Tips, ervaringen & aanraders #5

Het klinkt eerder alsof hij op zijn werk het voor elkaar moet krijgen om thuis te mogen werken.

1 ding dat ik heb geleerd van een kind hebben: doe je mond open. Ik ben bij ons thuis vaak eerder degene die het goed voor zichzelf regelt, mijn man doet dat minder. Dus ook tegen hem zeg ik: als je wat wilt, zeg het gewoon, dan kan ik ook mijn deel doen. Oftewel, niet denken dat een ander je gedachten kan lezen. Dus in jouw situatie idd tegen je vriend zeggen: kun je regelen dat je morgen thuiswerkt? Dan verdelen we de dag.

7 likes

Het nare is dat zorgverlof eigenijk alleen geldt als er geen andere mogelijkheid is. Als jij het op kunt lossen, hoe onwenselijk ook, hoeft er geen zorgverlof gegeven te worden. Dan kun je in de discussie komen of jij het kunt oplossen of niet.
Ik zou dus kijken of je vriend thuis werken mogelijk kan maken. Als dat kan, heb je die discussie al niet en kan je vriend makkelijker dit soort dagen oppakken en eerlijker verdelen.

4 likes

Het gaat volgens de overheid niet om minder belangrijk, maar om de enige zijn die op dat moment voor iemand kan zorgen. Dus inderdaad hallo discussies over of werkuren als zelfstandige te verzetten zijn naar avonden of andere momenten. Inderdaad wat @Ohappyday ook zegt is ook heel raar. Als je kind in het ziekenhuis ligt, heb je officieel geen recht op zorgverlof. Gelukkig zijn veel werkgevers niet zo maar er zijn heel akelige discussies over.

Het lullige is dus ook dat starre werkgevers regelmatig profiteren van flexibelere werkgevers. Doet de een moeite om het op te lossen voor de werknemer, dan heeft de andere het recht om te weigeren want er is een andere mogelijkheid. En ongetwijfeld dat vrouwen hierin vaak aan het kortste eind trekken helaas.

2 likes

Het is een heel grijs gebied, waarmee veel valt en staat met de flexibiliteit vd werkgever.

Wij kijken zelf per keer hoe we het oplossen. Als ik shoots heb staan of dingen op locatie buiten de deur, kan ik niet en komt mijn man voor die uren naar huis. Als mijn man onderweg bezig is met een reparatie, kan hij niet zomaar komen natuurlijk want die vrachtwagen kan niet daar langs de snelweg blijven staan bv (en niet iedere collega mag reparaties uitvoeren naast de snelweg, heb je weer speciale cursus en papieren voor nodig). In de praktijk kan ik vaak iets makkelijker schuiven met andere werkzaamheden en gelukkig is de baas van mijn man niet zo moeilijk.

Kinderen krijgen het wel altijd voor elkaar om 9 vd 10 keer ziek te zijn als mijn man dus echt niet zomaar naar huis kan of ver weg zit :sweat_smile:

2 likes

Je hoort dat zo vaak dat bazen zeggen dat de man net zo goed aan het werk kan vlak na de bevalling, omdat ze toch niets kunnen doen of zich vervelen. Ik vind dat zo bizar. Zijn dan zeker van die slappe zakken, die alles aan hun vrouw over lieten.
Wij hebben ons na beide bevallingen de eerste weken geen seconde verveeld. En het is toch ook belangrijk om gewoon te bonden met je baby.
De baas van mijn vriend is er ook zo eentje, maar gelukkig trekt mijn vriend zich daar niets van aan en wordt er buiten zo’n opmerking niet moeilijk gedaan.

2 likes

Onze baby (7 weken oud) spuugt veel in haar bedje. We gebruiken als een molton, hoeslaken en een hydrofiele doek om het op te vangen. Maar ik kan elke keer alles eraf halen.

Heeft iemand dé tip voor mij zodat het matrasje niet nat wordt?

Een handdoekje heb ik al geprobeerd maar is helaas ook niet voldoende.

Heb je een waterdichte molton?

1 like

Wij hebben om het matras een waterdichte matrasbeschermer van bambino, 6,49 oid bij kruidvat.

In periodes dat er vaak werd doorgelekt of gespuugd maakte ik het bedje ook vaak dubbel op: matrasbeschermer-hoeslaken-matrasbeschermer-hoeslaken en dat evt nog een derde keer (dat is wel de max wat hier ging om het matras). Scheelt snachts toch weer wat dat je het er alleen maar af hoeft te trekken.

4 likes

Ik legde altijd een spuugdoekje onder het hoofdje van badstof. Zijn wat dikker maar snachts durfde ik niet.

Denk dat zo’n dichte molton/ matrasbeschermer beter werkt.

1 like

Ik wordt er helemaal boos om, alsof een man die periode niks te doen heeft ook. (want er is toch kraamzorg etc, oftewel een vrouw in huis) Wat dacht je van genieten van het gezin? Daarnaast heeft mijn vriend het nog nooit zo druk gehad die periode. (ik kon 2 weken niets). En ze hebben er ook gewoon recht op, alleen al daarom zou ik er gewoon gebruik van maken.

5 likes

Ik had zo’n Aerosleep. Drie reflux kids gehad en matrasje was als nieuw.

Ik wou nog zeggen zo’n onderlegger uit je kraampakket maar dat is natuurlijk een laagje plastic dus dat lijkt me niet ‘goed’

Een matrasbeschermer lijkt me de oplossing

1 like

Wow dit is slim!

2 likes

Oeh thanks voor de reminder, daar zat ik al op te wachten!

1 like

Thanks indd! Heb meteen besteld. met de code valentien krijg je ook 10% korting op hun assortiment (maar helaas niet nog extra op de romperactie) maar mochten jullie nog at anders erbij bestellen :wink:

1 like

Ik wilde Sophie de giraf kopen als kraamcadeautje voor een baby die dan 1 maand is. Maar nu zag ik dat er ook een bijtringvariant is. Dus nu vraag ik me af, welke is leuker? Vind het wel leuk als ze hem zo snel mogelijk kan/gaat gebruiken, en niet na drie maanden pas. Heeft iemand ervaring met beide toevallig?

Wij hadden allebei. Ze gebruikte allebei vanaf vrij vlot in het begin maar de piepgiraffe ging duizend keer langer mee qua plezier
Die bijtring was ze snel op uitgekeken, die pieperd kun je ook op bijten haha

1 like

Mijn nichtje is geboren en ik twijfel tussen de manhattan toy rammelaar of sophie de giraf als kraamcadeau. (en ik wil niet allebei doen want heb ook al babyshower georganiseerd en daar een cadeau gegeven)

1 like

Wij hebben beide gekregen in een set. De bijtring vond hij in het begin leuker want die was kleiner en goed vast te houden. De grote is nu nog steeds leuk en wordt nog mee gespeeld (hij is nu 1) dus in verhouding inhebben we meer aan de grote gehad.

3 likes

Nou ben ik ook wel benieuwd:

• De bijtring
  • De piepgiraffe
  • Iets anders

0 stemmers

1 like