Jeetje zo lang?! Het lekken is niet prettig, maar is te overzien. Maar vanwege die steken denk ik ook gelijk aan het ergste … toch maar even voor de zekerheid bellen! (Zal er allemaal wel bij horen!)
Wil even zeggen dat ik jouw tips, denkwijze en goede raad altijd heel fijn vind! Je kan iedereen ook zo goed gerust stellen.
Zou zeker even bellen inderdaad!
Bij mij was het ook niet 3 jaar lang elke dag lekke hoor. Meestal rond ovulatie of menstruatie een beetje, voornamelijk in m’n slaap als ik op mn zij lag dat er dan 1 of 2 druppels lekte.
En ik ging zelf in m’n borsten lopen drukken om te controleren of er dan nog druppels kwamen (ja.), Maar dan stimuleer je het natuurlijk weer.
Hahaha ja dat drukken herken ik ook! Helpt ook niet echt mee
Ik heb een ongevraagde tip! Ik had voor mijn bevalling zo’n fitnessbal om op te bouncen, maar uiteindelijk niet gebruikt. Maar omdat het zo’n hels karwei was om hem op te blazen wilden we hem nog niet leeg laten lopen. En nu ben ik er achter gekomen dat die bal perfect is om mijn baby te wiegen. Gewoon wiegen wordt soms wat ongemakkelijk of pijnlijk (gaat mijn knie ineens knakken??) maar op die bal is het zelfs leuk. Baby is er zo mee in slaap.
Weet iemand wat dit is op haar wangetje? Eczeem? vriend had dat als kind heel veel. (Ze is 4 maanden en krijgt borstvoeding) kan ook geïrriteerd zijn van t vele spugen?
Voelt het ook ruw? Dan kan het zeker eczeem zijn! Wij kunnen foto’s naar de huisarts sturen, die zij dan beoordelen, misschien een laagdrempelige optie?
Heel herkenbaar! Mijn dochter raakte er alleen zo aan gewend dat ik haar met 2 jaar oud nog steeds elk slaapje in slaap moest wiegen op die bal !!
Oh kak haha!
Mijn baby heeft dit ook wel eens in haar nekje, en is bij ons inderdaad door vocht (spugen, kwijl)
Had een foto gestuurd naar de HA en moesten daar miconazol voor gebruiken.
Miconazol is voor schimmel en daar lijkt het op de foto idd ook wel wat op (mijn dochter heeft t ook vaak)! Kun je overigens ook gewoon bij kruidvat kopen
Ik was eventjes benieuwd naar wat ervaringen rondom pufcursussen ed. Ik ben vooral benieuwd of jullie op het moment supreme nog goed konden bedenken en toepassen wat er in de cursus was aangeleerd? En voor wie het niet had gedaan, had je daar misschien wat spijt van of juist helemaal niet?
Ik heb alleen een avond bij de verloskundige gevolgd, geen echte cursus en ik heb het niet gemist!
Ik heb verschillende ervaringen gehoord. Onder andere: hoe later je het doet hoe meer je onthoudt, dat het natuurlijk gaat dus je geen cursus nodig hebt, dat het fijn is om iets te doen om voorbereid te zijn.
Ik ga de dagcursus voorbereid bevallen volgen samen met mijn man. Ik vind het wel een leuk idee dat we dan samen dezelfde kennis hebben ook.
Halve cursus hypnobirthing gevolgd (ik was nog bezig met de cursus toen ik moest bevallen) maar kon me 0,0 herinneren toen de bevalling begonnen was. Mijn vriend wel maar van hem wilde ik niks aannemen, hij moest zijn mond houden. De VK hielp me wel goed met ademen en dat vond ik super fijn en heb ik in die zin ook als ‘voldoende’ ervaren. Denk wel dat ik de volgende keer alsnog iets van een cursus zou doen, maar dan neig ik meer naar ‘Samen bevallen’ of zo. Hypnobirthing was het niet voor mij.
Ik wilde ook samen bevallen doen, maar dan de korte cursus! Maar die werd niet geboden. de dagcursus die ik nu ga doen is qua inhoud hetzelfde.
@SemM ik heb deze zelfde vraag paar maanden terug in dit topic geplaatst en daar kwam samen bevallen meermaals uit.
Ik heb de 1avondse cursus van Samen bevallen gedaan. Fijn om toch iets van voorbereiding te heebben gedaan en ook dat mijn vriend iets leerde want hij zocht werkelijk niks op/ las nergens iets over dus ik heb hem semi gedwongen om hier samen heen te gaan.
Uiteindelijk niks van de cursus gebruikt want al die oefeningen en houdingen kun je niet doen met 3 ecg-banden om je buik en een ruggenprik, maar het idee om toch iets te hebben gedaan vond ik wel fijn.
Voor het ademen etc heb ik genoeg geleerd bij de zwangerschapsyoga, dat zou je ook kunnen doen als voorbereiding! Ik kreeg daar wel veel vertrouwen van dat het allemaal goed zou komen en dat je lichaam meer aankan dan je denkt.
Ik heb een cursus samen met mijn man gedaan “Relaxed bevallen” heette die, is gebaseerd op hypnobirthing. Vond dat heel fijn en we konden beiden de tips ook nog wel herinneren tijdens bevalling. Ik heb daarnaast ook nog zwangerschapsyoga gedaan en zwangerfit, een soort sportlesjes, dat ging beiden meer om het bewegen, maar er kwamen ook wel tips voor het bevallen in naar voren. Ik had een hele goede, snelle bevalling, weet niet of dat door de cursussen kwam (vast niet), maar had wel het idee dat ik daardoor goed wist wat me te wachten stond en me er aan over kon geven ofzo.
Oo die yoga spreekt mij heel erg aan. Dank jullie wel voor de tips!
Ik heb alleen een paar youtubevideos gekregen van de kraamzorg (corona dus er was niks live), maar heb er geen gebruikt van gemaakt tijdens het bevallen
Tegen het einde gaf de verloskundige/verpleegster/wie er aan je bed staat een soort pufritme aan en daar ging ik in mee haha
Vond het alleen leuk om te doen omdat je dan iets tastbaars kon doen voor je bevalling