Tips, ervaringen & aanraders #5

Iemand trouwens ervaring met een baby die niet mega hard groeit? Geboortegewicht was 3965 gram. Laagste gewicht was 3720 en in de kraamweek bleef het eerst stagneren en zondag 20 gram aangekomen. Iom verloskundige kwam de kraamhulp afgelopen dinsdag nog eens wegen. Toen sinds zondag 80 gram aangekomen naar 3840, dus netjes. Vandaag woog de ggd vpk hem en was hij 40 gram aangekomen. En zij was ook niet mega enthousiast maar ook niet echt dat ze erg zorgen maakte. In de kraamweek dronk hij idd niet alle flessen leeg, viel in slaap. Maar sinds 2 dagen drinkt hij wel echt goed. Denk zelf dat het echt wel bij trekt maar ze zijn wel erg vd cijfertjes :sweat_smile: maakt me toch ietwat onzeker. Komende dinsdag komt ze weer wegen. Geef flesvoeding btw. Herken dit niet van m’n dochter.

1 like

Hier ervaring mee, kind geboren met 3100 en kwam
in de eerste 3/4 weken maar 60 gram aan. Dit is in de maanden daarna goed gekomen, 7 maanden later en inmiddels richting de 8 kilo.
We deden niks bijzonders, op een gegeven moment wilde ze vaker eten en viel minder vaak in slaap tijdens de voedingen.

1 like

Plus is een grote aanrader, kun je wel pas aanvragen als je baby geboren is

2 likes

Ik had er geen enkele besteld, onder andere vanwege dit artikel: Hoe een broodtrommel van Blue Band tot een bureaucratisch gevecht leidt over privacy - NRC Deze journalist krijgt op de vierde verjaardag van zijn kind ineens een broodtrommel van Blue Band en probeert dan uit te vinden waar zij zijn gegevens vandaan hebben. Dat blijkt uiteindelijk van een van die zwangerschapsboxen te zijn.

6 likes

Marmar Copenhagen!!

1 like

Hoe oud is je kindje? Mijn dochter zat na 2 weken op haar geboortegewicht en na 1 maand was ze 400-500 gram zwaarder denk ik. Dronk wel altijd moeizaam.

1 like

11 dagen oud nu.

3 likes

Die van ons was teveel afgevallen, zelfs opgenomen en kwam langzaam aan. Altijd kleintje gebleven. Mochten op gegeven moment niet meer wegen, zolang ze goed dronk (voor haar doen), plaste en poepte alleen bij cb wegen.
Ze zit nu gemiddeld 2 kledingmaten kleiner.

Edit. En was verschil in weegschalen.mbt wegen, moesten zoveel mogelijk dezelfde gebruiken.

4 likes

Bij mij was ze toen dus nog niet op haar geboortegewicht!

1 like

Is de consultatie bureau al geweest ? Je kunt dan de metingen invoeren en beter zicht krijgen over of ze haar lijntje volgt.
M zakte van 3272 hard naar de 3000 in de eerste dagen. Schrok daar ook van en kwam heel langzaam aan. Maar op dag 7 zat te om en nabij het geboortegewicht onder de voeding beter op gang kwam. Daarna steeg de lijn mooi door, maar nu met ziek zijn valt ze weer hard af. Hier schrok ik van, was vandaag op hrt CB maar daar zeiden ze dat je ook niet teveel achter elkaar moet wegen. Meer afgaan op plasluiers en alert zijn. Eigenlijk wat @Lichtknopje ook aangeeft.

2 likes

Ik heb ook geen boxen aangevraagd. Voor een mini potje sudocreme, een speentje en een verpakking met een paar luiers ga ik niet de gegevens van mijn kind aan Unilever en co verpatsen.

Overigens kreeg ik de meeste van die dingen alsnog via de goodie-bags van de kraamzorg, het ziekenhuis etc.

8 likes

OkĆ© ja m’n man gaat hier heel hard op dus ik ga maar geen boxen aanvragen haha.

