Qua voedingstoffen doet het niks of hoeft het niet als ik het goed begrijp? Is het echt iets van vroeger ofzo? Dat idee heb ik nu ( ook door verhalen van de oma’s).
Wij deden bij S wel een papfles maar volgens mij pas ergens na 6 maanden dacht ik. Hij sliep er wel beter op. Was verzadigd. Had nooit genoeg aan KV en ook niet aan kleij beetje water. Daarom papfles voor het slapen.
Denk dat het wel ook een beetje introduceren van andere voedingen is? Net zoals hapjes.
Ja we gebruiken al jbpm voor reflux, dat is ook zo’n gedoe met spenen. Heb letterlijk elke maat speen van dr brown thuis
Ja die de Brown 2 is te klein en 3 te groot.
Ik heb een ander flesje van een of ander gratis pakket ooit gekregen die we eindeloos gebruiken nu. Weet het merk alleen niet
Ik vond een papfles soms ook fijn (zoveel granen pap, niet de rijstebloem) handig omdat ze zelf dronken en dan ‘s ochtends geven ipv een broodje. Vooral als je eigenlijk haast hebt.
Ik had wel t idee dat het bij ons hielp met inslapen. En soms wef het geveven als het avondeten niet lekker liep of ze het niet lekker vonden en hadden ze toch vol buikje.
Wij gebruiken de papfles als ontbijt. Hoeven we niet moeilijk te doen met brood geven etc.
Tijdje als ontbijt gegeven. Snel en makkelijk. Brood wilde ze opeens niet in de ochtend en met alleen wat melk op naar kdv sturen leek ons ook niks.
Ik heb ‘t een paar keer geprobeerd maar mijn zoontje werd er heeeelemaal onrustig van. Of z’n fles ging veel te snel door de grotere speen of met een kleinere speen veel te langzaam waardoor hij er boos van werd. Hij is nu 10 maanden en geef ‘t gewoon niet. Hij eet super goed z’n brood, dus vind ‘t wel prima haha.
Oh en thanks iedereen voor de reactie op mijn autostoel vraag. Heel fijn!
Heb even opgezocht, wij gebruiken nu deze met jbpm
Maar die hebben we maar 1 in huis, heb wel een hele set dr brown gekocht omdat die ‘toch zo fijn!’ waren volgens vriendinnen, maar dus niet werken met jbpm.
Nee hoeft niet maar zitten natuurlijk wel gewoon voedingsstoffen in. Volgens het cb is een papfles met volkoren/meergranenpap net zo voedzaam als een boterham en beker melk.
Edit: wat @Ovenschaal zegt dus. Had nog niet verder gelezen
Hier ook, met een papfles in de avond werd ze juist elk uur wakker, alsof het te zwaar op haar maag lag of zo. Ik doe het nu soms in de ochtend, dan drinkt ze meestal niet zo veel dus dan vult pap net wat lekkerder.
Ooooh dit heb ik nooit eerder gelezen
Wij gebruiken wel dr Brown met jbp. Wat we heel lang hebben gedaan is: laten beginnen met drinken met bijvoorbeeld speen 1 en als het dan tijdens het drinken wat dikker was geworden, wisselen naar speen 2. Dan liet ik ze wel meteen drinken zodra ik de fles had gemaakt, dus ik liet het toen niet staan om in te dikken (uiteindelijk in de maag dikt het toch ook in).
En nu gebruiken we ook vaak alleen speen 4, dan laat ik de fles wel even staan zodat het goed indikt. Moet zeggen, gaat hier prima ik voed ze dan wel echt rechtop, want met die speen 4 loopt het er heel snel uit als je de fles echt schuin houdt en als de voeding nog niet zo dik is.
Maar net als @Karl_Lagerfeld hier alle maten dr Brown spenen in huis. Ik ben blij dat ik niet de enige ben, want het voelde echt een beetje bizar om alle soorten in te slaan
Ja de L speen van Difrax gebruikten wij altijd zonder problemen. Onze holy grail was ook om te roeren ipv te schudden, dan kwamen er geen klontjes.
