Heeft hier iemand misschien nog tips voor zwangerschaps panty’s en /of maillots als je wat langere benen hebt? Ik heb er nu een van de prenetal aan. Maar het kruis komt tot het midden van mijn bovenbenen.
Ja… en het een op verzoek en het ander op de klok… het kan gewoon allebei op allebei de manieren…
Ik heb beide maten die je noemt hier in gebruik. ze vallen erg groot. Ter vergelijking:
Berentrui is maat 74 van H&M
Blauwe is 74/80 engel
walnoot is 86/92
A is bijna 3 en past nog makkelijk in 86/92 hij zit momenteel nog net in maat 98.
O is is 1 maar een kleintje hij past nu goed in 74 maar zwemt nog in zijn engel jasje. Gelukkig sluiten de mouwen goed af bij de polsen dus geen last van te lange mouwen
Oh dat op de klok heb ik nooit gehoord. Maar ik denk dat het bij flesvoeding voor sommige mensen misschien lastiger is om de baby te volgen. Geen idee eigenlijk, wij deden ook flesvoeding op verzoek en nu wel soort van ‘op de klok’ maar meer omdat hij anders weer te weinig melk krijgt.
Sowieso vind ik die hoeveelheid melk lastig. Is het een melkindustrie dingetje dat hij zoveel melk moet krijgen, of moet dat echt? Volgens mij moest hij met 1 nog 300 ml krijgen ofzo. Ik vind dat best veel, vooral omdat hij qua hoeveelheid eten de fles niet meer nodig heeft. We geven nu de helft soja omdat hij op de opvang ook alleen gewone melk krijgt (en geen zin om steeds pakken mee te geven).
Wij hebben een heel leuk tuintje maar helemaal geen gras. De tegels zijn vrij ruw, waardoor ik het niet echt geschikt vindt om hem daar te laten spelen zolang hij nog kruipt. We willen ooit wel gras maar dat wordt een hele tuinverbouwing denk ik, en de badkamer heeft prioriteit nu.
Heeft iemand tips voor een goede ondergrond die we over de tegels kunnen leggen zodat er in een deel van de tuin wel gespeeld kan worden. We hebben al zo’n puzzelmat maar ik heb het liefst iets dat ik buiten kan laten liggen.
Ja dat had ik ook. Wat een ondingen zijn dat. Ik heb de before&after legging van de h&m gekocht en daar woon ik in. Ik heb mijn eigen maat gedaan en de pijpen zijn lekker lang. Ook kun je hem over je buik doen. Ik ben nu 34 weken en hij kan nog helemaal over mijn buik heen.
Edit: je vroeg om een panty of maillot, maar die heb ik dus ook niet kunnen vinden. Maar na deze heb ik niet verder gezocht. Echt een topding.
Ja met op de klok bedoel ik “5x180”. Dan zit je automatisch op een klok ritme.
Terwijl het ook kan 8x, en de ene keer 80 en dan 120 en dan weer 60 en dan 160 zegmaar.
En volgens mij gaat het om 300ml zuivel! Dus boter/kaas/melk/yoghurt. Bij m’n een bakje yoghurt is al wel 100/150 vaak. En dan bij lunch of ontbijt nog keer een beker melk en nog 1 flesje of borstvoeding en dan zit je er al
Ja ik vind dat dus best veel haha, wij geven nu 's middags 90 melk, 's avonds yoghurt 100 en dan nog fles melk 120. We redden het makkelijk, maar omdat de melkindustrie zo diep in het Voedingscentrum zit weet ik niet of ik geloof dat het zoveel moet zijn.
Gelukkig heb ik mijn man kunnen overtuigen dat soja net zo goed is, ik ben gewoon niet zo’n fan van zoveel zuivel.
Nee, ik gebruik nog gewoon de normale fles met smalle hals en groene ding erin.
Thanks allemaal voor het delen van jullie ervaringen. Ben dus niet de enige die gewoon nog wat melk geeft in een ouderwetse fles
Zo lang ze het zelf nog graag wilt, dan geef ik gewoon nog een beetje s’ochtends en s’avonds.
