Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik ga mij binnenkort wagen aan zwangerschapsyoga. En nu ben ik op zoek naar een fijne legging die over je buik gaat.
Ik denk nu aan de before and after legging van H&M (de gewone, niet de B&A sportkleding, want die zou doorschijnen volgens de reviews). Of hebben jullie nog andere tips?

1 like

Ik vond die van adidas heel fijn!

https://www.zalando.nl/adidas-performance-legging-blackwhite-ad541e1io-q11.html

3 likes

Mijn zoontje heeft Fan Fan het Hertje en die vind ik echt veel leuker :heart_eyes:… en hij vindt ‘m ook echt leuk!

afbeelding

5 likes

Jaaa die is hier ook favoriet!

Ben alleen zo bang voor schimmel, wanneer moet je zo’n ding vervangen?

1 like

Geeeen idee? Ik maak ‘m wel schoon met een sopje en knijp dan het water er goed uit.
Maar hij heeft ‘m nu niet altijd meer in z’n mond maar speelt er ook gewoon mee. Dat scheelt wel!

Baby Is voor t eerst verkouden en ik doe geen oog dicht. Ze ademt heel moeilijk door het snot. Net kreeg ze even een paar seconden geen lucht en ik zat natuurlijk rechtop in bed en m’n vriend te roepen. Helemaal geschrokken.
Alsof ze niet wist dat ze ook door haar mond kon ademen. Hebben het bedje iets gekanteld nu, en gisteren een ui langs het bed. (Nu niet meer in huis)
Ze wil ook vaker drinken want mij best wel sloopt.
Even hierdoorheen weer. Maar vind die ademhaling maar spannend.

Mijn vriend heeft afgelopen jaar zorgverlof opgenomen en blijkbaar had nog nooit iemand dat daar gedaan want het moest helemaal uitgezocht worden hoe en wat? En hij is zeker niet de enige met kinderen. Echt hoe dan?

Overigens komt het hier wel vaker op mij neer omdat ik makkelijker een andere keer uren kan inhalen of zorgverlof kan inzetten. M’n vriend is fysio en die hebben geen cao. Als hij niet behandeld verdiend hij in principe ook niks. Ik heb gewoon in loondienst dus voor mij is het wel makkelijker allemaal. Maar gelukkig is het nog bijna niet voorgekomen dat we ineens ons werk moesten laten vallen.

1 like

Heeft iemand aanraders voor een draagjas?

Ik had gisteren m’n gewone jas aan, maar die krijg ik niet dicht en dat was toch wel heel erg koud!
Ik zag dat ze er veel bij bonprix hadden, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb er 1 van Bonprix, prima jas!

1 like

Ik deed vaak een beetje borstvoeding in het neusje, dat maakt het goed los. Had van die kleine 5ml spuitjes vd apotheek waar ik dat dan mee deed, gewoon even met de hand wat daarin druppelen en daarna keer water door het spuitje heen om schoon te maken.

En wat je ook kan proberen is de douche op zijn heetst aanzetten, ramen en deuren vd badkamer dicht en dan samen op een krukje ergens in de badkamer gaan zitten. Dan komt het ook goed los.

Vaak als het neusje wat vrijer is, gaat het drinken ook beter :blush:

1 like

Ik heb er 1 van bonprix, fijne jas!

2 likes

Gisteren vw dit op de SEH met m’n baby gezeten. Flink met zoutoplossing spoelen, 5cc spuitje kopen en dan per neusgat meermaals per dag. Wij hebben ook xylometolazine spray erbij gekregen. Daarnaast in een warme badkamer.

1 like

Geen specifieke luiertas. Ik had nog een rugtas liggen (look a like Herschel) en die gebruik ik. Vind m’n man ook niet erg om mee te lopen haha. In de tas heb ik 3 etuis waar ik spiugdoekjes, luiers, wetwipes, handgel, setje kleding en speelgoed in heb, in 1 doe ik dan de vieze dingen.

1 like

Ik heb een rugzakje met haar naam erop gekregen, daar maak ik nu veel gebruik van van/naar de opvang!

1 like

Thanks voor de tips, lijkt me wel heel spannend of tegennatuurlijk om iets in haar neusje te spuiten terwijl die al zo verstopt zit, ben bang dat ze zich dan verslikt of stikt ofzo want dat vocht moet ook ergens heen.
Maar als dat goed werkt moet ik het maar even proberen. Badkamer stomen vind ik ook een goeie.

Ja, dat is altijd even eng. Wij gebruiken die monodose ampulles van Otrivin en ik zal je eerlijk zeggen. Waarschijnlijk loopt ze rood aan en denk je dat ze stikt. Maar het glijdt de keel in. Ik hoor altijd veel gegorgel tijdens t huilen.
Maar het helpt ze ze heel erg. Ik deed t nooit alleen trouwens, altijd 1 vasthouden, en blazen in t gezicht, dan schrikken ze en gaan ze weer ademen.

2 likes

Ja en ze kijken je dan heel boos aan met dat rode hoofdje en dan gaan ze keihard huilen :joy:

7 likes

Ja borstvoeding kan ik onderschrijven. Dat werkt(e) hier ook altijd heel goed!

(Ook voor ontstoken oogjes en waterpokken :crazy_face:)

1 like

Iemand leuke tips voor een vakantiepark /welk gebied in Zeeland? :relaxed:

Oh dat zal wel schelen ja! Hier is het echt een vies snotterig ding af en toe :rofl: Ik heb een nieuwe besteld en ga de oude eens openknippen en kijken hoe dat eruit ziet!

1 like