Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik heb ze allemaal besteld. De Etos en Kruidvat nooit iets van gehoord, prenatal alleen een nieuwsbrief, ouders van nu 1 keer post maar dat heb ik opgezegd en de baby dump is echt verschrikkelijk. Heb al meerdere keren gemaild met het verzoek om mijn adres te verwijderen en ze zeggen dat ze het elke keer doen maar toch blijf ik post krijgen.
Die van de prenatal en de baby dump waren wel het leukste vond ik. De Etos en Kruidvat waren vooral handig.

Telefoonnummer heb ik veranderd, ik haat het als ik gebeld wordt.

1 like

Ik heb die van Ouders van nu/AH en wordt nu dagelijks gebeld. Maar ik neem niet op, misschien stopt het wel als ik opneem en nee zeg :sweat_smile:
Maar ik krijg ook ineens reclame van babypark en Van Asten, denk dat dat ook via die box is gegaan, want geen idee hoe ze anders aan mijn gegevens komen.
Van Kruidvat geen last gehad.

1 like

Was de box wel leuk qua inhoud?

Tiny by me lijkt hier op! Staat ook wel eens op vinted.

2 likes

Er zat geloof ik in: 1 luier van Pampers (:woman_shrugging:) met een kortingsbon, een speen van Difrax, hydrofiele doek van Meyco, bon voor gratis pak zoogkompressen, bon voor gratis select van bol, twee tijdschriftjes en een pak billendoekjes van AH (zonder parfum!). Misschien ben ik wat vergeten. En dan krijg je na de bevalling ook nog een box.
Dus op zich niet verkeerd. Zo stom dat ik geen verkeerd telefoonnummer op heb gegeven.

Die van Kruidvat is heel praktisch, zoals een heel pak luiers, maar ik vind het zelf jammer dat veel producten parfum bevatten, dat wil ik niet gebruiken. Maar dan kun je er gewoon voor kiezen die niet op te halen.

2 likes

Iemand trouwens ervaring met een baby die niet mega hard groeit? Geboortegewicht was 3965 gram. Laagste gewicht was 3720 en in de kraamweek bleef het eerst stagneren en zondag 20 gram aangekomen. Iom verloskundige kwam de kraamhulp afgelopen dinsdag nog eens wegen. Toen sinds zondag 80 gram aangekomen naar 3840, dus netjes. Vandaag woog de ggd vpk hem en was hij 40 gram aangekomen. En zij was ook niet mega enthousiast maar ook niet echt dat ze erg zorgen maakte. In de kraamweek dronk hij idd niet alle flessen leeg, viel in slaap. Maar sinds 2 dagen drinkt hij wel echt goed. Denk zelf dat het echt wel bij trekt maar ze zijn wel erg vd cijfertjes :sweat_smile: maakt me toch ietwat onzeker. Komende dinsdag komt ze weer wegen. Geef flesvoeding btw. Herken dit niet van m’n dochter.

1 like

Hier ervaring mee, kind geboren met 3100 en kwam
in de eerste 3/4 weken maar 60 gram aan. Dit is in de maanden daarna goed gekomen, 7 maanden later en inmiddels richting de 8 kilo.
We deden niks bijzonders, op een gegeven moment wilde ze vaker eten en viel minder vaak in slaap tijdens de voedingen.

1 like

Plus is een grote aanrader, kun je wel pas aanvragen als je baby geboren is

2 likes

Ik had er geen enkele besteld, onder andere vanwege dit artikel: Hoe een broodtrommel van Blue Band tot een bureaucratisch gevecht leidt over privacy - NRC Deze journalist krijgt op de vierde verjaardag van zijn kind ineens een broodtrommel van Blue Band en probeert dan uit te vinden waar zij zijn gegevens vandaan hebben. Dat blijkt uiteindelijk van een van die zwangerschapsboxen te zijn.

6 likes

Marmar Copenhagen!!

1 like

Hoe oud is je kindje? Mijn dochter zat na 2 weken op haar geboortegewicht en na 1 maand was ze 400-500 gram zwaarder denk ik. Dronk wel altijd moeizaam.

1 like

11 dagen oud nu.

3 likes

Die van ons was teveel afgevallen, zelfs opgenomen en kwam langzaam aan. Altijd kleintje gebleven. Mochten op gegeven moment niet meer wegen, zolang ze goed dronk (voor haar doen), plaste en poepte alleen bij cb wegen.
Ze zit nu gemiddeld 2 kledingmaten kleiner.

Edit. En was verschil in weegschalen.mbt wegen, moesten zoveel mogelijk dezelfde gebruiken.

4 likes

Bij mij was ze toen dus nog niet op haar geboortegewicht!

1 like

Is de consultatie bureau al geweest ? Je kunt dan de metingen invoeren en beter zicht krijgen over of ze haar lijntje volgt.
M zakte van 3272 hard naar de 3000 in de eerste dagen. Schrok daar ook van en kwam heel langzaam aan. Maar op dag 7 zat te om en nabij het geboortegewicht onder de voeding beter op gang kwam. Daarna steeg de lijn mooi door, maar nu met ziek zijn valt ze weer hard af. Hier schrok ik van, was vandaag op hrt CB maar daar zeiden ze dat je ook niet teveel achter elkaar moet wegen. Meer afgaan op plasluiers en alert zijn. Eigenlijk wat @Lichtknopje ook aangeeft.

2 likes

Ik heb ook geen boxen aangevraagd. Voor een mini potje sudocreme, een speentje en een verpakking met een paar luiers ga ik niet de gegevens van mijn kind aan Unilever en co verpatsen.

Overigens kreeg ik de meeste van die dingen alsnog via de goodie-bags van de kraamzorg, het ziekenhuis etc.

8 likes

OkĆ© ja m’n man gaat hier heel hard op dus ik ga maar geen boxen aanvragen haha.

Wat gebruik jij om foto’s op te uploaden? Ik wilde myfamilyalbum gebruiken maar ook daarbij geldt denk ik dat als de app gratis is jij het product bent…

1 like

Ik heb gewoon nepgegevens ingevoerd :speak_no_evil: geboortedag 1 dag later en als naam zijn bijnaam in de buik. Ik vond veel boxen echt wel leuk. Bijvoorbeeld bijtring uit de blije doos (Blokker volgens mij?) gebruiken we nog steeds wel eens als er een tand doorkomt en het was ideaal om veel verschillende spenen te kunnen proberen

2 likes

Ja dan stopt het! Dus je kunt beter 1 keer opnemen haha.

2 likes

Ik heb toevallig 2 weken geleden onderstaande knijpzakjes gekocht na lang twijfelen, had ik veel eerder moeten doen! Kan ze omspoelen en/of in de vaatwasser doen en zijn lekvrij.

https://www.denatuurlijkemoeder.nl/product/yummy-pouch/

3 likes