Tips, ervaringen & aanraders #5

Huh alles gaat nu door elkaar maar in die voor babies van @Spaties zit geen Xylo. Dat mag ook niet vertelde de apotheek mij

2 likes

Alleen op recept geloof ik? Wij hebben hem een paar keer voorgeschreven gekregen van de huisarts.

1 like

Ik zou ook niet xylometazoline geven tenzij het niet anders kan en je baby er echt heel veel last van heeft. Maar ik ben er aan verslaafd en ik kan niet slapen zonder, want dan zit mijn neus dicht. Lijkt me vervelend als je kleine kindje dat heeft. Dus ik ben er extra voorzichtig mee. Luuf, bedje omhoog, ui in slaapkamer, dat soort dingen zou ik eerst proberen.

1 like

Bedje omhoog heeft geen zin want ze slaapt niet in haar bed als ze ziek is :sweat_smile: ze slaapt op ons nu. Ui hebben we geprobeerd maar deed niks. Maar luuf kan ik sowieso wel proberen dan!

Oja wij hadden in het ziekenhuis de xylo druppels gekregen, 0.25mg/ml
Ik dacht dat je dat gewoon ook vrij bij de apotheek kon kopen, had er niet eens bij stil gestaan dat dat misschien niet standaard door baby’s gebruikt kan worden :sweat_smile:
Blijkbaar is het voor kinderen onder de 2 off label gebruik. Maar je gebruikt het sowieso niet langer dan een week.
@Botsautobob anders even checken bij de huisarts, maar zeker als je kindje slecht drinkt en zoutspray doet niks, dan kan de huisarts wel een recept uitschrijven als dat nodig is.

3 likes

Ojaaa ik vergeet nog de holy grail: de snotzuiger. Heb je die al geprobeerd?

2 likes

Ja we zuigen er dan veel uit maar paar seconden later zit het alweer vol helaas (ik zeg we maar mijn man doet dat want ik kan niet hard genoeg zuigen (hehe))

1 like

“Hoi hoi wat fijn” is dan misschien wel wat? Er staan verschillende kleine verhaaltjes in. Van een paar zinnen tot echt een verhaal en ook wat zoekplaten.

2 likes

Het dikke boek van Jip en Janneke!

1 like

Wat is een fijne white noise app? Met ruis/zeegeluid en ook werkend zonder internet. Ik gebruik nu dit Baby White Noise Sleep Sounds to Soothe Crying Infant 👶 12 Hours - YouTube voor mn nichtje en werkte top afgelopen dagen, maar vandaag knalt de wifi er steeds uit en dan stoptie en is ze binnen 2 minuten weer wakker :sweat_smile:

Zou er zeer van balen als ze vannacht steeds wakker wordt vanwege onze ruk wifi :joy:

1 like

Kan je deze niet downloaden voor offline? Als je Googlet op download YouTube kom je wat converters tegen!

1 like

Wij gebruikten een podcast! Die downloaden en op repeat zetten.

2 likes

Ik ga mn vriend zo even naar het kruidvat sturen maar die oranje luuf is pas vanaf 6 maanden en ze is 4 maanden :woozy_face: Lees op fora wel dat mensen het gebruiken en dan onder de voetjes smeren of verdampen in een bakje kokend water op de kamer…

Oh slim! En dan kan ik m in dropbox knallen en die kan ik dan o pde ipad offline downloaden :+1:t3:

@Duif zitten goede geluiden in, thanks! Wel max 8u aan een stuk in de gratis versie, maar goed zo lang slaapt ze nog niet.

@XJ-9 oh slim! Gewoon op white noise zoeken dan bij apple podcasts?

2 likes

Ja, er is een van 8 uren waarvan alleen de eerste minuut reclame is. Die vonden wij het prettigst werken.

2 likes

Wat leuk al die boekentips. Ik heb meteen m’n wishlist aangevuld (en er 2 besteld :grimacing:).

Hierboven is Nijntje al genoemd en daar hebben wij een jubileumuitgave van met 4 verhaaltjes erin. Het is een lekker groot boek en ze is vooral gek op het Nijntje in de dierentuin verhaaltje. Hij is ook goedkoper dan als je de losse boekjes zou kopen zie ik!

En geen antwoord op je vraag maar als we toch boekentips aan het delen zijn, hier zijn muziekboeken de grootste hit, vooral deze:

image
Ik vind het verhaal niet zo bijzonder maar het zijn wel mooie plaatjes waar vanalles op te zien is.

Verder is Coco kan het en idd kikker @Printemps, ik ben die verhalen ook zo zat maar het is elke avond weer: kikke kikke die die :cold_sweat:. Van kikker hebben we trouwens ook een dik boek met verschillende verhaaltjes erin bedenk ik me nu. Die heb ik even strategisch achterop de boekenplank gelegd.

3 likes

Ah sneu, hier zijn we het net weer kwijt. Duurde een week. Hier ging het rond op de opvang, alle kindjes dikke oogjes.
Maar meer kun je niet doen. Pas ook op met je eigen ogen, het is vrij besmettelijk!

2 likes

Boekjes van Bobbi zijn hier ook heel erg favoriet. Maar dat is maar 1 verhaal per boekje. Maar ze lezen wel fijn voor. Bij hele goedkope boekjes vind ik dus soms dat ze gewoon niet ‘lekker’ lezen.

We hebben een boek met 4 verhaaltjes van Floddertje. Natuurlijk her en der wat gedateerd (lint uit een typemachine) maar een meisje dat samen met haar hondje de hele tijd vies wordt, valt hier goed in de smaak.

“Bedtijd verhalen voor rebelse meisjes” bevat veel verhasltjes van 1 pagina, maar is wel voor een oudere doelgroep

Jaaa hier ook toon tellegen verslinden! Mijn vriend en ik hebben allebei een bijnaam uit de boekjes, gebaseerd op 1 van de verhalen waar we elkaar zo in herkenden. Hahah yehesss hup voor zoetsappigheid :slight_smile:
Edit: nu maar hopen dat onze baby niet net zo’n eikel wordt als de mier uit het verhaal hierboven :joy:

1 like

Die van mij is overigens niet moeilijk te raden met deze forumnaam :slightly_smiling_face:
Maar zalig toch dat al die mooie herinneringen zowel door jou herbeleefd kan worden en door je dochter voor het eerst beleefd worden! Echt een van de leukste dingen van ouder zijn vind ik

2 likes