Er moet helemaal niks he.
Wij zijn er onlangs meegestopt omdat ik het echt zag aan haar tanden en omdat we regelmatig snachts eruit konden omdat ze haar speen kwijt was. Wilden eigenlijk rond de 2 stoppen, maar toen had ze daarvoor helse buikgriep en is ze daarna lang aan het kwakkelen geweest. Toen gingen we verhuizen, dus vond ik ook niet her moment. Ze was bijna 2,5 toen we stopten. Hebben haar wel “omgekocht” met een cadeau. Eerste avond was het wat jammeren, maar na 20 minuutjes bij haar liggen en liedjes zingen sliep ze. Snachts met paar minuten weer. Avond erna was mijn man al binnen 5 minuten beneden. Na 3 nachten kreeg ze het cadeau. Hebben van te voren wel gezegd vanaf dan geen speen meer en dan krijg je zondag dit.
Vriendin met kindje zelfde leeftijd is het daarna ook gaan proberen, daar was het paar nachten 1,5u bezig met inslapen en daarna ook goed.
@Printemps ik zou het wel op korte termijn doen óf pas als de baby er is en alles weer goed loopt. Is een hele verandering, dus zou dan niet rond dezelfde tijd de speen weg doen.