Tips, ervaringen & aanraders #5

Nee, ik gebruik nog gewoon de normale fles met smalle hals en groene ding erin.
Thanks allemaal voor het delen van jullie ervaringen. Ben dus niet de enige die gewoon nog wat melk geeft in een ouderwetse fles :blush:
Zo lang ze het zelf nog graag wilt, dan geef ik gewoon nog een beetje s’ochtends en s’avonds.

2 likes

Ik heb toen bij de Action 12 van die zwarte tegels gekocht, 6,95 oid voor 6 stuks. Tis geen topkwaliteit maar voor in de tuin en voor die prijs prima. Zijn iets dunner (en groter) dan zon puzzelmat maar echt helemaal prima. Hadden wij in onze oude tuin onderaan de glijbaan liggen en achter de trap, omdat dat op tegels stond en ze anders te hard neer kwam. Ik liet dat gewoon buiten liggen, toen er sneeuw wat voorspeld vorig jaar wel weg gehaald.

Edit: deze zijn het Multifunctionele matten | Action.com

Oja dat is een goede. Ik heb nu zo’n speelmat van Lidl maar die is best dik en kleine stukken.

Ik moet alleen even kijken hoe al onze bomen het gaan doen qua schaduw, we hebben een tuin op het zuiden dus een zwarte mat is misschien wat oncomfortabel haha.

Ik ben zelf 1,76 en heb voor kerst de zwangerschapspanty van de Hema gekocht. Ik ben geen echte kenner want ik draag bijna nooit panty’s omdat ik ze kut vind zitten maar van deze had ik geen last. Ik kon hem lekker hoog optrekken (tot onder m’n bh) en hij zakte niet af.

3 likes

Ook heel raar, ze hanteren niet in alle landen dezelfde maximale hoeveelheid flesvoeding per dag. In NL was het max 1 liter geloof ik, toen we emigreerden naar een ander west-Europees land mocht er opeens meer. En de samenstelling van het melkpoeder was exact hetzelfde, heb ik toen nog gecheckt. Sowieso heel interessant om de verschillende ‘regels’ mee te maken, ben een tijdje bij het CB in NL gebleven en ook de check ups in het andere land gedaan. In NL MOEST ze x aantal boterhammen per dag eten (‘voor de mondmotoriek, anders leren ze niet praten’), in het andere land waren gluten juist verboden voor 1 jaar oud. En nog meer van dat soort dingen. Heeft me in ieder geval geleerd om al die adviezen flink te relativeren, in beide landen worden kinderen groot en leren ze praten :grinning_face_with_smiling_eyes:

8 likes

Oh dat is eigenlijk wel een goede ja. Het hoeft ook niet bouncy te zijn, als het maar geen schrammen en gescheurde broeken veroorzaakt (we hebben een kontschuiver)

2 likes

Dit moet officieel met alle spenen, ook die van de fles. Wij hebben dit echt niet zo strikt gedaan haha. Ik controleer de spenen wel regelmatig op scheurtjes of beschadigingen en dan worden ze uiteraard meteen vervangen.

Maar wij hebben ook altijd meerdere spenen en vijf flessen in gebruik dus ze worden minder intensief gebruikt als je er maar 1 hebt vind ik :joy:

1 like

Ik kocht altijd gewone panty maar dan paar maten groter😂

2 likes

Wij hebben inderdaad vijf flessen in gebruik omdat we lui zijn en zo kunnen ze gewoon allemaal in de vaatwasser einde van de dag :joy: en dan als die klaar is, kunnen we even vooruit. Zo’n hekel aan die flessen afwassen haha.

Kind drinkt nu minder flessen per dag maar die eerste maanden vond ik het echt een verademing!

2 likes

Ja, vooral een grotere maat kopen! Ik heb er 1 van de Hema en die past prima in een grotere maat.

1 like

L. heeft een ontstoken oogje, zit allemaal viezigheid in steeds
vooral na het slapen. Denk dat ze met haar snotter handjes in haar ogen heeft gewreven. En ik mag er natuurlijk niet aankomen, erg handig allemaal. Wat kan ik doen om het een beetje te verwachten? Ik gebruik nu gewoon voorzichtig een wattenschijfje met water van buiten naar binnen.

1 like

Ooooh joh goed dat je dit zegt want ik heb wel meerdere spenen die we om de zoveel tijd vervangen (wel langer dan 6 weken want de spenen worden toch afgewisseld dus niet allemaal fulltime in gebruik) maar de flessen spenen moet ik ook maar eens gaan vervangen :sweat_smile:
Ik vind het ook heel stom dat je bij een fles (van dr Brown in elk geval) standaard een 1 speen erbij krijgt. Zou veel handiger zijn als je dan zelf een speen kan selecteren die meer geschikt is
 Ik gebruik de 1 spenen nu alleen om ze de vitamine D druppels te laten opzuigen hahaha

1 like

Heeft iemand een tip voor een leuk voorleesboek waar wat langere verhaaltjes in staan? Ik heb wel veel boekjes, maar dat is met 3 woorden per pagina en dan ben je zo snel door de boekjes heen. Ik heb ook twee boekjes met meerdere verhaaltjes (Dikkie Dik en Voorleesboek voor vaders), maar Dikkie Dik is een irritante kutkat en dat voorleesboek komt uit 1986 dus ik zoek iets leukers

Wat vind je leuk? Welke leeftijd?

Mijn baby is 7 maanden en ik zoek een boekje met korte verhaaltjes die 3-5 minuten duren om voor te lezen, verhaaltjes mogen over van alles gaan maar bij voorkeur wel een beetje actueel en inclusief. In dat voorleesboek voor vaders is bijvoorbeeld moeder altijd aan het koken en boodschappen aan het doen en vader aan het werk.

2 likes

Ik lees nu deze voor

De kleine walvis heet het. Single dad dus is weer eens iets anders

Al moet ik zeggen dat ik me echt een debiel voel als in haar voorlees want het lijkt haar echt niks te boeien en ze reageert nergens op :woozy_face::joy:

2 likes

Hmm, ik lees altijd vanalles voor maar mijn kids hebben wel een paar favorieten.

Rambamboelie
Huppel
Leeuw en de muis
Gewoon zoals je bent
Van wie zijn deze billen

Ik zweer bij de Nijntje boekjes. (Of over Boris etc).
Zijn niet te lang en simpele tekeningen die ze best snel al kunnen aanwijzen.

Mijn baby heeft de hele nacht liggen hoesten (En ons wakker gehouden). Bedje staat al iets schuiner, nog iets anders wat ik kan doen/haar geven?

Het was echt dit:

afbeelding

4 likes

De nijntje boeken idd. Duidelijke plaatjes, 4 zinnen per pagina en al snel herkenning. Zijn al vanaf jong leuk voor ze vond ik.

Verder lezen wij momenteel veel voor uit Gonnie en Gijsje, heb jij misschien olifant gezien en ik zou wel een kindje lusten. Meestal koest onze 2,5jarige wat er in de avond wordt voorgelezen, maar onze jongste zit er ook bij en komt ook steeds vaker zelf met een boek aan lopen in de avond (meestal gonnie en gijsje of olifant).

1 like