Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik werk op speciaal onderwijs, wat in heel veel gevallen christelijk is for some reason? en hier ook veel identiteit.
Elke ochtend christelijke liedjes, stukje bijbel, bidden bij binnenkomst/kring en eten etc…

Vind dat zelf dus eigenlijk best slecht, want je hebt geen keuze met een kind met extra ondersteuningsbehoeften. Onze hele stichting is christelijk dus… het is de enige optie wbt speciaal (basis)onderwijs…

3 likes

Barbapapa!

1 like

Wij hadden die Luma set. Was wel handig met opbergen, poten eronder uit net als die Ikea stoel
Ik vond t prima, gebruikte de standaard al heel snel niet meer en stond badje gewoon op de grond en ging ik erbij zitten.

2 likes

Waar kun je een leuk overhemd in maat 86/92 kopen?

Next!

1 like

Bedankt!

Ik heb allemaal leuke opties uitgezocht, maar mijn man wil voor de bruiloft zo’n lelijk wit overhemd met giletje en nette broek aandoen bij ons kind. Ik vind het echt verschrikkelijk, maar goed het is de bruiloft van z’n broer dus oké.

Maar alsnog bedankt voor de tip :’)

6 likes

Bébé Jou ook, deze:

Met die witte badstandaard erbij. Tevreden over, al kreeg mijn vriend soms last van zijn rug als we haar in bad deden (hij is 1.90, ik zelf 1.70).

4 likes

Weetoo hebben wij. Eigenlijk alleen gekozen omdat ik die het mooiste qua design vond. Standaard gebruik ik inmiddels niet meer, zo’n awkward hoogte is dat.

1 like

Iemand nog tips voor speelgoed in de auto? Ik heb wat aan de loopy links vastgemaakt, maar autorijden blijft ellende. Zo’n zak met vakjes aan de stoel voor je kan ze nog niet bij en verder laat ze alles (per ongeluk of niet) vallen en is ze het dus na vijf minuten kwijt. Wat hangen jullie aan de loopy links waar je kind zich langere tijd mee kan vermaken? Kind is (bijna) 2.

Tip voor oudere kindjes;
Op de website van Nintendo zijn Lego games (voor de switch) met heel veel korting (tot wel 80%!).
Voor onze 6 jarige heb ik Lego Ninjago en Lego undercover gekocht. :hugs:

5 likes

Oh ja, zingen werkt wel goed idd! Ben zelf altijd helemaal hees na een autorit met haar, haha.

7 likes

Deze inderdaad! Echtbeen supergoede babyfoon

3 likes

Die hebben wij nu ook op het oog en het gaat inderdaad om design. Maar daar betaal je dus ook wel voor en aan de ene kant vind ik het zonde om zoveel geld aan iets uit te geven wat we misschien maar heel eventjes gaan gebruiken.

Stokke flexibath, vonden wij heel handig omdat je standaard inclusief bad kan inklappen.

1 like

Wij hebben de Stokke Flexi bath met standaard. Heel blij mee!
Nu hij 10 maanden is en goed zelf kan zitten, zetten we ‘t badje op de grond en kan hij lekker zelf spelen. Hij kan er voorlopig ook nog goed in, genoeg ruimte.

Vind persoonlijk van half 8 naar half 4 ongeveer wel erg lang. Maar 4 of 5 uur ertussen kan prima als ze verder goed groeien. Baby M slaapt nu af en toe 4 a 5 uurtjes door in de nacht. Zij is nu 3 weken. Zij drinkt dan in de avond bijna elk 2 uur (clusteren).

1 like

Dat is echt geen probleem, mijn zoontje krijgt zijn laatste voeding om 21.00 uur en dan de volgende voeding om 07.00 uur soms zelfs pas om 08.00 uur. Van CB mochten we er Max 9 uur tussen laten, maar hij slaapt soms nog zo diep en om 08.00 uur moeten we hem dan ook echt wakker maken. Mijn zoontje is nu 12 weken en doet dit al vanaf een week of 6/7?

Hij groeit gewoon goed, is overdag super alert en actief dus vind het prima.

2 likes

Mijn dochter (8 weken) doet dit soms ook. Tijden zijn wel wat anders: meestal rond 10 nog voeding en dan komt ze soms pas richting 5 of 6 uur weer. Ik vind het heerlijk haha.

5 likes

Dat aggresief rijden werkt inderdaad goed. Mama hard rijden!! Yaay. Trek dan alleen snel op of rem wat harder.

Mee zingen mag ik niet meer in de auto. Ik heb voorraadje speelgoed naast me die ik aangeef. En met eten, soepestengel oid is ze het rustigst.

2 likes

Neehee! Ik zingen! ALLEEN! Mama NU STOPPEN🤓

@Fredje ik heb voor k. aan van die ringen (van kruidvat, zijn echt ringen en daardoor moeilijker iets eraf krijgen dan vd loopylinks) een appel van tiny love (Koop Tiny Love Explore And Play Apple Dibo in Rammelaar - Speelgoed bij Ikwordmama Store ) hangen, die blijft ze leuk vinden. Open dicht, erop drukken etc. En verder wissel ik af, we hebben van die kleine boekjes met een ring die ik daardoor ook op kan hangen, die blijft ze ook leuk vinden omdat ze nu alles kan benoemen en na doen. Heb van plantoys zon soort vormensorteerder (Plan Toys | Vormsorteerder Baby - Houten Speelgoed | Directe Verzending!) die kan er ook aan. En nu ze ouder wordt haar erbij betrekken, dingen benoemen die we onderweg zien. Welke kleur is de lucht, zie je bomen, waar zijn de koeien etc. Oh kijk een tractor! Zie je ook een rode auto? Toen ze nog allebei meestal sliepen in de auto was zon langere rit echt even een ontspanmomentje, maar toen ik afgelopen weekend naar mijn vader reed is het geen moment stil geweest haha. “Kom mama, kletsen!” :sweat_smile:

4 likes