Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik denk dat er buiten de Bible belt maar erg weinig katholieke/christelijke scholen zijn die nog heel actief het geloof belijden en dagelijks terug laten komen in de klas. Zelfs de katholieke school waar ik zelf op zat in Brabant (met communie en vormsel door vrijwel de hele klas destijds) doet dit niet meer, weet ik van vriendinnen die daar nog wonen en hun kinderen daar hebben zitten.

Wij hebben gekozen voor een katholieke school (in NH) maar hebben wel expliciet gevraagd welke rol dat nog speelt. Amper dus eigenlijk, is echt van oudsherdat dat label er aan hangt. Er is wel aandacht voor katholieke feestdagen, maar net zo goed voor Suikerfeest bijvoorbeeld en er is ook veel aandacht voor homoseksualiteit en genderissues in de hogere klassen.

Ik zou er gewoon duidelijk naar vragen bij de rondleiding, ik had een lijstje gemaakt van dingen die ik belangrijk vind en heb dat toen ‘afgewerkt’ tijdens de kennismaking.

1 like

Wij hebben idd ook bewust voor een school buiten onze ‘bubbel’ gekozen. Want gereformeerde kerk, gereformeerde basisschool en evt ook nog gereformeerde middelbare school vond ik wel.een beetje veel. Als ze zelf nou voor die gereformeerde middelbare school kiezen vind ik dat helemaal prima (is ook HEEL iets anders dan reformatorisch met die vreselijke verhalen over gedwongen coming outs) maar vind het zelf wel fijn dat ze nu ook klasgenootjes hebben die iets anders/niets geloven.

1 like

Bedankt voor alle reacties nog over het gewicht!
@Broodrooster CB was er gisteren inderdaad en komt dan komende dinsdag weer wegen. Ze zei alleen dat het een aandachtspunt blijft. Maar het was inderdaad niet dezelfde weegschaal (dan kraamhulp). Verder doet hij het ook heel goed. Lijkt me inderdaad beter advies @Lichtknopje ipv steeds wegen.

2 likes

Wij hebben toevallig in de wijk verderop (waar ik zelf opgegroeid ben) in rdam een zeer gereformeerde basisschool, middelbare school en mbo naast elkaar. Ze worden in de omgeving de “rokkenschool” genoemd. Onze kraamzorg kwam uit Papendrecht en haar dochter wilde uit haar eigen beweegredenen graag daar naar de middelbare school (ze zijn wel gereformeerde vanuit huis maar m’n kraamzorg was heel open en ze wist dat ze bij een islamitische kraamgezin kwam) en die vertelde hoe streng het daar nog is. Ouders werden uitgenodigd voor een gesprek voordat hun dochter goed gekeurd werd voor de opleiding aan hun school. Moeder moest in een lange rok en goed bedekte top met haar man daar naar toe. Vond het wel heftig om dat zo te horen.

Soms denk ik ook hoeveel je iets verbiedt hoe meer de kinderen naar grijpen. Doordat ik zelf in dat buurt ben opgegroeid zag ik natuurlijk vaak de kinderen dingen doen die “niet horen”.

Weten jullie of de fijne Hema bamboe stretch overslagrompers ook met korte mouw bestaan? Ik zie ze nu alleen met lange mouw, maar misschien is dat omdat het nog de wintercollectie is? Ik krijg een zomerbaby, dus heb nog alle tijd :stuck_out_tongue:

Als je in de categorie rompers filtert op bamboe stretch dan zie je ze met korte mouwen. Wel veel uitverkocht zie ik. Is wel allemaal over het hoofd, voor mijn dochter van 6 maand geen probleem, ik heb er gister een aantal binnen gekregen. Ze zijn zo stretch dat het me voor een baby van een paar weken oud ook wel te doen lijkt.

2 likes

Ik kan me er ook zo weinig bij voorstellen. Lijkt me heel beklemmend.

