Geen rijstebloem, toen ze een maand of 8 was ofzo gaven we weleens Griekse yoghurt met fijne granen van Olvarit erdoor
Ja, heel blij met de We Too emmer. Staat naast de commode
Ja ik bedoel of het immuunsysteem en dergelijke wat meer gevorderd is met zes maanden en je daarom wat meer verschillende dingen kan geven, of dat dat eigenlijk toch niet zoān goed idee is.
Ik heb zoān goedkope luieremmer met deksel, geen fancy systeem. Komt voornamelijk omdat ik te lui ben om telkens naar de kliko te lopen. En nu gooi ik een zak luiers bij ik zoān speciale luier kliko hier in de buurt.
Dat zou goed kunnen! Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet goed in die rapley/kleintjes methode thuis ben. Wil me daar wel in verdiepen want spreekt me wel aan.
Mijn info komt grotendeels uit mān studietijd en dat is alweer 6-7 jaar geleden, toen was dat nog niet zoān bekende methode volgens mij? Want hebben we toen niet behandeld iig.
Eet als een expert brengt volgende maand een boek uit over voeding tussen 0-2jaar volgens mij, ben ik zelf ook erg geĆÆnteresseerd in want die behandelen alle methodes.
Ga binnenkort eens op onderzoek uit 
Luieremmers leken me de meest overbodige dingen in de toch al lange lijst van babydingen die ik schaar onder de categorie: het is handiger om ze niet te hebben. Maar ik begreep dat we er al eentje als cadeau kunnen verwachten. Grootouders zijn een stuk moeilijker in te tomen.
Wij hebben een korbell. Echt geweldig ding, want geen container buiten, dus moeten de straat uitlopen voor het vuil. Voornemen was om elke dag te legen, maar je ruikt echt helemaal niets dus we doen het pas als de bak vol zit.
Ik heb een wetoo emmer, maar ik vind hem niet heel fijn⦠gebruik hem eigenlijk niet. Wij doen de luiers in zakjes en dan gewoon beneden in de prullenbak en die verschonen we iedere dag.
Hier bijna even oud, en moet er wel aan wennen. Zat zelf lekker een chocoladetaartje te eten met haar op schoot. Zie ik ineens een klef babyhandje in mān taart grijpen
.
Ze is sowieso mega nieuwsgierig, maar nog niet heel bewust van ons eten volgens mij. Ik wacht zelf nog eventjes.
Ja deze is fantastisch, ik ruik echt nooit wat door het dubbele deksel. En ik vind het fijn dat je de maat van de zak kunt betalen. Wel vrij duur maar we hebben in ruim een jaar misschien vier keer zoān nieuwe refill gehaald (nieuwste doos is net open).
Ja leuk hoor! Ben je logopedist of diƫtiste?
Kleintjes werkt met dit schema, waarbij sommige producten vanaf 6 maanden mogen en anderen later:
Bij Rapley mag alles direct dacht ik, rekening houdend met zout, honing en toegevoegde suikers.
Rapley bestaat al sinds 2005 en de methode van stukjes aanbieden werd 30 jaar geleden al toegepast in sommige kdvās. Ik ben benieuwd wat je van rapley gaat vinden als je dat bestudeerd hebt. Ik vind het wel een soort van essentieel als je de babyvoeding behandelt om dat mee te nemen dus ben wel benieuwd waarom dat in de opleiding niet aan bod kwam.
Het voordeel is volgens mij ook dat omdat ze in het begin nog zo weinig eten, want ze moeten het natuurlijk nog leren, kunnen de darmen heel geleidelijk wennen aan de nieuwe voedingsmiddelen. Bij potjes en prakjes kunnen ze veel grotere hoeveelheden eten volgens mij.
Ik ben zelf niet overtuigd van het een of het ander eigenlijk maar gewoon van je kindje volgen en kijken wat werkt maar wel melk de hoofdvoeding laten zijn. Dat verzadigt en daar groeien ze van. Niet van de groente of fruit. Dat is gewoon om te oefenen en evt wat vitamines en mineralen binnen te krijgen (maar die zitten ook wel in melk)
Ja dit weet ik, maar ik bedoel of er een wetenschappelijke basis onder ligt waar @growcookeatrepeat iets over weet.
@Yzile dat over die kleine beetjes eten is heel interessant. En het klopt ook echt, pas na een week ging er echt iets in. Ook dat was een minihapje.
Ik heb mān kleintjes boek uitgeleend, maar daar staat volgens mij een bronnenlijst achter in. Kan wel eens kijken als ik m weer terug heb 
Verkeerd gelezen, sorry.
Zowel kleintjes als rapley baseren zich op onderzoek en eigen onderzoek. Zij is onderzoeker, hij kinderdietist.
Bijv. over allergieƫn Baby vroeg gluten geven voorkomt coeliakie niet | LUMC
Maar nutricia doet ook al meer dan een eeuw onderzoek naar kindervoeding met vast andere uitkomsten dus ik denk dat er voor elke eetstrategie wat te zeggen valt.
In de categorie; niet avontuurlijk, wel makkelijk. (Weet niet wat je zoekt). Ik vond Landal In Ouddorp leuk, Ouddorp duin geloof ik. Was zwanger, dus geen ervaring met kind, maar zag het helemaal voor me. Leuke speeltuin, prima zwembad, leuk restaurant (ook voor kids), aan het strand.
Ik vind @solidstarts op Insta ook heel handig voor info over Rapley! Ze hebben ook een fijne app waarin je kunt zoeken op eten en dan staat erbij hoe je het moet serveren per leeftijd (hoe kleine/grote stukken), vanaf wanneer je het ongeveer kunt introduceren en of het poop-friendly is 
Ik heb een tommee tippee gekregen, zelfde afstand qua prullenbak (alhoewel er wel dichterbij van die stadsprullenbakken staan). Ben je veel geld kwijt voor de navulling?
Qua vakantiepark geen tips maar wel voor uitjes in Zeeland met kinderen: hof poppendamme in grijpskerke of kaslokaal in Oostkapelle. In Middelburg is de juf of het lokaaltje leuk met kinderen.