Vanaf woensdag te koop bij de Aldi. Ik ga zelf de creme versie kopen met oortjes voor naar de opvang over een aantal weken.
Ik heb geen idee eigenlijk. Volgens mij alleen melk en inderdaad een slaapzak als ze die gebruikt. Maar die mag daar blijven liggen. Dus het zal eigenlijk alleen reserve kleren en voeding zijn.
Wij hebben de Cybex Sirona, hij is draaibaar maar nu ze een half jaar vooruit kijkt (ze is nu 2,5) gebruik het het draaien niet meer, omdat ze nu vooruit gedraaid zit en zo’n buik kussen heeft en die is heel makkelijk dicht te klikken ipv het gepruts met die gordeltjes.
Maar draaien is handig! Zijn vaak wel grotere stoelen en moet wel echt in je auto passen
Wij hebben een vaste. Maar ik moet erbij zeggen dat onze auto ook wel hoog is/veel ruimte dus ik kan er makkelijk bij. Ik slinger die van ons er zo in en de stoel is dus makkelijk in en uit de auto te halen. We hebben de maxicosi Tobi en ben er heel tevreden mee
Wij hebben draaibare vaste stoeltjes en ik vind het echt zo handig! Je hoeft jezelf niet helemaal in de auto te wurmen in een onmogelijke positie. Echt super makkelijk om baby in en uit de stoel te halen.
Wij hebben de cybex sirona Z en ik ben er heel tevreden over. Kan zowel achterwaarts als voorwaarts.
Als mogelijk nadeel zou ik zeggen dat de stoeltjes + base wel best veel ruimte innemen. Wij hebben er twee, en op de middenplek kan nu niemand zitten (misschien een smal kind, maar geen volwassene in elk geval). We hebben een Ford focus, voor referentie van auto grootte.
En je haalt de stoeltjes en base ook niet heel snel eruit, zijn ook best zwaar. Dus het is niet iets wat je bijvoorbeeld elke week overhevelt naar de auto van opa en oma bijvoorbeeld.
Iemand tips tegen berg bij kleintjes? Heb het idee dat het haar haargroei belemmerd. Heb al geprobeerd met wat olie en dan kammen.
Zou voor draaibare gaan maar kijk wel goed welke in je auto past en of er een volledige draai gemaakt kan worden. Wij hadden tijdelijk alleen een open Corsa en daar draaide de britax niet goed in (nu gelukkig 2 auto’s).
Ik lees mee, die van mij heeft het nu met 2j2m al stuk minder (niet meer in gezicht en alleen in haar nog wat plekken) maar blijft best grote stukken uit / van haar hoofdhuid komen… twijfel telkens of ik naar de huisarts moet want overal lees ik dat het zo rond 2 toch wel weg zou moeten zijn.
Ik gebruik deze bij m’n dochter. Werkt erg goed!
Olie en in laten trekken een nacht en dan kammen is het beste. Ik heb er twee met berg en het is uiteindelijk vanzelf weggegaan.
Ik had hier gelezen dat die crème best agressief is. Heb je dat niet zo ervaren?
Ik zal de olie eens een nachtje laten zitten!
Ik heb ook de bergzalf van dokter Leenarts. Twijfelde wel omdat ik reacties had gelezen over heftige roodheid door die zalf maar het waren inmiddels dikke plakaten en olie hielp niet.
Het was echt meteen een stuk minder met de zalf! Werd wel rood maar denk dat het meer door het loskammen kwam dan door de zalf zelf. Had eerst voor de zekerheid een klein plekje ingesmeerd om te kijken wat de reactie was van de huid.
Mijn dochter had het ook heel erg en daardoor stond een bepaalde pluk haar ook altijd rechtop en was het haar daar voor m’n gevoel wat dunner. In haar gezicht had ze het ook heel erg en daar had ik een keer droge huid zalf van Dr Leenarts opgedaan en na 2x smeren was het weg. We hebben die zalf dus ook in haar haar gesmeerd (zag er heeeel vies uit haha), en de dag daarna eruit gekamd en toen was alles weg. Het is ook niet weer teruggekomen daarna!
Zoals de anderen hier heb ik het idd niet zo ervaren. M’n dochter kreeg er zelf ook last van (veel krabben) dus ik wilde het zo goed mogelijk weg hebben. We hebben het twee keer ingesmeerd en het is nu helemaal weg!
Ik vond het best een gedoe met die bergzalf, dat vettige koppie en dan alles uitkammen en wassen. Had het idee dat het huidje daar wel wat onder te lijden had. En dan kwam het na een aantal dagen weer terug.
Nu scrub ik wanneer ze in bad gaat, met de zachte babyborstel over haar hoofdje, de losse velletjes maak je dan ook los en spoelen weg, qua onderhoud werkt dat hier wat beter. Verder laat ik het ook maar gewoon zitten, het wordt nu vanzelf steeds minder.
Ze heeft verder ook af en toe wat droge plekjes of bij de rand van haar voorhoofd voelt het soms wat ruw, dan wil ze er ook nog eens aan krabbelen en smeer ik er inoli op. zo’n vettige babycreme.
Of niet
Ik had het als kind en heb er mijn hele leven last van gehouden. Maar los van de kapper is er iemand die het ziet
ik heb die bergzalf ook gebruikt, nachtje laten intrekken en alles uitgekamd. het wordt wel wat rood van het kammen maar ik heb het maar 1 keer hoeven gebruiken en nu is alle berg weg. haar haren zijn veel zachter en mooier nu.
als je naar de ingrediënten kijkt dan is het gewoon geen agressief spul. het bestaat eigenlijk alleen uit vaseline(derivaten) en nog meer vette stoffen.
Ik heb ook die bergzalf van dr leenaarts gebruikt, toen ging het snel weg. En nu gebruik ik iedere avond mijn gezichtsolie op haar voorhoofd + haar en daar blijft het mee weg (tot nu toe)
Wanneer en waarom start je met papflessen eigenlijk?
Soms lijken kinderen dan beter door te slapen omdat ze voller zitten. Ik weet nog wel dat het bij ons eerst een gezeik was met hoe dik de pap was en welke speen dan op de fles want er kwam niks uit etc. Volgens mij had @anon13937616 precies de juiste verhoudingen en speen uitgevonden toen.