor schoolgaande kinderen? Ik heb ook de Airup nav een tip overwogen, maar dat vind ik toch wel een dure grap met de pods en de recensies zijn niet top. Ik dacht eraan om gewoon een Dopper mee te geven? Maar misschien ook niet praktisch…
Wij hebben al twee jaar deze in verschillende prints:
Nog nooit een natte tas.
Ik doe het juist altijd andersom, eerst mama poetsen en dan mag jij poetsen om te kijken of mama het wel goed heeft gedaan. Dit werkt wel goed.
Een dopper lekt ook😭
Wij hebben deze:
Oeh de recensies zien er ook goed uit inderdaad + leuke printjes haha (iets met kieskeurige kinderen😜). Ik ga sowieso eentje bestellen om te testen!
Ik heb het 1,5 jaar gedaan (ivm sondevoeding en borstweigeren). Het is te doen, maar ik zou er nooit voor hebben gekozen als mijn kind wel gewoon live zou drinken. Ik miste de live voeding en het is intensief. Maar wel fijn dat ze zo toch nog mijn melk kon krijgen.
Belangrijk is om niet te gauw minder te kolven, als je het langere tijd wil volhouden. Verder is er een hele fijne fb groep (Fulltime kolvers) met goede tips en tricks.
Deze heb ik ook (en een aantal keer getipt hier haha) ik vind hem ideaal! Super vaak gevallen, maar lekt nog niet
Ik heb ook een flessenvraag. Mijn peuter drinkt nog graag wat warme melk elke ochtend en avond, zij dit soort rietjes bekers daar ook voor geschikt? Ik gebruik nu nog steeds een Dr. Brown fles, heb verder een 360 beker (maar daar drinkt ze minder graag uit) en open beker (die krijgt ze alleen aan tafel)
Ik zou t niet doen maar dat is meer omdat melk uit zo’n rietje lastig schoonmaken is!
Dat rietje uit die camelback kan volgens mij wel in de vaatwasser
Beetje vreemde vraag: maar is er iemand die tegen de verzendkosten van z’n babyfoon af wil?
Samenvatting
Vader van een vriendin is uitbehandeld en omdat hij beneden slaapt en zij boven lijkt een babyfoon wel fijn voor snachts
Ongevraagde tip: de app Babyfoon 3G werkt ook heel goed, die is maar €6
Een biecht maar we hebben de de Brown doorgebruikt totdat hij stopte met melk drinken. Was meestal 2x per dag maximaal op het eind.
Deze is toch gewoon gratis? Heb er nooit voor betaald, Android en ios
Ik zie nu zelfs €6,49 voor Android. Wat een afzetters
Mijn 2,5 jarige drinkt ook nog elke morgen een papfles. Ze vindt het heerlijk en wil niks anders. Ik vind het lekker makkelijk, want zo leeg en ik hoef niet steeds op te letten of ze wel haar boterham eet. Win-win. Zolang zij die fles wil hebben: prima. Ik neem aan dat het voor haar 12e wel gedaan is.
Uiteraard verzwijg ik dit op het cb. Daar kreeg ik de vorige keer een reprimande toen ik liet doorschemeren dat ze af en toe (haha elke dag) nog een fles krijgt.
Nee helemaal niet ongevraagd, super juist, thanks!
Die app gebruik ik ook op de ipad, werkt prima. Kunt ook de gevoeligheid instellen volgens mij en ook praten naar elkaar.
Andere ongevraagde tip, hebben jullie een buurtapp oid? Daar zou je de vraag ook even neer kunnen zetten. Ik heb vandaag in onze (kinderrijke) vriendengroepapp gevraagd of iemand een ongebruikte babyfoon had die ik tijdelijk mag lenen (gebruik de ipad voor white noise voor mn nichtje) en had binnen 5 minuten een babyfoon te leen.
J (14 mnd) sliep altijd supersnel in, beneden een boekje lezen, slaapzak aan, muziekdoosje, speen en klaar. Dan konden we zo weglopen. Sinds een week ongeveer gooit hij steeds zijn speen uit bed en jammert rot hij zijn speen terug heeft, en dan zo 10-20x achter elkaar. Ik twijfel een beetje wat wijsheid is, gewoon 100x die speen teruggeven of 1x teruggeven en daarna gewoon op de grond laten liggen en hem zonder speen troosten. Wat raden jullie aan in de (hopelijk niet al te lange) fase?