Tips, ervaringen & aanraders #5

Wat zijn fijne herbruikbare rietjes? Heb die nu altijd bij want zeker met kinderen die langzaam drinken zijn die papieren echt niks. Maar die we nu hebben zijn niet echt herbruikbaar meer als K. ze heeft gebruikt…

Ijzer vindt ik zelf heel onprettig drinken, zijn die silliconen beetje oke of gaan daar ook smaken in blijven hangen?

Ik gebruik zelf van de action, van hard plastic maar gaan super lang mee en zijn fijn dik

De Hema heeft ook fijne siliconen rietjes :raising_hand_woman:t3:

Haha, ik heb er vanochtend (anderhalf uur) ook een grote entertainmentshow van gemaakt. Vol enthousiasme: oooh, ik zie een molen!! Kijk!!! Zoooo gaat de molen :musical_note: ooooh, een huis met een groen dak, waaauuww!! En wat een grote vrachtwagen!! Wooowww, zie je die???
Ben kapot, maar kind is goed over :grin: gelukkig kon ik terug lekker rustig in mijn eentje rijden.

7 likes

Ikea heeft stalen rietjes maar met een gekleurd stuk silicoon aan de bovenkant waardoor je dus niet aan het staal drinkt

2 likes

Weet iemand een merk dat maillots voor peuters (ongeveer maat 92-98) mét anti-slipzool verkoopt?

Die van Ewers zijn kleine maten en bedoeld voor kruipende baby’s.

1 like

Zo te zien alleen tot 18 maanden, en ze is 2.5 jaar dus ik denk dat die niet gaat passen :wink:

1 like

Ik heb dus maillots zonder voetjes. Voor dit probleem haha.
Deze bijv. En dan dus blote voeten of anti slip sokjes. Maar meestal geen sokken

3 likes

Geniaal!

Ja ze draagt hier alleen maar anti-slip sokken. Als ik zie hoe ze door het huis dendert, hebben die al de nodige val- en slip incidenten voorkomen.

@Fishing Ja zo doen wij het nu ook. Maar haar sokken zijn in de meest hysterische designs, dus ergens een ‘mooie’ maillot voor onder een jurkje zonder dino’s/vlinders/konijnen leek me wel iets, maar los van die @Ovenschaal vond, zijn die blijkbaar vrij zeldzaam.

2 likes

Voor de mensen met een (grimms) regenboog: vanaf wanneer spelen ze daar een beetje mee?
Ik zoek dus tips voor mijn baby van bijna 10 maanden. Ze is wat uitgekeken op het babyspeelgoed merk ik en ik zoek wat nieuwe dingen. Misschien wel goed om te zeggen dat ze voor loopt op ontwikkeling want ze kan al bijna lopen. Loopwagentje vind ze fantastisch en ze klimt overal overheen

1 like

Vanaf een maand of 6. Wat we dan bv deden was de bogen neerzetten en dan auto’s eronder door duwen (ze kon toen goed liggend op haar buik spelen en kruipen). En toen ze iets ouder was de bogen andersom en dan een klein auto’tje in het midden zetten en dan op de uiteinden tikken, dan gingen de bogen wiebelen en het auto’tje er in bewegen, vond ze erg leuk en fascinerend.

En daarvoor deed ik er regelmatig iets mee bouwen en dan keek ze vooral toe.

2 likes

Welke beeld babyfoon gebruiken jullie?
Wij hebben een nieuwbouwhuis en de Luvion grand elite 3 connect werkt daar totaal niet mee. Wij dachten kopen we zo’n goede dure, maar helaas. Als ze boven ligt dan hebben we beneden nergens goed bereik. Alleen in de hal onder de trap (omdat het trapgat natuurlijk open is).
Wat zou een oplossing zijn?

https://m.nl.aliexpress.com/item/32682422055.html?spm=a2g0n.order_detail.0.0.4a586d76LGKPIX

Ik heb deze gekocht :grimacing:, lijkt misschien sketchy maar m’n zus en zwager hebben deze voor allebei de kinderen en zijn tevreden erover.
Edit : oh geen idee hoe dat in een nieuwbouwwoning werkt.

3g babyfoon app werkt echt top. Wij combineren hem met de tablet

Wij gebruiken deze ook en hebben hem teruggestuurd om te laten checken waarom het bereik zo kut was en ze vonden het heel gek en ze hadden nog nooit eerder gehoord over slecht bereik in nieuwbouwhuizen. Hebben een nieuwe opgestuurd gekregen en het werkt wel beter, overal in huis doet hij het goed. Alleen de tuin redt hij niet, dan hoor je steeds die connection lost piep. Als ik in de tuin zit pak ik m’n iPad en gebruik hem via de WiFi zeg maar. Maar wellicht een idee om hem op te sturen? We waren hem 3 dagen kwijt ofzo, vond ik heel snel. Dag 1 is verzenddag, dag 3 hadden we een nieuwe terug.

Edit: en idd, die babyfoon 3G vind ik ook heel chill. Die gebruik ik als ik bij vriendinnen ben en F. een slaapje daar op een slaapkamer moet doen. Er zit een oude telefoon in de luiertas die we alleen nog daarvoor gebruiken. Die fungeert dan als babycam op de slaapkamer en dan m’n eigen telefoon als beeldscherm bij mij beneden.

1 like

Oh ik ben echt heel benieuwd hierna!

1 like

Wij hebben echt heel basic zo’n stopcontact ding van motorola, werkt altijd goed! Stoppen m zelfs buiten er weleens in en dan horen we ze prima

Mijn baby is 11 maanden, loopt ook en klimt graag. Wij hadden laatste hetzelfde met speelgoed. Wij hebben een grimms waar hij een beetje mee bouwt (en timmert) en hij vindt duplo nu leuk, speelt actief met een vormenstoof, we hebben een gekleurde xylofoon en een afschuwelijk vtech herrie apparaat en dat vindt ie ook top. Verder speelt ie met een draaitoren en keukenspullen (vergiet, schaal, pollepel). Al het oude speelgoed hebben we weggehaald, binnenkort wil ik er weer mee roteren.
Maar goed het liefst rost ie door het huis om te klimmen en overal aan te zitten haha

2 likes

Zetten jullie wel de antenne omhoog? Als wij dat niet doen (We hebben een alecto) hebben we ook slecht bereik! Maar weet niet of die van jou ook een antenne heeft.

Heeft iemand tips bij hazenslaapjes? Ze word telkens voor het afronden van een cyclus weer wakker…

Kamertje is donker, white noise is aan.