Ik heb toen bij de Action 12 van die zwarte tegels gekocht, 6,95 oid voor 6 stuks. Tis geen topkwaliteit maar voor in de tuin en voor die prijs prima. Zijn iets dunner (en groter) dan zon puzzelmat maar echt helemaal prima. Hadden wij in onze oude tuin onderaan de glijbaan liggen en achter de trap, omdat dat op tegels stond en ze anders te hard neer kwam. Ik liet dat gewoon buiten liggen, toen er sneeuw wat voorspeld vorig jaar wel weg gehaald.
Edit: deze zijn het Multifunctionele matten | Action.com
Oja dat is een goede. Ik heb nu zo’n speelmat van Lidl maar die is best dik en kleine stukken.
Ik moet alleen even kijken hoe al onze bomen het gaan doen qua schaduw, we hebben een tuin op het zuiden dus een zwarte mat is misschien wat oncomfortabel haha.
Ik ben zelf 1,76 en heb voor kerst de zwangerschapspanty van de Hema gekocht. Ik ben geen echte kenner want ik draag bijna nooit panty’s omdat ik ze kut vind zitten maar van deze had ik geen last. Ik kon hem lekker hoog optrekken (tot onder m’n bh) en hij zakte niet af.
Ook heel raar, ze hanteren niet in alle landen dezelfde maximale hoeveelheid flesvoeding per dag. In NL was het max 1 liter geloof ik, toen we emigreerden naar een ander west-Europees land mocht er opeens meer. En de samenstelling van het melkpoeder was exact hetzelfde, heb ik toen nog gecheckt. Sowieso heel interessant om de verschillende ‘regels’ mee te maken, ben een tijdje bij het CB in NL gebleven en ook de check ups in het andere land gedaan. In NL MOEST ze x aantal boterhammen per dag eten (‘voor de mondmotoriek, anders leren ze niet praten’), in het andere land waren gluten juist verboden voor 1 jaar oud. En nog meer van dat soort dingen. Heeft me in ieder geval geleerd om al die adviezen flink te relativeren, in beide landen worden kinderen groot en leren ze praten
Oh dat is eigenlijk wel een goede ja. Het hoeft ook niet bouncy te zijn, als het maar geen schrammen en gescheurde broeken veroorzaakt (we hebben een kontschuiver)
Dit moet officieel met alle spenen, ook die van de fles. Wij hebben dit echt niet zo strikt gedaan haha. Ik controleer de spenen wel regelmatig op scheurtjes of beschadigingen en dan worden ze uiteraard meteen vervangen.
Maar wij hebben ook altijd meerdere spenen en vijf flessen in gebruik dus ze worden minder intensief gebruikt als je er maar 1 hebt vind ik
Ik kocht altijd gewone panty maar dan paar maten groter😂
Wij hebben inderdaad vijf flessen in gebruik omdat we lui zijn en zo kunnen ze gewoon allemaal in de vaatwasser einde van de dag en dan als die klaar is, kunnen we even vooruit. Zo’n hekel aan die flessen afwassen haha.
Kind drinkt nu minder flessen per dag maar die eerste maanden vond ik het echt een verademing!
Ja, vooral een grotere maat kopen! Ik heb er 1 van de Hema en die past prima in een grotere maat.
L. heeft een ontstoken oogje, zit allemaal viezigheid in steeds…vooral na het slapen. Denk dat ze met haar snotter handjes in haar ogen heeft gewreven. En ik mag er natuurlijk niet aankomen, erg handig allemaal. Wat kan ik doen om het een beetje te verwachten? Ik gebruik nu gewoon voorzichtig een wattenschijfje met water van buiten naar binnen.
Ooooh joh goed dat je dit zegt want ik heb wel meerdere spenen die we om de zoveel tijd vervangen (wel langer dan 6 weken want de spenen worden toch afgewisseld dus niet allemaal fulltime in gebruik) maar de flessen spenen moet ik ook maar eens gaan vervangen
Ik vind het ook heel stom dat je bij een fles (van dr Brown in elk geval) standaard een 1 speen erbij krijgt. Zou veel handiger zijn als je dan zelf een speen kan selecteren die meer geschikt is… Ik gebruik de 1 spenen nu alleen om ze de vitamine D druppels te laten opzuigen hahaha