Ik heb een soort strijd in m’n hoofd over onze baby die koorts heeft.
Morgen is haar opvangdag. Ik werk voor mezelf en mijn partner in loondienst.
Ik zie tegen hem: Ik ga een flauwe vraag stellen want ik weet het antwoord al maar ik wil hiermee een soort punt maken: wie blijft er morgen thuis om voor haar te zorgen?
Mijn punt: Hij krijgt betaald zorgverlof hiervoor (als ik het goed begrijp)?
Maar omdat ik ‘vrouw’ ben en ‘voor mezelf werk’ (wat schijnbaar dan minder belangrijk is ofzo?) Wordt het als vanzelfsprekend gezien dat ik dat zou doen. (Terwijl ik ook een stagiaire begeleid en geld moet verdienen die dag)
Dat wringt. Ook al is het voor mezelf eigenlijk geen probleem (want natuurlijk zorg ik met alle liefde voor haar en ben ik meer flexibel hierin).
Ik kreeg mijn punt niet gemaakt bij hem en hij vond dat ik moeilijk deed en bewust discussie zit uit te lokken. En liep toen weg. Daardoor wordt mijn standpunt alleen maar bevestigd ofzo?
Wat is jullie mening hierover?
Ik vind al dat je het niet zo had hoeven verwoorden. Gewoon ‘wie zorgt morgen voor haar? Dan doet de ander het de volgende keer’.
Bij ons is het gewoon logisch dat we dit met z’n tweeën oppakken. Wij kunnen gelukkig allebei thuiswerken en pakken dan allebei de halve dag, zodat we nog ongeveer 5 a 6 uur kunnen werken. Maar als dat niet zo was deden we het om en om.
Misschien is manier waarop verkeerd gevallen (het begin met flauwe vraag).
Maar maak erop uit dat jij eigenlijk elke keer op moet lossen?
Eerst was ik ook vaak degene die vrij moest nemen (geen zorgverlof), man zzper (niet werken is geen geld en evt klant verlies) maar we proberen nu in shifts te doen. Een de ochtend en ander de middag. Hij werkt evt in avond nog extra.
Wij hadden laatst de situatie dat er een calamiteit was op zijn werk op zijn vrije dag. Hij moest daarheen van zijn leidinggevende inclusief gevolgen als hij het niet zou doen. Omdat het zijn vrije dag was, was S. bij hem en ik aan mijn werk. Had meneer de leidinggevende geen boodschap aan en hij moest maar iets regelen. Ik vond dat ook wtf. Het thuisfront / de vrouw regelt zich maar ofzo?
Ik denk dat “ik ga een flauwe vraag stellen …” mogelijk al verkeerd is gevallen. Zou er gewoon goede afspraken over maken de ene keer hij en andere keer jij die het opvang zorgt. Of ochtend vs middag. En doe dat bv op een moment dat het jullie beide niet hoog zit.
Ik vind het lastig omdat ik mijn eigen tijden wat meer kan bepalen soms, en wat meer flexibeler ben, maar als het daardoor standaard telkens op mijn bordje komt en hij gewoon zijn ding doet en no stress (even zwart wit) dan vind ik dat ook niet zo prettig. Dit is de eerste keer nu dat het voortkomt dus vandaar dat ik het ook even wilde bespreken in plaats van er zomaar vanuit gaan.
Maar in de praktijk is het wellicht ook wel makkelijker als ik dat doe.
Want als ik tussendoor uitgebreid wil lunchen met een vriendin en dat uurtje savonds wil inhalen kan het ook zeg maar. (daar ben je ook eigen baas voor) Dat kaart hij ook telkens aan. Maar dat maakt mijn werk niet minder ‘belangrijk’ of het bespreken van de verdeling waard ofzo?
Het is ook een eigen strijd of struggle waardoor hij vind dat ik moeilijk doe. Het gaat mij meer om de mental load erbij en de vanzelfsprekendheid ofzo, waardoor ik het toch even wil aankaarten?
+Ik ben moeilijk vandaag