Wat gebruik jij om foto’s op te uploaden? Ik wilde myfamilyalbum gebruiken maar ook daarbij geldt denk ik dat als de app gratis is jij het product bent…

1 like

Ik heb gewoon nepgegevens ingevoerd :speak_no_evil: geboortedag 1 dag later en als naam zijn bijnaam in de buik. Ik vond veel boxen echt wel leuk. Bijvoorbeeld bijtring uit de blije doos (Blokker volgens mij?) gebruiken we nog steeds wel eens als er een tand doorkomt en het was ideaal om veel verschillende spenen te kunnen proberen

2 likes

Ja dan stopt het! Dus je kunt beter 1 keer opnemen haha.

2 likes

Ik heb toevallig 2 weken geleden onderstaande knijpzakjes gekocht na lang twijfelen, had ik veel eerder moeten doen! Kan ze omspoelen en/of in de vaatwasser doen en zijn lekvrij.

https://www.denatuurlijkemoeder.nl/product/yummy-pouch/

3 likes

Ik kreeg steeds een beetje de kriebels van influencers die weglopen met wollen babykleding of het hebben over ā€˜wolletjes’, maar toch maar via Vinted een wollen pakje van Joha aangeschaft want stiekem werd ik wel nieuwsgierig. En ik moet zeggen, het is mn favoriete pakje :sweat_smile: zooooo zacht. Die wolletjes zijn imo dus wel een aanrader :laughing:

4 likes

Ochja sommige slaan echt helemaal door.

2 likes

Weet iemand wanneer die goeie sale bij Dilling weer is? Heb van de week 2 wollen pyjama’s vernacheld in de was omdat ik niet had gezien dat ze in de berg ondergekotst beddengoed zaten :disappointed_relieved:

1 like

Ik ben benieuwd: hebben jullie bij de keuze voor een (basis)school rekening gehouden met bepaalde geloofsovertuigingen?

Ik ben zelf heel erg atheĆÆstisch en heb helemaal zelf helemaal niks er mee (als in: geloof lekker wat je wil, maar ā€œdringā€ niets op). Maar nu heb ik het gevoel dat onze dochter toch niet helemaal aansluit op de huidige (openbare) school. We krijgen wel vaak een rooms katholieke kerk getipt, maar nu vind ik dit erg lastig.

We gaan er sowieso heen om een gevoel bij te krijgen, maar toch weet je in de praktijk nooit in hoeverre het geloof van invloed heeft.
Ik ben absoluut voor het benadrukken van goede normen, waarden en dat respect centraal staat, maar toch vind ik het een dingetje ofzo?

Ik ga er sowieso naar vragen en dit goed laten bezinken, en uiteraard op mijn onderbuik gevoel af gaan. Maar ik was zo principieel ā€œik wil mijn kind naar een openbare school laten gaan en haar zelf laten beslissen hoe en wat ze eventueel wil ā€œgelovenā€ (Ć”ls ze dat uberhaupt wil), zonder teveel invloed.

Iemand hier ervaring mee? Al weet ik dat iedere school natuurlijk anders is

2 likes

Tenzij je in het Zuiden of vrij katholieke omgeving woont, zou ik inderdaad niet al te zwaar tillen aan zo’n label. Het is, met name bij katholieke scholen, echt iets uit het verleden en je zult bij navraag waarschijnlijk te horen krijgen dat 80% van het personeel niet katholiek of gelovig is. In mijn ervaring doen ze op z’n hoogst iets extra met Kerst.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar wat je bij je kind merkt dat ze misschien niet aansluit bij de school! Zelf ook een dochter die sinds kort naar school gaat, maar echt to-ta-le Black box wat daar zoal gebeurt op een dag. Vind ik best lastig!!

De omgeving waar je kind opgroeit, met name de thuissituatie, heeft sowieso enorm veel invloed. Als jouw kind opgroeit zonder gelovige mensen dicht om zich heen, moet er echt iets bijzonders gebeuren wil ze opeens gelovig worden. Ze is minder vrij, of uberhaupt in staat, om een actieve keus tot geloof te maken als je misschien denkt. Een algemene godsdienstles eens per jaar oid gaat daar niets aan veranderen.

En andersom natuurlijk ook, als je in een gelovig gezin opgroeit, vraagt het ook om een actief andere keuze om daar afstand van te doen en doe je dat 9 vd 10 keer ook niet zo makkelijk.

2 likes