Heeft iemand een tip voor een leuk voorleesboek waar wat langere verhaaltjes in staan? Ik heb wel veel boekjes, maar dat is met 3 woorden per pagina en dan ben je zo snel door de boekjes heen. Ik heb ook twee boekjes met meerdere verhaaltjes (Dikkie Dik en Voorleesboek voor vaders), maar Dikkie Dik is een irritante kutkat en dat voorleesboek komt uit 1986 dus ik zoek iets leukers
Wat vind je leuk? Welke leeftijd?
Mijn baby is 7 maanden en ik zoek een boekje met korte verhaaltjes die 3-5 minuten duren om voor te lezen, verhaaltjes mogen over van alles gaan maar bij voorkeur wel een beetje actueel en inclusief. In dat voorleesboek voor vaders is bijvoorbeeld moeder altijd aan het koken en boodschappen aan het doen en vader aan het werk.
Ik lees nu deze voor
De kleine walvis heet het. Single dad dus is weer eens iets anders
Al moet ik zeggen dat ik me echt een debiel voel als in haar voorlees want het lijkt haar echt niks te boeien en ze reageert nergens op
Hmm, ik lees altijd vanalles voor maar mijn kids hebben wel een paar favorieten.
Rambamboelie
Huppel
Leeuw en de muis
Gewoon zoals je bent
Van wie zijn deze billen
Ik zweer bij de Nijntje boekjes. (Of over Boris etc).
Zijn niet te lang en simpele tekeningen die ze best snel al kunnen aanwijzen.
Mijn baby heeft de hele nacht liggen hoesten (En ons wakker gehouden). Bedje staat al iets schuiner, nog iets anders wat ik kan doen/haar geven?
Het was echt dit:
De nijntje boeken idd. Duidelijke plaatjes, 4 zinnen per pagina en al snel herkenning. Zijn al vanaf jong leuk voor ze vond ik.
Verder lezen wij momenteel veel voor uit Gonnie en Gijsje, heb jij misschien olifant gezien en ik zou wel een kindje lusten. Meestal koest onze 2,5jarige wat er in de avond wordt voorgelezen, maar onze jongste zit er ook bij en komt ook steeds vaker zelf met een boek aan lopen in de avond (meestal gonnie en gijsje of olifant).
Thanks voor alle tips! Ik zoek dus eigenlijk 1 boek waar meerdere verhaaltjes in staan, zodat ik niet elke avond hetzelfde voor zit te lezen. Van Dikkie Dik heb ik nu bijvoorbeeld een boekje met voor elke dag een verhaaltje maar ik vind Dikkie Dik kut dus ik zoek wel wat afwisseling
@Karl_Lagerfeld ik heb van VSM hoestdrank, Tussikind, dat werkt wel. Maakt het allemaal wat losser
Hier ook een stem voor nijntje. Het voor (of nadeel) is dat je ze uiteindelijk uit je hoofd op kan zeggen
De leeuw in de muis
Twee vechtende eekhoorntjes
Ik wil de maan en andere verhalen
Ik zie bij @Fredje een boek van susanne Strasser staan.
Zo moe en toch klaarwakker en de walvis neemt een bad waren hier een zeer groot succes. Kan al vanaf heel jong en nu met 2,5 vind T ze nog steeds leuk.
Geen boek met meerdere verhaaltjes, maar hier is Klipperdeklop erg geliefd. Of Mmm, een taart. Dieren en vallen is een favoriet onderwerp hier
Ik smeer bij mijn kind altijd een beetje Luuf op de borst en rug als ze veel hoest.
Dit is wel pas vanaf 6 maanden toch? Helpt dit ook bij neusverkoudheid? Mijn baby is al een paar dagen ziek, koorts en neus zit helemaal dicht. We kunnen er van alles uit zuigen maar het zit dan minuut later weer dicht. Neusspray doet niet zoveel. Zo sneu, ze laat iedere keer de helft van haar fles staan omdat drinken gewoon niet lukt.
Oh sorry dat zou goed kunnen! @Karl_Lagerfeld even checken inderdaad!
Zo lastig als ze zo verkouden zijn hè. Mijn kind is vaak heel verkouden en onze formule is nu altijd: neusspray, Luuf, hoestdrank (tijmsiroop) en dan het bedje ook nog omhoog. Toen ze kleiner was, ging ik wel eens met haar in de badkamer zitten met de douche heel warm aan zodat ze een beetje kon stomen. Ui naast het bed schijnt ook te helpen maar heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
Van Gonnie en Gijsje heb je iig boeken met meerdere verhalen erin, wij hebben er 1 met 4 verhalen erin en lees dan idd jedere keer als ze dat boek kiezen een ander verhaal voor.
Wij hebben deze Bekijk Gonnie & vriendjes - Gonnie en Gijsje…en Ollie natuurlijk! op: Gonnie & vriendjes - Gonnie en Gijsje...en Ollie natuurlijk!, Olivier Dunrea |... | bol.com
Gebruik je ook neusspray met xylo? Dat helpt hier wel iets. We doen voor ze de fles krijgen dan zowel zoutoplossing als xylo neusspray erin, dan is in elk geval de neus weer iets meer vrij zodat drinken wat beter gaat.
Neusspray vinden ze ook echt niet leuk, maar gelukkig gaat meteen daarna de fles erin dus dan is het weer goed.
En toen het echt erg was gingen we ook nog stomen naast een hete douche. Is natuurlijk alleen symptoom verlichting maar helpt dan wel voor even.
En @anon37686689 thanks allebei! Wist niet dat babies ook neusspray met xylo mogen. Ga dat en luuf halen en lekker stomen. Zo sneu vind ik het! Ze is al maanden af en aan verkouden (yay voor opvang haha) maar nog niet zo erg geweest dat ze echt niet wilde drinken.
Je hebt van die 1-minuut voorlees boekjes, verschillende versies van. Gewoon ff google erop los gooien
Ja je hebt speciale xylo voor baby’s en kinderen, is lagere dosering!
Deze! Spuit je al die snot mee weg!