Zeeman, Hema of Kruidvat
Check, ik moet morgen toch langs de Kruidvat en daar zitten ook een Hema vlakbij dus loop ik daar even langs!
Die zien er leuk uit heb jij ervaren dat ze inderdaad klein vallen? Mijn dochter is nu 2 jaar en 2,5e maand oud. Ik zie dat ze 0-2 jaar maar hebben en 3-6 jaar.
Ik heb een dochter van 5 maanden en had vandaag een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Dit was niet gepland maar zeker welkom. Ze zullen een leeftijdsverschil hebben van 13 maanden. Toch merk ik dat ik de slaap moeilijk kan vatten. Zijn er hier dames met kindjes zo kort op elkaar die hun ervaringen willen delen?
Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad samen!
Oh dat zou top zijn! Ja denk breedte en misschien diepte met dat rubbertje?
Ikzelf niet, maar bij een vriendin van mij zit 15 maanden tussen haar kindjes. In het begin vond ze het heel erg pittig, ook omdat haar eerste kindje nog niet liep, maar nu zijn de kids ( 2 en 3) onafscheidelijk!
Ik probeer mān peuter al de hele week zover te krijgen dat ik haar teen nagels kan knippen, maar het is een groot drama. Ze draait weg, schopt dār voetjes, gaat huilen en roept alleen maar NEEEE.
Vingers gaan prima, maar tenen zijn ineens een drama. Hoe pak je dat aan? Eerder was het nog prima te doen met pas patrol aan of een snack. Nu ineens onmogelijk.
Houdgreep is enige wat hier werkt, mijn man op de bank met haar en haar been in de houdgreep en ik haar voet goed vasthoudenā¦
Ik wilde filmpje zeggen maar werkt dus niet.
Hier ook drama. Probeer soms in haar slaap maar dan trekt ze ook haar voetjes weg en wordt ze wakker. Mijn man lukt het ook niet. Probeer te oefenen met alleen kijken en vasthouden en wordt ze al boos.
Misschien liedje of wat ze heel graag wilt mee laten spelen.
Ik ga het mn moeder laten proberen als echt niks lukt.
Ik heb er 15 maanden tussen zitten. Tussen nummer 2 en 3 Oudste was toen 3 jaar en 10 maanden (geen grap, 3 onder 4) (Was niet helemaal zo gepland maar omdat zwanger worden niet makkelijk ging, begonnen we alvast. Toen ging het wel ineens snel)
Eerlijk; het was pittig het eerste half jaar. Gelukkig zat ik zelf al wel een een ritme en toen de jongste 4 dagen oud was mocht de oudste op school beginnen.
Heb het nooit als vervelend gevonden maar wel zwaar. De dagen draaiden alleen om de kinderen. Ik had wel een heel strak schema om het te āoverlevenā
Voordeel vond ik wel dat de jongste twee op een gegeven op hetzelfde moment sliepen en dat was heerlijk!
Nu ze bijna 3 en 4 zijn merk ik ook aan mezelf dat het makkelijker word en over ruim anderhalf jaar zitten ze allemaal op school.
Als je vragen hebt; pb me maar.
En: koop die duowagen!
Wat neem je mee op vakantie voor een 14 maanden oude baby? Het zal er warm zijn (25gr?) en we gaan ook zwemmendaar.
Ik heb al slipstop schoentjes besteld op vinted voor strand/zwembad. We hebben nu nog maar enkel hoge winterschoenen. Welke zijn aanraders voor beter weer? Sandaaltjes of dichte schoenen? Hij stapt al even zelfstandig maar loopt nog een klein beetje onhandig soms. Hoedje en zwemluiers gaan uiteraard ook op het lijstje.
Als ze slaapt?
Geen ervaring als moeder van twee kinderen maar mijn zus en ik schelen exact 12 maanden. En wij zijn daar allebei heel blij mee. We waren altijd samen aan het spelen, toen we tieners waren samen op stap en ook in dezelfde studentenstad gaan wonen. Dit kan natuurlijk ook als je er meer tijd tussen hebt zitten hoor, maar wij deden bijna alles heel vanzelfsprekend gelijktijdig omdat we zo kort op elkaar zaten.
En als ik mijn moeder moet geloven was het heel druk maar ook makkelijk omdat wij elkaar vermaakten. En ik ben als oudste nooit jaloers of eenkennig geweest toen mijn zus geboren werd omdat ik nog zo klein was, ik wist gewoon niet beter dan dat ik geen exclusieve aandacht kreeg.
