Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik heb een zelfgemaakte van teddystof! Maar ik gebruik steeds vaker mijn eigen handtas voor een extra luier en setje kleren.

Ongevraagde tip indien je baby <6 maanden en verkouden is. Ik heb mezelf een beetje ingesmeerd met Luuf zodat en het neusje van mijn baby lijkt meer open!

4 likes

Ik heb een gucci tas, zo’n standaard luiertasmodel voor aan de wagen. Vind ik zelf wel makkelijk want ik zou bijvoorbeeld nooit een rugzak dragen en die moet je dan eerst van je rug afhalen voor je er iets uit kan halen. En zo kan ik zelf ook nog mn eigen tas dragen.

Die studio noos tassen vind ik echt vreselijk, zo’n zwart gat waar alles in verdwijnt. Maar ze zijn wel heel leuk.

1 like

Hoi hoi, ik kom hier zonder kinderen even binnenvallen. Ik moet een kraamcadeautje regelen voor een collega (bevallen van een jongetje) namens mijn hele werkteam. Ik zit zelf totaal niet in de baby’s. Heeft iemand misschien een leuke tip? Het budget zal zo rond de 50 euro zijn denk ik.

He wat grappig ik heb ook een zelfgemaakt van teddystof. Beetje studio noos achtig model maar dan met een extreem lang hengsel omdat we een duowagen hebben en hij anders niet om de wagen gehangen kon worden.

@Solsikke ik gebruik de luiertas niet zo heel veel, alleen als we ergens wandelend naar toe gaan. Beide dochters hebben een klein rugtasje waar ik dan de spulletjes per kind in doe. Ik heb haken aan de wagen hangen waar je in principe elke tas aan zou kunnen hangen, ook handig als je aan het winkelen bent en je een tas kwijt wil die niet onderin past.

3 likes

Je kan even vragen aan de moeder? Ik was zelf heel blij met een white noise geluiden knuffel van Flow, een zacht wollen dekentje (maar mijn baby kwam in de winter), en een tegoedbon van thuisbezorgd :).

1 like

Ik heb hier ook lang over getwijfeld, uiteindelijk toch zo’n grote Teddy tote bag. (Niet van studio Noos, dat bedrijf sta ik niet achter) voor de dingen die ik vaak gebruik heb ik in een grote etui zitten in die tas, zodat het inderdaad niet een zwart gat is.
Ik vind het juist heel handig en laat hem ook aan de wagen hangen met zo’n klemmen die hierboven ook zijn gepost. Alles zit erin dus ik kan meteen gaan en hoef niet 100 vakjes te controleren van wat zit waar (daar wordt ik juist onrustig van).

1 like

Heel saai maar ik vond cadeaubonnen eigenlijk het fijnste!

3 likes

Zou dan houten speelgoed kopen vanaf de leeftijd van 6 maanden. Vaak krijg je al zoveel voor de eerste maanden dat het opstapelt.

4 likes

Ik was heel blij met met mooie voorleesboeken. We hebben al best een aardige collectie maar met elke avond voorlezen is wat afwisseling wel fijn. Misschien deze Libris | Alfabet - grote editie, Charlotte Dematons of deze Libris | Een wonderprachtig dier, niet bekend ?

Van mijn collega´s heb ik bij de oudste een badcape gekregen van koeka met de naam erop geborduurd, dat vond ik ook heel leuk. Sowieso zijn gepersonaliseerde cadeaus heel leuk. Je hebt ook van die schattige teddy rugzakjes waar je de naam op kan laten zetten? Handig voor als ze naar de opvang gaan.

2 likes

Haha ja veel leuker. Ik heb nu bv al teveel kleding in maat 56/52. Wat moet ik ermee. Of zoveel knuffels. Ik word echt happy als we wat anders krijgen. En uiteraard iets voor mij :face_with_hand_over_mouth:

6 likes

Fjallraven kanken. Fijn dat ie lekker ver open kan dat je niet hoeft te graaien en daar durven we allebei mee over straat.

3 likes

Ik heb de baby messenger bag van Coach en de teddy van studio Noos. Gebruik die laatste toch meer omdat ik die vakken juist irritant vind. Heb een etui met belangrijkste dingen die ik er dan zo uit kan pakken!

Neem ook vaak zijn rugtas voor de opvang mee, of gewoon een luier en doekjes in mijn eigen handdtas haha

1 like

Ik heb deze vandaag toevallig besteld met etui erbij (van Koeka)

En deze vond ik heel mooi maar te duur (Storksak):

1 like

Ik had vooraf hele plannen voor een effectieve luiertas. Eindstand: ik gooide alles gewoon in een tote of in de rugzak die ik al had. Met waszak er los in voor kleertjes/luiers.

5 likes

Ja dit!

Maar ik sleep op dagelijkse basis ook weinig mee. Vaak gooi ik ook alleen even een luier, luierzakje en pak billendoekjes in mijn tas.

Ik ga ook gewoon een fjallraven kanken gebruiken ofzo of welke tas dan ook. Heb ook geen speciale luiertas nodig gehad bij mijn eerste. Als ze ging logeren bij haar oma dan had ik wel iets van een kleine weekendtas.

2 likes

Iemand tips om 2 2 jarige te entertainen in de wachtrijen bij de Efteling? :grimacing: We gaan in april met z’n 5e, op een donderdag dus hopelijk valt de drukte dan nog enigszins mee.

Heel erg bedankt allemaal voor jullie uitgebreide antwoorden! @Krekel @Karl_Lagerfeld @Broodrooster @Ketel @Mexi

Kan ik zeker wat mee :grin:

1 like

Sowieso de app downloaden. Ze bestaan dit jaar 70 jaar en op diverse plekken kun je qr codes scannen voor een verrassing. Je kunt ook feesthoedjes en roltongen krijgen. Oh en de wachtrij van Max&Moritz is al heel kindvriendelijk met allerlei speeldingen.

3 likes

Veel eten mee nemen. We zijn pas naar Disney geweest en ik propte ze gewoon vol met fruitzakjes en bananen en koekjes als ze gingen klagen in de wachtrij.

6 likes