Tips, ervaringen & aanraders #5

Verkeerd gelezen, sorry.
Zowel kleintjes als rapley baseren zich op onderzoek en eigen onderzoek. Zij is onderzoeker, hij kinderdietist.

Bijv. over allergieën Baby vroeg gluten geven voorkomt coeliakie niet | LUMC

Darmrijping Rethinking current recommendations to introduce solid food between four and six months to exclusively breastfeeding infants - PubMed

Maar nutricia doet ook al meer dan een eeuw onderzoek naar kindervoeding met vast andere uitkomsten dus ik denk dat er voor elke eetstrategie wat te zeggen valt.

1 like

In de categorie; niet avontuurlijk, wel makkelijk. (Weet niet wat je zoekt). Ik vond Landal In Ouddorp leuk, Ouddorp duin geloof ik. Was zwanger, dus geen ervaring met kind, maar zag het helemaal voor me. Leuke speeltuin, prima zwembad, leuk restaurant (ook voor kids), aan het strand.

2 likes

Ik vind @solidstarts op Insta ook heel handig voor info over Rapley! Ze hebben ook een fijne app waarin je kunt zoeken op eten en dan staat erbij hoe je het moet serveren per leeftijd (hoe kleine/grote stukken), vanaf wanneer je het ongeveer kunt introduceren en of het poop-friendly is :poop:

4 likes

Ik heb een tommee tippee gekregen, zelfde afstand qua prullenbak (alhoewel er wel dichterbij van die stadsprullenbakken staan). Ben je veel geld kwijt voor de navulling?

1 like

Qua vakantiepark geen tips maar wel voor uitjes in Zeeland met kinderen: hof poppendamme in grijpskerke of kaslokaal in Oostkapelle. In Middelburg is de juf of het lokaaltje leuk met kinderen.

2 likes

Ik vind het wel meevallen. Mijn dochter is ruim 2 maanden en ik heb 2 vullingen (die omgerekend neerkomen op 5 euro) moeten gebruiken. En dan verschoon ik haar luier z’n 7x per dag.

1 like

En vijf euro per maand klinkt duur maar het wordt wel steeds minder! Want als ze dan naar de opvang gaan en minder luiers gebruiken gebruik je steeds minder.

3 likes

@Solsikke @Pythagoras @KJuffie @jahoor

Thanks voor de tips! :blush:
Camping groede ziet er erg leuk uit. Zal snel moeten boeken dan ivm beschikbaarheid.

1 like

Ja geen idee waarom dat bij ons niet behandeld is. Het was volgens mij onderdeel van een ander vak (iets met allergieën denk ik, lang geleden haha). Dus heb geen specifiek van babyvoeding gehad, anders was het wellicht wel behandeld. Ik heb voeding & gezondheid gestuurd, ben dus voedingswetenschapper @Karl_Lagerfeld. Maar ben nu werkzaam in het bedrijfsleven dus mijn kennis is niet helemaal meer up to date.
@Discopony Ja dat is altijd lastig met onderzoeken, al helemaal in de voeding. Tevens is bijna altijd de uitkomst dat er ‘meer onderzoek gedaan moet worden’ omdat je bij voeding zoveel andere factoren moet uitsluiten om met zekerheid te zeggen dat het door de voeding komt. Maar ga er binnenkort eens in duiken, want ben er ook nog niet uit wat ik met mijn dochtertje ga doen. Voor alle methodes is wat te zeggen, en moet natuurlijk ook bij jezelf & je kind passen. Lees ook dat mensen het combineren, dus tja haha alles kan.

1 like

Van die herbruikbare knijpfruitzakjes, zijn die een beetje oke te reinigen?

En zou ik daar evt ook pap in kunnen doen? Mijn nichtje kan wel zelf een knijpfruitje eten, maar alles wat op een fles lijkt is gedoe. Nu drinkt ze pap als ontbijt uit een open beker, maar dat kan ze niet zelf. Dus leek me wel fijn als ze het wel deels zelf kan, want lopen dan natuurlijk nog 2 kids rond :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Je kan bij de bieb op naam van je dochter het boek van kleintjes of rapley lenen :slight_smile:
Mocht je willen inlezen :blush:

1 like

Ohja goeie tip! Die bieb, haha was het bestaan daarvan al bijna vergeten. Snel mn dochter aanmelden idd!

3 likes

Wij hebben er een paar uit Duitsland en daar ben ik tevreden over! Ik spoel ze na met water en vul ze dan met een sopje. Als ze erg vies zijn doe ik m in de vaatwasser. Ze blijven prima en werken goed hier

2 likes

Ben er ook tevreden over.

Nog fijner vind ik

2 likes

Ja, vind ik wel. Er is een speciale tentoonstelling voor die kleintjes en daar kunnen ze spelen. Bijvoorbeeld in een brandweer auto, spelen met een keukentje en van een glijbaan.

1 like

Ik spoel ze altijd om en doe ze dan in de vaatwasser, gaat al dik een half jaar prima.

Je moet de pap wel vrij dun maken denk ik, anders komt het er denk ik niet zo lekker uit. Je kunt 1 setje zakjes kopen om het te proberen? Ik heb ze van nom nom kids. Als het niet werkt kun je ze vast later nog wel gebruiken voor fruit- of groentepuree.

2 likes

Oh ja staat ook op mijn lijstje!

En het Nijntje museum? Is dat ook al leuk voor een kindje van 21 maanden?

Zijn er meer die willen gaan carnavallen met hun kleine? eerste jaar voor ons.
Zijn die oorkappen nodig? en zijn er nog andere tips misschien ?

Misschien de merken Marmar, nixnut, +1 in the family. Is het eerste waar ik aan moet denken.
Edit; en donsje! Die hadden van de winter ook mooi groen. Misschien nu wel ergens in de sale.

3 likes

Wat hebben jullie voor zwangerschapsbox besteld? En hoeveel last had je daarna van mails en telefoontjes? Ik wilde de blije doos maar vond ook weer wel dat ze best veel met m’n gegevens doen (maar als ze je dus niet heel veel lastig vallen vind ik dat wel best)