Gefeliciteerd! Onze kinderen schelen ietsje meer, 16 maanden. We zijn bewust snel voor de tweede gegaan maar zo snel hadden we ook weer niet verwacht. De jongste is 4 maanden dus echt een ervaringsdeskundige kan ik mezelf nog niet noemen maar het is zowel heel fijn als heel zwaar tot nu toe. Ik vond vooral de zwangerschap heel pittig. De verloskundige zei dat het voor je lijf goed is om pas na een jaar weer zwanger te raken en dat heb ik wel gemerkt. Ook liep de oudste nog niet toen de jongste werd geboren en dan ben je continu met twee kinderen aan het sjouwen. Maar het is wel heel fijn dat de oudste snel aan de nieuwe situatie gewend is. Hoewel ze wel behoorlijk jaloers is hoor, maar dat is denk ik ook de leeftijd.
Ik vond bij de oudste die eerste maanden loeizwaar en dat vond ik nu weer, hoewel ik veel meer kan ontspannen en veel relaxter ben dan toen. Het heeft dus voor en nadelen!
Top dankjewel ben vanmorgen even langs de Kruidvat en Hema geweest, dacht als ik een monteur vind wat haar past dan meet ik het even op maar ze hadden geen kinder brilletjes helaas. Dus ik fabriceer vanmiddag wel wat van karton om dan te meten!
I feel you. ben momenteel 9 weken zwanger en heb een dochter van bijna 9 maanden. Was voor ons ook een verrassing. Ik begin er nu aan te wennen maar zag eerst ook vooral beren op de weg. Gelukkig is onze dochter snel in haar ontwikkeling dus ik hoop dat ze als ze 1 wordt kan lopen. Dat scheelt al met tillen
@Pythagoras
Dat is een beetje wat ik in eerste instantie ook dacht. Alle begin is moeilijk natuurlijk, in welke situatie dan ookā¦
@Spaties
Wat fijn dat je zo een eerlijk beeld geeft van hoe je het ervaren hebt. Zwaar lijkt het me inderdaad wel!
Ik kan gelukkig ook wel rekenen op hulp van mijn moeder, nu al en dan eens zo hard.
Bedankt voor de tip van de kinderwagen
@simsalabim
Oh dat moet echt een toffe band geweest zijn met je zus. Al die dingen samen kunnen doen, lijkt me echt een hele fijne jeugd om te hebben. Daar had ik zelf ook al bij stilgestaan, ze gaan zoveel aan elkaar hebben.
@Ketel
Wat leuk dat je kinderen ook vrij snel na elkaar gekomen zijn. Zeker omdat het een bewuste keuze was, een echte planning kan je immers nooit maken. Onze dochter heeft een jaar op zich laten wachten dus dit hadden we in de verste verte niet zien aankomen. Maar ik denk maar: er zijn zoveel vrouwen die moeilijk of niet zwanger kunnen worden dus we kunnen alleen maar dankbaar en blij zijn dat er ons überhaupt een tweede is gegund.
Twee kinderen op mijn arm, ik zie het al helemaal gebeuren maar moeilijk gaat ook denk ik dan en voor alles is er wel een oplossingā¦
bedankt om je persoonlijke verhaal te delen!
@Joejoee
Wat leuk nieuws! Gefeliciteerd!! Inderdaad, eerst dacht ik heel rationeel maar dat begint toch wel echt steeds meer af te zwakken heb ik het idee.
Inmiddels heeft het idee een beetje kunnen landen en kan ik alleen maar gelukkig zijn dat onze wens voor een tweede, ook al is die nu veel vroeger werkelijkheid dan voorzien, in vervulling komt. Het zal inderdaad aanpoten zijn maar ik heb me voorgenomen me te omringen door de mensen van wie ik weet dat ze me graag willen helpen.
Bedankt nogmaals voor jullie reacties! Doet deugd om toch al in dit vroege stadium wat gerust gesteld te worden.
Mijn zoontje is 10 maanden en toe aan een nieuwe autostoel i.p.v. de maxi cosi.
Ik twijfel nu heel erg tussen een draaibare of een niet draaibare.
Welke hebben jullie? En wat vinden jullie de voor-/nadelen van wel/niet draaibaar?
Sowieso draaibaar. Echt zo fijn, ik heb een draaibare en mān man nog een vaste en echt nu mān dochtertje 10 kilo is vind ik haar optillen en ook nog in die vaste stoel zetten zwaaaaar. (En helemaal nu ik zwanger ben van de 2e). Die draaibare is gewoon heel fijn, je tilt haar makkelijk op, zet haar erin en draait de stoel recht. We hebben trouwens een maxi cosi axiss.