Tips, ervaringen & aanraders #5

Die van Little Tikes (de 2-in-1) is fijn en kun je ombouwen als ze groter worden. Is zon kuipjee, verkrijgbaar in allerlei kleuren.

Wij hebben ook zon mooiere houten met balkjes, maar als ze nog klein zijn vallen ze daarin om, tenzij je iets achter de rug zet. €19.89 Bigjigs houten schommel hout Peuterschommel babyschommel hekschommel Bezige Bijtjezzz

2 likes

Blijft dat mooi buiten? Lijkt mij neer iets voor binnen, of valt dat mee met die kleuren en witte touwtjes?

Wij hebben lelijk kunststofgeval. 3-in-1, dus we zitten er ook nog even aan vast :sweat_smile:

41YCcQVlIHL.AC_SY580

3 likes

Wij hebben deze gebruikt

4 likes

In het begin haalde ik hem er netjes af iedere avond, dat scheelt wel. Hout is nu wel wat verkleurd door het weer, maar niet kapot ofzo. In de winter of als er veel regen is voorspeld haal ik hem er wel af.

Edit; wij hebben hem vanaf dat K. 9 maanden is ofzo, die is nu ruim 2,5.

2 likes

Ik vind omgeving Middelburg/ Domburg/ Veere echt heel leuk! Er zijn daar heel veel campings! Bijvoorbeeld camping Westhove in Domburg of de Pekelinge in Oostkapelle

1 like

Ohhh zo benieuwd!

1 like

Mijn god hoelang duurt het ongeveer voor ze die hapjes eten/lekker vinden? :woozy_face: wat een gedoe voor niks iedere keer. Ze duwt alles weer uit d’r mond en moet altijd kokhalzen. Had zelfs een keertje fruit geprobeerd ipv groente maar ook dat was geen succes

Misschien is ze er dan nog niet klaar voor, als ze alles weer naar buiten duwt? Ik zou even week of misschien 2 wachten en dan nog eens proberen!

6 likes

Hoe oud is je kindje nu? Wij zijn met 5,5 maand begonnen en zelfs toen was de interesse erg weinig. Ik zou idd nog even wachten.

1 like

Wij zijn ook pas met 5,5/6 maanden begonnen toen hij echt interesse in ons eten begon te tonen en ‘t eten van ons bord keek. Dat leek ‘t goede moment! Misschien helpt dat?

2 likes

Ja maar dat heeft ze wel, ze grijpt er ook naar als je iets eet terwijl ze op schoot zit. En flesjes lijken overdag ook niet meer helemaal te vullen dus het was fijn geweest om dat zo een beetje aan te kunnen vullen :woozy_face:

Ik dacht het is een kwestie van wennen maar ze kunnen er dus ook nog niet klaar voor zijn. Lastig weer :joy::joy:

Oh en ze is 4 maanden

1 like

4 maanden is ook wel echt jong hoor! Dat hele verhaal met eten uit de mond kijken vind ik altijd een beetje raar want m’n dochter kijkt ook naar me als ik een glas wijn drink en dat krijgt ze toch echt niet :slight_smile: pas met 10-11 maanden kan een kindje volgens mij echt snappen wat jij eet.
Niet stom en betweterig bedoeld trouwens!!!

9 likes

Hahahah :joy::joy::joy: goeie vergelijking! En nee komt ook zeker niet betweterig over en ik vroeg zelf om tips!

Ja eigenlijk best onlogisch om met het vieste te beginnen :woozy_face:

2 likes

Ik dacht heeel even dat je zei dat je dochter pas een glas wijn krijgt met 10-11 maanden :sweat_smile:

8 likes

Hier ook begonnen met de groentenhapjes. Pompoen gaat er redelijk in, wortel was een minder succes.

Wel een verschil met haar grote zus, die schrokte vanaf het begin (4,5 maand) alles naar binnen en is nog steeds een hele goede eter. Had stiekem gehoopt dat het weer zo makkelijk zou gaan :slight_smile:

Dan komt ‘t vanzelf goed! Bij 4 maanden deed ik ook nog geen pogingen.

Wat bij mij wel hielp was potjes geven i.p.v. zelfgemaakt. Ik helemaal m’n best op gedaan, maar die potjes waren voor de eerste hapjes toch beter te doen voor ‘m bleek later.

1 like

Hahahaha zo staat het er wel ja :joy::ok_hand:t3:

Ja heel onlogisch als je er over nadenkt…

Welke pap word ‘bij jullie’ gegeven? Ook rijstebloem ?