Wij legden meerdere spenen in bed, een stuk of 3/4. Pas als alles uit bed lag kwamen we terug
Die van mij ook hoor tot ze 3,5 was. Zo lang ze niet de hele dag aan een fles met appelsap lurken valt de schade voor de tanden reuze mee lijkt mij!
Oh ja mijn dochtertje drinkt alleen water verder en dus een fles pap per dag. Water (of thee) drinkt ze uit een gewone beker, rietjesbeker of zoān 360 ding. Bij oma af en toe een glas diksap, maar dat is 1 keer per week. Haar tanden staan ook prima recht, ondanks dat ze alleen ās nachts een speen heeft.
Dat deden wij ook en nu gaat ze niet slapen zonder dat ze 1 speen in haar mond heeft en in beide handjes ook 1 speen. Dus ze moet 3 spenen in totaal hebben, als er 1 op de grond valt is het krijsen totdat ze em weer heeft (ook snachts
). Soms ben ik het zo zat dan flikker ik alle spenen die in huis te vinden zijn in der bed en ligt ze soms wel met 10 spenen (in de hoop dat er uiteindelijk minimaal 3 overblijven) haha
Ik vervloek het moment dat ik een speen in de mond van mijn baby deed.
Zo verslaafd zijn ze aan die dingen
Ja die van mij dronk toen ook alleen water uit een gewone beker overdag, en dan bij het ontbijt en voor naar bed (tandenpoetsen deden we na de fles) een fles melk. Die verdunde ik op een gegeven moment al want het ging meer om het ritueel dan de melk uiteindelijk. Overigens ook verzwegen voor het CB @poesch, die waren zo streng over de fles haha
Nou inderdaad, een soort kindercrack. Ik kan het soms hysterische gejammer om haar āpeentjeā af en toe niet meer horen.
Hier wordt ook geĆ«xperimenteerd met de speen. Laatst gooide hij hem tijdens een dutje steeds uit bed. Ik dus steeds terug. Toen bleef ik in de kamer maar deed ik de deur open en dicht, hij hoorde de deur nog niet dicht gaan of ik zag zān handje al buiten het bed komen. Meestermanipulators, die kinderen. Toen even geknuffeld en gelukkig begreep ik zān tekens goed en viel hij toen in slaap, maar ik vond het wel heel grappig.
En tsja ik vind de speen heerlijk. Vooral als troost en inderdaad 's nachts.
Ik heb mān hart verloren aan die Engel Natur jasjes. Al langer, maar nu ze echt buiten speelt en een ābeetjeā minder hard groeit vind ik het denk ik wel waard hha.
Ze zit nu in 80-86, afhankelijk van kleding merkā¦
Maar ik moet kiezen 74-80 of 86-82ā¦
Hier iemand een idee van de maatvoering ? Vallen ze echt heel groot? Ze lijken ook wel weer wat kort?
Blij om te lezen dat meer kindjes wat ouder nog fles melk /pap drinken.
Anders drinkt ze geen melk.
Wij hebben de speen al geminimaliseerd tot bed. Bijna klaar voor de volgende stap.
Een speenkoord misschien? Van difrax verkopen ze bij de kruidvat
Wordt dat met slapen niet gevaarlijk ivm koord om nekje met draaien?
Weet iemand een leuke nep telefoon speelgoed? Ik zie op bol.com best wat verschillende⦠van 9 tot 40 euro ongeveer. Mijn kind is zo obsessed met telefoons haha
Heb alleen de tip om niet die van de action van ā¬5 te kopen. Misschien een open deur haha. Maar hier stak hij hem in zān mond uiteraard, maar hij kan niet tegen kwijl dus dat ding werkte al gauw niet meer naar behoren. Een avond ging hij qua geluid een eigen leven leiden en ik schrok me rot savonds laat toen hij uit het niets ineens af ging in de speelgoedmand en op hol sloeg. Hij ging niet meer uit, wat ik ook probeerde. Batterijen kon je er ook niet uithalen. Heb hem in de ondergrondse container gegooid en terwijl ik terug naar de voordeur liep ebde het ellendige geluid weg. Ga er vanuit dat de batterijen ooit op moesten raken.
Tot zo ver mijn bijdrage.
Mijn dochter is 8 kilo en 75 cm en draagt het 74/80 jasje, idd wel wat groot maar het zit heerlijk.
Vind dat altijd zo gek. Je āmagā wel gewoon tot āminimaalā 2jr en daarna āzolang goed voeltā borstvoeding geven op verzoek (dat is dan het WHO advies). Maar de fles? Daar moeten ze zo snel mogelijk af hoor !!!1!!!
Ik heb het jasje in 74/80 gekocht toen mān dochter in maat 68 nog zat. Ik twijfelde toen tussen 74/80 of 62/68. Ik ben blij dat ik voor de grotere maat ben gegaan, want dan kan ze hem langer door dragen. Je kan de mouwen heel makkelijk omslaan vind ik. Ik zou dus voor maat groter gaan 86/92 in dit geval
L heeft nu maat 86 en draagt haar jasje maat 62/68 nog steeds die dingen vallen echt groot uit. Zou voor 86-92 gaan, kunnen ze nog heel lang doordragen!
Ik ga voor L nu ook een groter maatje aanschaffen Twijfel nog even welke kleur.
Spijker op zijn kop!!! Ik heb me hier zo erg over verbaasd!
Waarom mag een bv baby bijv onbeperkt melk en moet je bij een fv baby heel snel flessen afbouwen.