Ik was voor mijn werk een keer in een verpleeghuis in de Bible belt (ik weet niet meer precies waar) waar alle vrouwelijke medewerkers een rok droegen. Ook alle verpleegkundigen en verzorgenden.
Dat had ik dus echt nog nooit gezien in een verpleeghuis en lijkt me ook niet perse heel praktisch (ik had bij mijn bijbaan als verzorgende in elk geval geen rok aan willen hebben haha).
Nu vraag ik me af of ze dan ook allemaal een opleiding hadden gevolgd bij een gereformeerd mbo (waarvan ik ook niet wist dat zoiets bestond).

1 like

Dank je! (ook @Superkonijn ) maar ik bedoel inderdaad echt overslagrompers. Dit wordt ons eerste kindje, dus ik ben van plan in het begin voor full time burrito-baby te gaan :sunglasses:

Ah dat dacht ik al! Die heb ik nog nooit gezien bij de HEMA.

3 likes

Bamboe weet ik zo niet maar overslag met korte mouw bestaan(bestonden) wel want die heb ik hier nog in hun babydozen liggen.
Besef me nu ineens dat mijn baby bijna 2,5 is en ik ze toen gekocht heb

3 likes

Bij de Zara heb je wel rompers die net zo voelen als de bamboe overslagromper van de Hema, alleen er zit geen extra rij met drukknopen aan. Daar zijn ze ook met korte mouwen.

En als je handig bent met de naaimachine kun je van de Hema rompers misschien de mouwen af knippen en netjes omzomen?

3 likes

Erg off-topic: Wij hebben hier een ziekenhuis (voor de kenners het zkh wat begint met I) waarin de rokken nog gedragen worden door de gereformeerde verpleegkundige ln en de koran bij patiënten die bijna doodgaan door heb geweigerd wordt. Ze moeten de bijbel lezen.

3 likes

De zeeman heeft weer een leuke baby/kinder folder met alle nieuwe spullen die de komende tijd eraan komen. Er staan echt mega leuke dingen in. :heart_eyes:

En in de normale ‘wekelijkse folder’ staan nog weer andere dingen dan in de baby folder.

1 like

Philips avent, hebben wij voor beiden kids (iets ander type maar werk weinig verschil. Sc7000 ofzo) Goed bereik en gevoeligheid in te stellen, dat is fijn want dan slaat hij niet bij ieder kuchje of klein kreuntje aan maar bv pas bij huilen of brabbelen (en als je witte ruis gebruikt slaat hij daar ook niet op aan, heb nu voor mn nichtje een babyfoon te leen waar ik de gevoeligheid nietnin kan stellen en dan hoor je dus constant die witte ruis erdoorheen). Verder temperatuur, klein niet fel nachtlampje en muziekjes die je ook vanaf de ouderunit kan bedienen.

Bereik is ook echt goed, als mijn man in de loods is kan hij ze joren (loods staat achter op onze grond en kinderen slapen aan de voortuinzijde).
Edit; voor de jongste hebben wij deze Bekijk Philips Avent SCD713/26 - DECT-babyfoon op: Philips Avent SCD713/26 - DECT-babyfoon | bol.com , voor de oudste de voorloper daarvan).

3 likes

@Solsikke we hebben camping de groede geboekt voor de zomer :blush: thanks voor de tip!

1 like

Heeft er iemand kijktips voor dreumesen van 15/16 mnd? Ik ben wel een beetje klaar met Bumba en juf Roos :blush::blush:

Teletubbies, sophie de giraf, word party. Op videoland staan ook diverse minidisco met bekende kinderliedjes.

1 like

Pretletters, Sesamstraat, Tiktak, Peppa Pig, het Zandkasteel, Woezel en Pip allemaal te zien op Youtube.

2 likes

En @Velvetbetty thanks, ga meteen even iets opzetten!

2 likes

Welk babybadje op standaard hebben jullie en is die fijn?

1 like